Agenda Constructiilor
Marti, 19 Martie 2024
Frontale
PAGINA PERSONALIZATA


SCHACHERMAYER ROMANIA

SCHACHERMAYER ROMANIA

Adresa: Str. Ithaca FN (Km 23 Autostrada Bucuresti-Pitesti), Bolintin-Deal, Judet Giurgiu
Telefon: 021/457.06.37, 021/457.06.08
Fax: 021/450.00.69, 021/457.04.15
E-mail: office@schachermayer.ro
Web site: www.schachermayer.ro
Domenii: Profile, feronerie & accesorii
Descriere activitate
Feronerie si accesorii pentru tamplarie si pentru industria mobilei; materiale si accesorii pentru amenajari in constructii.
 
Prezentare companie/institutie
SCHACHERMAYER isi consolideaza pozitia in topul furnizorilor de feronerie
Avand peste 1.400 de angajati si o cifra medie de afaceri ce depaseste 370 de milioane de euro, holdingul austriac Schachermayer reprezinta unul dintre cei mai importanti furnizori internationali de feronerie destinata echiparii ansamblurilor de tamplarie termoizolanta. In Romania, grupul detine o reprezentanta oficiala care activeaza pe piata autohtona din anul 2003, promovand, in mod consecvent, o serie de marci consacrate pe piata europeana, cum ar fi Maco, Hoppe, Dr. Hahn, Geze, Dorma, Simmonswerk, Spax, Koblenz, Hawa, Helm etc. In anul 2013, compania a realizat o cifra de afaceri totala de 23,85 milioane de lei, cu 10% mai mare fata de valoarea incasarilor din anul precedent. Pe segmentul sistemelor de actionare a ferestrelor, cresterea a fost de 8%. In prezent, Schachermayer este principalul distribuitor de feronerie al Maco Beschläge care activeaza pe plan local, din punct de vedere al livrarilor subsidiara din Romania situandu-se in topul primilor trei furnizori de astfel de sisteme ce deruleaza operatiuni comerciale la nivel national.

George Pirvu, director general al Schachermayer Romania:
„Dupa finalizarea actualei recesiuni, sectorul constructiilor are sanse mari de a redeveni principalul motor de crestere economica din Romania. In estimarea noastra, ne bazam pe cererea destul de ridicata existenta pe toate segmentele pietei de profil atat pe segmentul proiectelor noi, cat si pe cel al lucrarilor de reabilitare ce vor presupune aducerea imobilelor cu destinatie administrativa la standardele europene impuse de incadrarea in clasa A. Pentru Schachermayer, acesta va fi momentul unui nou «boom», de care va fi obligatoriu sa profitam ”.

Printr-o adaptare rapida la cerere s-a reusit evitarea efectelor negative ale crizei
Conducerea societatii considera ca o consecinta primordiala a crizei economice traversate in prezent este cea a modificarii structurii cererii. In acest sens, George Pirvu, director general al reprezentantei din Romania a casei austriece de comert, a declarat ca „o mare parte a cererii se indreapta momentan catre doua directii - si anume spre produsele cu functii simple, usor de utilizat si cu o constructie robusta, respectiv spre sortimentele avand un nivel inalt de tehnicitate, ce permite adaptarea perfecta la proiectele care necesita un standard ridicat de calitate, precum si la lucrarile speciale. Spre deosebire de intervalul anterior declansarii recesiunii, aceasta segregare a pietei este mult mai evidenta si se manifesta tot mai pregnant. De asemenea, am observat un interes sporit al beneficiarilor pentru produsele ce asigura avantaje certe, pe termen lung. Avand in vedere aceasta sedimentare, am adoptat masuri concrete ce au vizat limitarea efectelor negative previzibile. Dintre acestea, se remarca redimensionarea afacerii pentru adaptarea la noul nivel al pietei, implementarea unor actiuni de marketing direct, sporirea gradului de informatizare a firmei, diversificarea gamei de produse, imbunatatirea calitatii serviciilor etc. Viteza de reactie ne-a ajutat sa evitam pierderile si sa obtinem o serie de rezultate financiare a caror dinamica este net superioara mediei inregistrate pe piata de profil”.
Beneficiarii sunt greu de educat si opteaza pentru solutii necorespunzatoare
Pe piata din Romania este dificil de realizat o structurare realista a principalilor competitori din punct de vedere al vanzarilor, avand in vedere reticenta acestora de a comunica datele financiare sau furnizarea unor valori aproximative, care pot genera abateri majore de la situa­tia reala. De aceea, expertii Schachermayer considera ca, pentru a efectua o estimare credibila a cotelor de piata, cea mai corecta metoda este constituita de analiza rapoartelor puse la dispozitie de companiile-mama, ce includ atat livrarile subsidiarelor locale, cat si pe cele directe sau efectuate prin intermediul unor companii de distributie. „In ceea ce ne priveste, evaluarile sunt mai usor de verificat, intrucat exista un singur canal de distributie catre Romania, pe plan national livrarile fiind efectuate de numai doua companii. In prezent, una dintre problemele cele mai presante rezida in faptul ca negocierile dintre furnizori si producatorii de tamplarie se fac la niveluri valorice foarte scazute, astfel incat un pret aparent insignifiant pentru un element ce detine un rol hotarator in economia unui sistem de feronerie se poate constitui intr-o piedica de nedepasit si, implicit, in esecul intregului proces comercial. Se ajunge, astfel, la situatii de-a dreptul neobisnuite, majoritatea tamplariei promovate pe plan local ajungand sa se incadreze cel mult in clasa de antiefractie RC 1, net inferioara cerintelor existente la momentul actual pe plan continental. De aceea, facem eforturi sustinute pentru promovarea unor solutii superioare din punct de vedere tehnic, prin care sa fie depasita aceasta inadvertenta. Trebuie admis insa faptul ca piata este dificil de educat, eforturile in directia respectiva fiind costisitoare, iar rezultatele nesemnificative”, a adaugat reprezentantul companiei.
Functionarea defectuoasa a ferestrelor este cauzata de materialele neconforme
Un domeniu in care compromisurile tehnice sunt foarte des intalnite este cel al reabilitarilor termice ale imobilelor multietajate. Referitor la subiectul respectiv, directorul general al Schachermayer Romania a afirmat ca „se constata diminuarea drastica a importantei ferestrei, receptata ca fiind doar un element arhitectonic oarecare, inclus in structura anvelopantei. Astfel, ansamblurile de tamplarie au devenit, in viziunea constructorilor si beneficiarilor, elemente de importanta minora, a caror unica functie este aceea de a inchide un gol de zidarie. Din cauza modului precar in care au fost executate si instalate, precum si ca o consecinta directa a materialelor complet necorespunzatoare incluse in structura produselor respective, perceptia respectiva este aparent justificata. Consideram ca, in conditiile date, exista riscul deprecierii ireversibile a conceptului de fereastra termoizolanta, cu atat mai mult cu cat devin tot mai evidente discrepantele dintre declaratiile de conformitate emise de producatori si performantele propriu-zise ale produselor aflate in exploatare. Din pacate, putini sunt cei care constientizeaza ca functionarea defectuoasa este generata de utilizarea unor materiale necorespunzatoare sau de montajul incorect, realizat de un personal insuficient calificat”.
Strategii complexe de comunicare, implementate cu maxima prudenta
Schachermayer si-a adaptat oferta proprie pe segmentul Maco la noile praguri de pret impuse pe piata exclusiv prin scaderea marjei de profit, fara a diminua in vreun fel calitatea sau performanta modelelor comercializate. „Spre deosebire de competitorii nostri, nu avem posibilitatea de a elimina elemente din sistemul standard. Acesta este, in versiunea sa de baza, echipat la un nivel destul de complex, incluzand mecanisme de prevenire a actionarii gresite. De asemenea, nu poate fi luata in calcul nici eventualitatea de a fabrica modele mai simple, intrucat strategia de marketing implementata de Maco exclude o asemenea alternativa. Modelul Maco Multimatic reprezinta, in acest moment, varful de gama din oferta, constituindu-se intr-o solutie destinate inlocuirii variantei Maco Multitrend. Raspunsul companiei noastre la noile provocari existente pe piata de profil este constituit de promovarea unor modele cu performante sporite, care nu pot intra in competitie directa in zona produselor economice. O alta directie in care se va actiona in perioada urmatoare va fi cea a imbunatatirii procesului de distribuire a resurselor disponibile, tinand cont de faptul ca ne adresam unei piete care nu da inca semne de revigorare. Consideram ca este important, totodata, sa lansam o campanie sustinuta de comunicare, insa momentul trebuie ales cu mare atentie pentru ca rezultatele sa fie cele preconizate, respectiv consolidarea cotelor de piata prin ocuparea breselor care au fost lasate libere de competitorii care si-au restructurat activitatea. Dupa cum se observa, strategiile de marketing sunt destul de complexe si vor fi implementate cu prudenta, pentru a nu periclita echilibrul societatii”, a mai aratat reprezentantul companiei.
Cresterea vanzarilor catre acelasi portofoliu de clienti
Rezultatele obtinute in anul 2013 confirma evaluarea expertilor societatii, care isi reafirma optimismul, sustinut inclusiv de faptul ca echipa din Bucuresti dispune de mijloacele necesare pentru a atinge tinta propusa. Strategia care a dus la imbunatatirea rezultatelor financiare a fost oarecum diferita de a competitorilor si s-a axat, in principal, pe cresterea livrarilor catre clientii existenti. Directorul general al societatii a subliniat ca „intrucat au sporit destul de mult livrarile la export ale anumitor parteneri, este posibil sa inregistram o imbunatatire a incasarilor pe acest segment. Totodata, in perioada urmatoare ne propunem orientarea spre sectorul premium, al ferestrelor din lemn stratificat si aluminiu, ceea ce ne va asigura avantaje certe. Pentru consolidarea parteneriatelor pe nisele respective, vizam dezvoltarea fortei proprii de vanzari, concomitent cu intensificarea programelor de instruire a personalului, pentru acordarea de consultanta profesionala. In ceea ce priveste cota de piata, aceasta se pare ca a inregistrat o crestere destul de semnificativa in ultima perioada, pe baza faptului ca au avut loc mutatii in ceea ce priveste sistemele utilizate de partenerii actuali. Astfel, multi producatori de tamplarie termoizolanta au renuntat la variantele secundare din clasa «low-cost» si s-au reorientat catre solutiile promovate de furnizorii traditionali, acesta fiind motivul pentru care am consemnat o majorare a rezultatelor, desi portofoliul de clienti nu s-a modificat in mod semnificativ. Practic, pentru o serie de companii importante din domeniu, a devenit evident ca utilizarea paralela a doua solutii de feronerie nu mai este rentabila, economiile obtinute in urma folosirii unor produse ieftine neputand justifica diferentele mari din planul performantelor. Consideram ca aceasta este calea corecta, iar in anul precedent s-a demonstrat faptul ca optiunea alternativa aplicata inca de unele firme, care consta in rabatul la calitate, nu mai poate asigura eficienta economica necesara derularii afacerilor in conditii de risc minim. In conditiile date, ne mentinem evaluarile pozitive cu privire la perspectivele de consolidare a pozitiei detinute de Schachermayer in Romania”.
Promovarea unor produse de performanta optima, la un pret corect
Pentru conducerea Schachermayer Romania este dificila estimarea momentului in care lucrurile vor reintra pe cursul normal, de crestere, pe segmentul local al tamplariei termoizolante. „In pofida conjuncturii economice nefavorabile, compania noastra continua aplicarea unei strategii ambitioase de investitii, numai ca, pentru perioada imediat urmatoare, aceasta si-a schimbat orientarea, focalizandu-se spre minimizarea efectelor crizei si cresterea cotei de piata. Pe termen mediu planificam reluarea planurilor de extindere a operatiunilor, de imbunatatire a logisticii si de lansare pe alte segmente. Vom fi mereu consecventi ideii de promovare exclusiva a unor sisteme performante, la un pret corect, cu toate ca metoda respectiva presupune anumite sacrificii in ceea ce priveste profitabilitatea. Acesta este singura cale sanatoasa de crestere a cotelor de piata si de pozitionare optima. Nu putem spune totusi daca 2014 va fi anul in care va avea loc o relansare a pietei de tamplarie, intrucat acest moment ar trebui sa fie precedat de reluarea activitatii in domeniul constructiilor, fenomen care nu este vizibil momentan”, a incheiat George Pirvu.
***
Casa de comert Schachermayer detine o puternica retea logistica, avand depozite in Ungaria, Slovenia, Croatia, Slovacia, Cehia, Polonia, Bosnia-Hertegovina, Italia, Germania etc. Pe plan local, distributia produselor de feronerie se realizeaza prin intermediul depozitului amplasat in Bucuresti. Numarul partenerilor autohtoni depaseste nivelul de 400 de colaboratori traditionali, la care se adauga inca 450 de companii care se aprovizioneaza ocazional. Transportul este efectuat in colaborare cu o serie de firme de curierat rapid, fiind asigurat in maximum 48 de ore de la inregistrarea comenzii.
SCHACHERMAYER: Consolidation of share on hardware market
With over 1,400 employees and an average turnover exceeding 370 million EUR, the Austrian group Schachermayer is one of the leading international providers of hardware designed to equip the thermal insulating joinery. In Romania, the group holds an official representative acting on the domestic market since 2003, which consistently promoted a number of established brands on the European market, such as Maco, Hoppe, Dr. Hahn, Geze, Dorma, Simmonswerk, Spax, Koblenz, Hawa, Helm etc. In 2013, the subsidiary achieved a total turnover of 23.85 million RON, 10% higher than the value communicated for the previous year. In the area of windows systems, the increase was around 8%. Currently, Schachermayer is the main distributor of Maco Beschläge windows hardware at the national level. In terms of deliveries, the Romanian subsidiary stands in the top three suppliers of such systems which carries out commercial operations nationwide. The company's management believes that the primary consequence of the economic crisis is the change of the request structure. Much of the demand is currently headed for products with simple functions, easy to use and with a robust construction or toward components with a high level of know-how that allow a perfect adaptation to the projects with a high quality standard. Unlike the period triggering recession, this market segregation is more obvious and manifests more strikingly. Moreover, it can be observed an increased interest of beneficiaries for products that provide definite advantages on the long term. Due to this settlement, Schachermayer adopted some measures aimed at limiting the negative effects. Among these stand the resizing of business in order to adapt to the new market level, the implementation of direct marketing, the integration of IT solutions, the improvement of the service quality etc. The speed of response helped to avoid losses and to gain some financial results whose dynamics is superior to the average of the market.
(articol aparut in TOP-Fereastra, editia Mai 2014 )

Produse & tehnologii

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
RAWLPLUGABONARE REVISTEhiltiALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
ERBASU CONSTRUCT
FRONTALE
viarom
CONCEPT STRUCTURE
concelex
CDS
Ubitech
strabag nivel 1
leviatan
MAKITA
noark
quadratum
rigips
theda mar
Acvatot 2019

Parteneri

HABITAT
top 500
AHK 2022
FPSC_2019
AICPS_30
econet
top 500
ef-de-n
ROGBC 2016
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander