Agenda Constructiilor
Miercuri, 19 Iunie 2024
RAWLPLUG
Home - Stiri - Piata Muncii & Resurse Umane - CBRE: Firmele apeleaza la servicii specifice pentru tranzitia catre noul mod de lucru
CBRE: Firmele apeleaza la servicii specifice pentru tranzitia catre noul mod de lucru Imprimare Email
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Stelian DINCA 31 Oct 2022 13:17
Biroul ca destinatie, modul de lucru hibrid, birourile sociale, facilitatile tehnologice si cerintele ESG sunt noile tendinte pe piata muncii, cu un impact semnificativ in procesele de workplace management si change management prin care trec majoritatea companiilor in prezent, potrivit CBRE Romania, liderul pietei de consultanta imobiliara.
Locul de munca s-a transformat dintr-un mediu legat de tipul de activitate intr-unul legat de stilul de lucru, punand oamenii in centru si concentrandu-se pe inovare, co-creare, colaborare, sanatate si sustenabilitate. Birourile capata valente din ce in ce mai sociale, scopul fiind de a obtine un "mediu de lucru empatic" - de a crea spatii de lucru primitoare si care sa permita tuturor sa ajunga in zonele necesare si sa utilizeze pe deplin echipamentele si resursele puse la dispozitie de angajatori.
Intr-un efort de adaptare la schimbarile de pe piata muncii si la noile formate de lucru hibrid, companiile apeleaza la servicii specializate pentru a face tranzitia cat mai lina si mai eficienta catre un nou stil de lucru. Pe fondul cerintelor pietei, CBRE a dezvoltat o echipa specializata in servicii si strategii de workplace management pentru companii din domenii precum IT&C, Shared services, Pharma etc, fiind singura companie locala care integreaza intregul set de servicii pentru tranzactii si amenajari de spatii de birouri, beneficiind de experienta unei suite de arhitecti care completeaza echipele de consultanti pe segmentul birouri ale companiei.
" In colaborarea cu partenerii nostri, ne gandim mereu la procesul de schimbare aplicabil angajatilor companiei. Pornim de la a intelege organizarea si cultura, ulterior proiectand solutii impreuna cu echipele lor de proiect si ocupandu-ne de comunicare si implementare. In acest fel aratam tuturor partilor implicate un produs finit cu care vor rezona. Este din ce in ce mai dificil sa livrezi un proiect de amenajare de succes fara componenta de change management, atat de benefica angajatilor si desfasurarii activitatii", explica Mihaela Topor, Senior Workplace Consultant la CBRE.
O tendinta devenita la randul ei cerinta uzuala, componenta ESG influenteaza deciziile privind spatiul de lucru ales de catre companii - din ce in ce mai multa atentie este acordata selectiei materialelor, zonelor colaborative, incluziunii si diversitatii.
In acest context, devine crucial ca atunci cand o companie isi muta sau isi reamenajeaza birourile, consultantul imobiliar sa colaboreze indeaproape cu echipa de resurse umane si, uneori, cu reprezentanti ai tuturor echipelor din cadrul companiei.
„Spre exemplu, intr-unul dintre proiectele noastre dezvoltat pentru o companie de top, care dispune de un ghid strict referitor la spatiul de lucru, ar fi trebuit sa incorporam atat de multe cerinte de spatiu incat matematic nu se incadrau in suprafata de metri patrati utili pe care ii aveam la dispozitie. Procesul de change management ne-a ajutat sa structuram nevoile lor reale, sa optimizam spatiul pana cand acesta a incadrat toate cerintele plus cateva idei locale noi si sa discutam optica fiecaruia pana cand au fost multumiti in noul spatiu. Un design al carui succes a fost determinat de procesul de change management”, explica Mihaela Topor, Senior Workplace Consultant la CBRE.
Companiile sunt din ce in ce mai atente la nevoile angajatilor, de la reamenajarea spatiilor de birouri pana la conectarea echipelor. In special companiile cu un numar mare de angajati au nevoie de servicii specializate pentru a coordona intregul proces de schimbare a modului si proceselor de lucru.
Arhitectii CBRE sunt specializati in proiectarea birourilor si dezvolta solutii pentru nevoile companiei legate de oameni, valori si cultura organizationala, fluxuri de lucru si viziuni ale formatului in care compania va lucra mai productiv si va ramane intr-un mediu care le pune bunastarea pe primul loc.
Tehnicile de change management sunt vitale pentru imbunatatirea rezultatelor de business si adaptarea la nevoile unei companii in schimbare sau la schimbari care au potentialul de a crea neintelegeri in randul angajatilor. Cu toate acestea, de prea multe ori nevoia de gestionare a schimbarii in situatii pozitive de crestere este trecuta cu vederea. Se presupune adesea ca firmele pot absorbi acest tip de schimbare pentru ca este pozitiva, dar, de obicei, aceasta crestere este insotita de o relocare a birourilor.
“Am realizat recent un proiect pentru o companie foarte mare care se consolideaza intr-un nou sediu si, in acelasi timp, acomodeaza fuziunea a doua echipe mari de oameni care nu au lucrat niciodata impreuna. Au fost doua procese de change management suprapuse: unul care s-a concentrat pe inchegarea echipei, gestionat alaturi de specialistii lor de HR, si unul axat pe relocarea intr-o cladire noua, gestionat alaturi de echipa lor interna de real estate, scopul comun fiind fuziunea celor doua echipe in aceeasi casa. Daca nu am lucra impreuna in astfel de cazuri, ar rezulta fie un sediu frumos, dar o casnicie nefericita, fie o casnicie fericita, dar intr-o casa nefunctionala, metaforic vorbind. De aceea am ales impreuna echipa pilot care sa lucreze in noul spatiu, am facut impreuna sondaje, interviuri si workshop-uri cu ambele echipe, iar toate informatiile adunate impreuna au reprezentat astfel baza conceptului de design a noului sediu”, explica Mihaela Topor, Senior Workplace Consultant la CBRE.
Spatiul de lucru trebuie sa permita angajatilor sa lucreze dintr-o varietate de spatii si locuri in mod interschimbabil si in siguranta, avand in vedere ca modelul de lucru hibrid este aici pentru a ramane.
Companiile de tehnologie se confrunta cu provocari diferite si trebuie sa creeze o experienta de intalnire mai incluziva si mai productiva pentru participantii virtuali, care necesita mai mult decat simpla instalare a camerelor web in salile de conferinte. Alegerea mobilierului, configurarea echipamentului si chiar culorile markerelor influenteaza eficienta in munca. Spatiile de colaborare care sunt construite special pentru colaborarea cu prezenta mixta trebuie sa contina nu numai un nou set de principii de proiectare, ci si cateva principii tehnologice, cum ar fi asigurarea compatibilitatii noilor instrumente cu infrastructura de retea existenta si cerintele de securitate.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
hiltiSISECAMALLBIMABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
MAI 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 182 (Mai 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
leviatan
quadratum
Acvatot 2019
viarom
rigips
EDIT-Structural
ERBASU CONSTRUCT
MAKITA
strabag nivel 1
CONCEPT STRUCTURE
concelex
noark
ness project
konsent
theda mar
Ubitech
siniat
CDS

Parteneri

HABITAT
top 500
AHK 2022
FPSC_2019
top 500
ef-de-n
AICPS_30
ROGBC 2016
econet
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander