INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
![]() |
Italia Star Com Due |
Adresa: Autostrada Bucuresti Pitesti km 13,2, Chiajna, Judet Ilfov |
Telefon: 021.433.03.27 |
Mobil: 0756-169.788 |
E-mail: info@italiastar.ro |
Web site: www.italiastar.ro |
Domenii: Utilaje de constructii, autocamioane & autoutilitare | Echipamente si unelte |
Descriere activitate
Vanzari si inchiriere de utilaje de transport și acces la înălțime, macarale, platforme și lifturi de șantier; stații de betoane silozuri orizontale/ verticale și stații pentru procesarea varului |
Prezentare companie/institutie
ITALIA STAR: Vanzari de echipamente de peste 10 milioane euro, in semestrul I
![]() Gabriel Stanciu (40 de ani)
Functia/Firma: director de vanzari, Italia Star;
Experienta profesionala: peste 21 de ani in domeniul utilajelor de constructii.
De peste 30 de ani, Italia Star s-a impus pe piata echipamentelor profesionale pentru constructii din Romania printr-o strategie solida de diversificare, inovatie si servicii integrate. De la utilaje de transport si acces la inaltime, compania si-a extins constant portofoliul, ajungand astazi la peste 350 de echipamente pentru inchiriere si 90.000 mp de schela modulara. In primul semestru al anului 2025, Italia Star a inregistrat o crestere de peste 20% fata de perioada similara din 2024, depasind pragul de 10 milioane de euro in vanzari si consolidandu-si prezenta pe santierele majore din tara si din regiune. Succesul a fost sustinut de cererea constanta pentru sisteme de pompare, platforme, macarale si cofraje, dar si de adaptarea ofertelor comerciale si financiare la contextul economic volatil. In prezent, compania mizeaza pe investitii in logistica, digitalizare si echipamente cu emisii reduse, mentinandu-si obiectivul de a oferi clientilor solutii complete - de la consultanta si finantare, la vanzare, inchiriere si service.
- Ce segmente de produse sau tipuri de echipamente au generat cele mai bune rezultate in aceasta perioada si ce factori au influentat cererea pentru acestea?
- In primul semestru al anului, cresterile s-au datorat principalelor tipologii de produse care ne-au adus notorietate si ne-au facut cunoscuti. Astfel, sistemele de pompare au inregistrat o majorare de peste 40% in semestrul intai din 2025, fata de rezultatele aferente perioadei corespunzatoare a anului precedent, sustinuta de implicarea Category Managerului dedicat acestei grupe de produse, care a oferit suport tehnic specializat, asigurand fidelizarea clientilor existenti si castigarea de proiecte noi. In egala masura, la evolutie a contribuit implicarea activa in segmentele strategice, prin suport tehnic, demonstratii in santier, testari de materiale si actiuni comune cu producatori de materiale aplicabile mecanizat. In ceea ce priveste divizia de platforme, macarale si nacele, aceasta a inregistrat o crestere de peste 40%, datorata in principal suportului tehnico-comercial acordat clientilor care au accesat fonduri europene, acestia beneficiind de consultanta, echipamentele ofertate fiind adaptate profilului fiecarui client si optimizate in functionalitate si cost. Pe segmentul de cofraje, popi si sisteme de sprijin - o categorie noua de produse care inregistreaza o evolutie pozitiva a cifrei de afaceri datorita cresterii notorietatii brandului si implicarii unui Category Manager dedicat - activitatea a fost sustinuta atat de suportul tehnic oferit de acesta, cat si de optimizarea solutiilor pentru proiectele aflate in derulare. Pe langa aceste segmente, cresterea generala a fost sustinuta inclusiv de atragerea de clienti noi din alte domenii de activitate, extinzand baza de cumparatori si diversificand portofoliul de proiecte.
- Aveti in derulare investitii semnificative in logistica, digitalizare sau extinderea gamei de produse? Care sunt principalele obiective strategice pentru anul in curs si perioada urmatoare?
- In 2025, compania noastra continua investitiile in logistica (optimizarea proceselor si a fluxului de livrari pentru reducerea timpilor, astfel incat sa putem raspunde in cel mai scurt timp solicitarilor), digitalizare (prin implementarea de solutii pentru monitorizarea si gestionarea in timp real a relatiilor cu clientii, verificarea stadiului reparatiei pentru produsele aduse in service, dar si al echipamentelor livrate), extinderea gamei de produse (introducerea de modele conforme cu cele mai noi standarde de emisii si eficienta energetica). Obiectivul strategic este reprezentat de consolidarea pozitiei competitive actuale, extinderea serviciilor integrate (consultanta, finantare, inchiriere, mentenanta si service) si cresterea gradului de fidelizare a clientilor.
- Cum caracterizati evolutia pietei de echipamente si utilaje pentru constructii in Romania, in termeni de maturitate, tendinte tehnologice si comportament al clientilor?
- In prima jumatate a anului, o parte a cererii a fost sustinuta, intr-o oarecare masura, de proiectele finantate cu fonduri UE, ofertate si contractate incepand cu sfarsitul lui 2024. Avem incredere ca in partea a doua a anului vom asista la o accentuare a fenomenului, din pacate intr-un areal mai restrans decat in anii precedenti, si aici ma refer la numarul si valoarea liniilor de finantare care ni se adreseaza, mult mai multe in zonele de NV si S-SV si mult mai putine si de valoare semnificativ mai mica in celelalte regiuni ale tarii. In ceea ce priveste maturitatea, piata noastra adopta treptat solutii mai moderne, dar totusi ramane fragmentata, cu un mix intre clienti locali traditionali si profesionisti, care solicita solutii integrate. Ciclul de inlocuire pare a fi in crestere pentru companiile mari, insa ritmul depinde foarte mult de disponibilitatea finantarii, de cashflow-ul intern al acestora, de stocuri si conditiile de piata. Clientii si proiectele mari sunt mai deschisi spre adoptarea de utilaje si solutii mai moderne, iar cei mici si mijlocii se orienteaza mai mult catre inchirieri si second-hand, ceea ce creeaza o coexistenta intre proprietate (ownership) si acces facil pe piata. Clientii nostri nu mai cumpara sau inchiriaza doar utilajul, ci exista asteptari crescute pentru mentenanta, uptime si solutii integrate care sa le creasca productivitatea. In ceea ce priveste tendintele tehnologice, este important de subliniat ca solutiile integrate, alaturi de planificarea mentenantei si monitorizarea productivitatii prin noile servicii telematice, precum ImerView, devin tot mai relevante pentru clienti. Aceste servicii permit urmarirea in timp real a utilajelor, a gradului de utilizare, a consumului de energie sau combustibil, a starii tehnice, precum si realizarea diagnosticarii la distanta. Toti acesti factori atrag interesul unui numar tot mai mare de clienti, iar noi suntem pregatiti sa raspundem profesionist acestor nevoi. Comportamentul clientilor incepe sa se orienteze tot mai mult catre o baza TCO (Total Cost of Ownership), in care pun accent pe uptime, costuri de utilizare pe termen lung, fiabilitate si acces facil la componente de schimb, precum si costuri reduse de intretinere. Se cauta flexibilitatea financiara, optiuni variate de leasing, inchiriere pe termen scurt si mediu, precum si facilitati pentru proiecte finantate din fonduri UE. Se acorda o atentie deosebita facilitatilor de training si demonstratiilor direct in santiere, serviciilor de punere in functiune si instructajului la livrare, precum si retelelor de service zonale sau reprezentantilor tehnici locali, care sunt mereu la dispozitia clientilor. Acestia beneficiaza de sustinere completa prin logistica de piese, termene de livrare clare si servicii post-vanzare de calitate.
- Sunt clientii din Romania tot mai interesati de tehnologii verzi, eficienta energetica sau solutii digitale in domeniul utilajelor si echipamentelor pentru santier? Cum raspundeti acestor tendinte?
- Da, categoric Romania arata o evolutie catre o piata mai matura, cu o cerere crescanda de utilaje moderne, mai eficiente si mai integrate, iar oferta companiei noastre a evoluat permanent in ultimii ani in aceasta directie, prin largirea portofoliului de utilaje adaptate acestor cerinte.
Odata cu utilajele si nivelul nostru de expertiza a trebuit sa creasca, inclusiv prin adoptarea in discutiile si ofertele noastre a indicatorilor ROI si TCO, care vin in sprijinul decizional al clientilor. Strategia noastra trebuie sa se concentreze pe extinderea portofoliului de utilaje performante, cu emisii reduse, accelerarea ofertelor integrate, consolidarea serviciilor de mentenanta si a parteneriatelor, precum si sprijinul clientilor in indrumarea accesarii fondurilor UE. Astfel, vom reusi sa crestem cererea pentru solutii integrate, vom imbunatati uptime-ul clientilor si vom consolida pozitia noastra in proiectele finantate atat din fonduri publice, cat si europene sau private. (articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia August 2025) |