ARACO a contribuit la amendarea legii achizitiilor publice |
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Simona Ene 25 Oct 2012 10:50 |
![]() - ajustarea pragurilor peste care exista obligatia efectuarii unei publicitati la nivel european;
- noi reglementari privind procedurile de atribuire si de solutionare a contestatiilor;
- modificarea domeniului de aplicare a OUG 34/2006, cu reglementarea regimului juridic al contractului de achizitie publica, in sensul in care acesta este definit ca un contract admnistrativ si nu unul comercial (se stabileste un raport corect intre Legea 554/2004 - a contenciosului administrativ -sOUG 34/2006);
- cresterea pragului de achizitie directa de la 0,015 milioane de euro la 0,03 milioane de euro;
- fluidizarea procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica, prin reducerea termenului de verificare a documentatiilor de catre ANRMAP de la 14 zile la 10 zile;
- clarificari in identificarea unor posibile conflicte de interese;
- modificari si completari privind solutionarea contestatiilor in fata CNSC si corelarii cu prevederile Legii 554/2004, care se aplica in completarea OUG 34/2006;
- deciziile formulate in instantade judecata, formulate impotriva deciziei CNSC, trebuie inaintate in 15 zile la ANRMAP, de la data redactarii;
- competarea contraventiilor prevazute in OUG 34/2006.
Neadoptarea prevederilor mentionate ar fi putut determina Comisia Europeana sa initieze procedura de infringement impotriva Romaniei. La formularea acestor puncte de vedere au contribuit reprezentantii ARACO si ARIC, precum si o serie de societati de constructii sau dezvoltare (Group Constructii, ACI Cluj, Hidroconstructia, Search Corporation, Edwards International, Aedificia Carpati, Bog'art, Cartel Bau, Convas Construct, Qualitas, Inspet Ploiesti, Griro, Tiplexim etc.), ce au prezentat atat puncte de vedere comune, cat si individuale. Pentru informatii suplimentare, www.araco.org
|