Agenda Constructiilor
Miercuri, 30 Septembrie 2020
Home - Stiri - Digitalizarea in constructii & Industrie - GFK: Crestere de 5,2% a vanzarilor de bunuri de folosinta indelungata, in S2
GFK: Crestere de 5,2% a vanzarilor de bunuri de folosinta indelungata, in S2
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Elena Icleanu 01 Sep 2020 07:56
Piata romaneasca de bunuri de folosinta indelungata (Technical Consumer Goods, TCG) a continuat tendinta crescatoare in cel de al doilea trimestru din 2020, conform datelor auditate de GfK Romania. Cresterea inregistrata a valorii vanzarilor a fost de 5,2%, fata de aceeasi perioada a anului 2019 si a fost determinata de cresterea sectoarele IT, echipamente de birou si electrocasnice mici.
"In contextul crizei Covid-19, la nivel mondial sectoarele IT, echipamente de birou si electrocasnice mici au fost singurele care au inregistrat o tendinta de majorare a vanzarilor in cel de al doilea trimestru din 2020, in piata bunurilor de folosinta indelungata. La nivelul pietei europene a fost inregistrata o evolutie similara a sectoarelor din acest domeniu. Criza Covid 19 a generat, de asemenea, o reducere a indicatorului de increderea consumatorului, media europeana in luna iunie 2020 atingand valoarea de -15,6, in scadere accentuata, de la -7, valoare inregistrata in decembrie 2019", arata GfK Romania intr-un comunicat.
Sectoarele tehnologia informatiei (IT) si echipamente de birou (Office Equipments, OE) au inregistrat, in perioada aprilie - iunie 2020, cresteri de 67,9%, respectiv 75,7% fata de aceeasi perioada a anului 2019 . Evolutia sectorului IT a fost influentata de evolutiile inregistrate de vanzarile de echipamente mobile si mouse-uri.
O crestere substantiala a vanzarilor a inregistrat categoria de electrocasnice mici (Small Domestic Appliances, SDA), de 31,7%. Potrivit GfK Romania, cele mai mari cresteri in acest sector au inregistrat vanzarile pentru aparatele electrice pentru tuns si barbierit. Cel mai mare sector al pietei TCG, telecom, a inregistrat scadere de 10% in aceeasi perioada, evolutie generata de reducerea vanzarilor pentru telefoane mobile (smart si mobile phones). Electrocasnicele mari (Major Domestic Appliances, MDA), al doilea sector ca importanta in piata, a inregistrat o evolutie aproape constanta (-0,7%, fata de aceeasi perioada a anului 2019), cele mai mari cresteri inregistrate in sector fiind pentru vanzarile de congelatoare si uscatoare de rufe.
Vanzarile din sectoarele electronice (Consumer Electronics, CE) si aparate foto (Photo) au inregistrat, in cel de al doilea trimestru din 2020, scaderi de 3,2%, respectiv 40,6%, fata de aceeasi perioada a anului anterior. Reducerea vanzarilor de electronice a fost influentata de evolutia negativa a vanzarilor de televizoare si de camere video (Camcorders), mai arata analiza.
In cadrul panelului de retail, GfK colecteaza in mod regulat date de vanzari in peste 70 de tari din intreaga lume pentru produse electronice, aparate foto, telecomunicatii, IT, echipamente de birou, electrocasnice mari si mici. Datele pentru America de Nord se bazeaza pe estimari.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
VideoConfAC-iulallbimCOVID-19AUTODESKALLBIM
ROCKWOOL 196
A aparut editia
SEPTEMBRIE 2020!

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
ERBASU CONSTRUCT
strabag nivel 1
hilti
CELCO 2020
Acvatot 2019
ssab ag antrepriza generala
rigips

Parteneri

HABITAT
C4E FORUM
FPSC_2019
AICPS_30
ef-de-n
econet
ROGBC 2016
AHK 2018
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere