Agenda Constructiilor
Joi, 18 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - MODERNIZAREA liniei Bucuresti Nord - Aeroport respecta standardele de proiectare
MODERNIZAREA liniei Bucuresti Nord - Aeroport respecta standardele de proiectare
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 04 Iul 2019 09:47
Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA informeaza ca proiectul ˮModernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti” este un proiect etalon pentru sistemul feroviar romanesc care va asigura compatibilitatea infrastructurii feroviare romane cu infrastructura transeuropeana de transport, prin interconectarea Aeroportului cu intreaga retea de cale ferata a Romaniei si cu reteaua europeana de transport TEN-T. Linia de cale ferataBucuresti Nord - Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti esteun proiect de utilitate publica si de interes national care va asigura prima legatura feroviara directa cu Aeroportul International Henri Coanda (plecari-sosiri) si, de asemenea, pentru locuitorii zonelor limitrofe, va facilita un transport direct si rapid spre si dinsprecentrul Capitalei.
“Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Aeroport International Henri Coanda Bucuresti, Faza I: Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport International Henri Coanda Bucurestiˮeste un proiect major de dezvoltare a infrastructurii feroviare printr-o varianta de traseu proiectata cu un impact minim asupra tuturor cladirilor situate in zona amplasamentului actual.Solutia pentru implemetarea acestui proiect implica un traseu de cale ferata suprateran, situat pe partea stanga a Strazii Drumul Garii Odai, pe amplasamentul obiectivului urmand a fi construie doar pilele viaductului si un drum de acces tehnologic.
Astfel, noua construtie nu va afecta nici proprietatile si nici accesul la acestea, deoarece inaltimea viaductului va fi de minimum 7,5 m, iar distantele masurate de la axul caii vor avea minimum 12,18 m si maximum 24,28 m. De asemenea, tot in cadrul acestui proiect, CFR SA va reabilita strada Drumul Garii Odaii, iar daca va fi cazul, utilitatile existente (conducte apa, canal, retele electrice si de telecomunicatii) vor fi relocate, cheltuielile aferente urmand a fi suportate tot de CNCF „CFR” S.A.
Este important de mentionat faptul ca, din punctul de vedere al lucrarilor de terasamente, suprastructura si lucrari de arta, tronsonul de cale ferata pentru ˮ Faza I: Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport International Henri Coanda Bucurestiˮ este impartit in trei zone distincte:
- zona I (L= 500 m)- cuprinde linia de evitare si liniile de legatura intre aparatele de cale, structura caii ferate fiind una clasica, cu terasament c.f. si suprastructura alcatuita din cadru sine traverse si prism de piatra sparta
- zona II (L = 930 m) -cuprinde un podet, terasament inalt alcatuit dintr-o structura de pamant armat cu geogrile, cu parament aproape vertical, suprastructura caii fiind clasica
- zona III (L = 1520 m)- cuprinde doua podete si un viaduct, suprastructura c.f. fiind alcatuita din sine si blocheti izolati cu placa de insertie in baza din poliuretan monocelular uniform, pentru amortizarea vibratiilor si a zgomotului structural.
Referindu-ne la viaductul de acces spre terminal T1, cu supratraversarea DN1, mentionam faptul ca acesta are o lungime totala de 1.521 m si va fi realizat din 42 de pile si o culee, care vor fi fundate indirect pe piloti forati de diametru mare D=1,5 m, cu lungimea de 30 m. Facem precizarea ca doar 5 dintre cele 42 de pile ale viaductului sunt prevazute a fi construite in zona locuita, fara a fi afectate insa cladirile. In ceea ce priveste distanta masurata de la marginea viaductului la fata cladirii/locuintei aceasta este cuprinsa intre minimum 14,71 m si maximum 27,78 m. Singura execeptie o reprezinta o anexa/extindere fara numar cadastral, situata la o distanta de 8,53 m de la marginea viaductului.
Prin aceasta detalire tehnica se poate observa ca viaductul asigura mentinerea acceselor in zonele construite si traversarea canalelor ANIF existente, fiind proiectat pe un traseu cu un impact mic asupra mediului inconjurator si o flexibilitate mai mare pentru dezvoltarile urbane viitoare din zona. De asemenea, din punct de vedere al suprastructurii caii sunt prevazute trotuare si panouri fonoabsorbante, iar peroanele si copertina din zona garii sunt rezemate pe infrastructuri de beton, prin intermediul unor grinzi. Banchetele pilelor sunt prevazute cu cuzineti pentru rezemarea suprastructurii, prin intermediul unor aparate de reazem de neopren. In vederea protectiei antiseismice, pe riglele pilelor sunt proietati opritori separati de suprastructura, prin intermediul unor elemente din neopren. Totodata, un alt avantaj al viaductului rezulta si din faptul ca aceasta contructie va asigura gabaritul de libera trecere de 5,67 m la DN1 si se va racorda la parcarea aeroportului, cu respectarea gabaritului de libera trecere in zona sensului giratoriu de acces la terminal.
Celelalte lucrari de arta, si aici ne referim la podetele de pe traseu,asigura si ele urmatoarele facilitati:
- podetul de la km 17+278 permite continuitatea canalului existent pe zona pe care acesta se intersecteaza cu terasamentul caii ferate. Albia va fi amenajata, curatata de vegetatie si pereiata atat in amonte, cat si in aval de podet;
- podetul de la km 17+562, situat in zona strazii Marin Preda, asigura traversarea unui canal ANIF de catre drumul Odaii;
- podetul de la km 18+040, situat in zona strazii Mihai Eminescu, faciliteaza traversarea unui canal ANIF de catre drumul Garii Odaii.
Ca urmare a extinderii drumului Garii Odaii, intre strada Marin Preda si strada Mihai Eminescu, la doua benzi, cele doua podete dalate existente se vor inlocui cu podete noi, se va reface albia in amonte si aval de podet, prin decolmatarea si eliminarea vegetatiei.
Astfel, se poate observa clar ca varianta traseului caii ferateRacord c.f. la Terminalul T1, Aeroport International Henri Coanda Bucurestiˮ are trei mari avantaje, si anume:
- asigura mentinerea acceselor in zonele construite;
- permite o flexibilitate mai mare pentru dezvoltarile urbane viitoare din zona, deoarece asigura gabaritul de libera trecere de 5,67 m la DN1, racordarea directa la parcarea Aeroportului (Terminalul Sosiri) si gabaritul de libera trecere in zona sensului giratoriu de acces la Terminal;
- are un impact mic asupra mediului inconjurator.
CNCF CFR SA, beneficiarul acestui contract de lucrari, doreste pe aceasta cale sa asigure opinia publica si asupra faptului ca implementarea proiectului ˮModernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti Faza I: ˮRacord c.f. la Terminalul T1, Aeroport International Henri Coanda Bucurestiˮ respecta atat standarde de proiectare, cat si prevederile legislatiei in vigoare si anume: Ordonanta nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea SNCFR si Legea nr. 255/2010 privind expropierea pentru cauza de utilitate publicaa, necesara realizarii unor obiective de interes national, judetean si local.
Nu in ultimul rand, trebuie reamintit faptul ca prin implementarea proiectuluiModernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti, care cuprinde cele doua contracte de lucrari Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti (Faza I) si Dublarea liniei de cale ferata Mogosoia - Balotesti, un proiect de interes national, finantat din fonduri europene si de la bugetul de stat, sistemul feroviar romanesc va inregistra o contributie esentiala atat pe termen scurt, cat si pe termen lung, in ceea ce priveste cresterea calitatii serviciilor transportului public de calatori spre si de la Aeroport , dar si pentru transportul public de naveta spre si dinspre Capitala, printr-o legatura directa si rapida cu trenul.
 
ALLBIMRAWLPLUGSISECAMABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
CONCEPT STRUCTURE
leviatan
quadratum
EDIT-Structural
strabag nivel 1
rigips
theda mar
viarom
CDS
ERBASU CONSTRUCT
concelex
Acvatot 2019
ness project
Ubitech
siniat
MAKITA
noark

Parteneri

HABITAT
AHK 2022
top 500
FPSC_2019
top 500
ROGBC 2016
ef-de-n
AICPS_30
econet
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander