PLUS CONFORT: Dificultati in obtinerea de termene avantajoase |
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Camelia Pantel 05 Nov 2014 17:26 |
Compania Plus Confort - Bucuresti s-a implicat, incepand cu anul 2008, in lucrari de subantreprenoriat pentru proiecte finantate din fonduri publice, efectuand interventii de reabilitare termica sau de termosistem. Ulterior, din cauza faptului ca au inceput sa apara probleme de recuperare a creantelor, s-a decis insusirea de antrepriza directa, pentru cresterea gradului de control. In acelasi timp, intrucat firma produce tamplarie din PVC, de la un an la altul, ponderea acestor activitati a scazut, ca urmare a regresului cererii pe piata de profil. In cele ce urmeaza, directorul economic al firmei, Ovidiu Logigan, detaliaza evolutia pietei si aspecte legate de propria activitate.
- Detaliati activitatile desfasurate in cadrul companiei.
- In prezent, activitatea Plus Confort consta in livrarea de tamplarie din PVC si aluminiu pentru obiective interne si internationale (care reprezinta aproximativ 40% din vanzarile totale), in efectuarea de lucrari de termosistem (40%) si in derularea altor activitati adiacente acestor domenii. Consideram ca ponderea realizarii ansamblurilor termoizolante va scadea treptat, in concordanta cu regresul pietei specializate, ceea ce va determina intensificarea operatiunilor din celelalte categorii, in vederea sustinerii cifrei de afaceri si a profitabilitatii. In ceea ce ne priveste, suntem activi si pe pietele din Italia, Belgia si Franta, unde, in anumite luni, exportam pana la 90% din productie. In aceste tari, firmele straine au succes, intrucat comercializeaza produse la costuri de pana la 50% mai mici decat cele ale societatilor locale.
- Care sunt principalele probleme intampinate in desfasurarea activitatii?
- Avand in vedere ca suntem prezenti de putin timp ca antreprenor pe piata constructiilor, intampinam dificultati din cauza faptului ca nu avem o relatie consolidata cu furnizorii, care sa ne permita sa obtinem termene de plata avantajoase. De asemenea, in derularea afacerilor, am remarcat ca modelul relational, care nu este intotdeauna unul profesionist, ramane fundamental in tara noastra, spre deosebire de ceea ce se intampla pe plan international. In acelasi timp, spre deosebire de Romania, unde singura strategie adoptata de firmele din bransa este cea a preturilor mici, in strainatate primeaza cererea pentru modele ce au caracteristici tehnice superioare. Un alt aspect care afecteaza in mod semnificativ evolutia preturilor de pe piata este legat de modalitatile absolut incorecte in care se declara procedurile de insolventa pentru firme, permitandu-le managerilor acestora sa-si reinfiinteze imediat o noua societate si, mai ales, sa-si reia activitatea utilizand resursele firmei falimentare si fara sa-si plateasca nicio datorie catre furnizori sau stat.
- Cum a evoluat cifra de afaceri a firmei in ultimul timp?
- Pe fondul unei intensificari a incasarilor din ultimele patru luni ale acestui an, estimam ca in 2014 este posibil sa inregistram o stabilizare a cifrei de afaceri la 10 milioane de euro, nivel optim pentru actuala organizare a activitatii. Cele mai recente investitii pe care le-am derulat au fost orientate catre extinderea echipei de lucru si a logisticii.
|