Agenda Constructiilor
Sambata, 04 Iulie 2020
Home - Stiri - Piata Muncii & Resurse Umane - McKinsey: Noua normalitate sau ce ar trebuie oprit, pornit sau accelerat?
McKinsey: Noua normalitate sau ce ar trebuie oprit, pornit sau accelerat? Imprimare Email
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Ovidiu Stefanescu 28 Mai 2020 06:17
Afacerile dupa criza generata de coronavirus vor trebui sa ia in considerare identificarea unui echilibru intre sistemele care functionau inainte de aceste evenimente si cele care vor trebui implementate in viitor, pentru a se asigura succesul in noua normalitate. In principal, este vorba despre lucrul la distanta si de acceptarea acestei paradigme. Multi manageri s-au obisnuit deja, in vreme ce altii sunt nostalgici dupa vremurile apuse nu demult, cand isi puteau exercita in mod direct atributiile in raport cu subordonatii. Realitatea respectiva are sanse minime de a se mai intoarce. Desigur, munca „remote” presupune riscurile sale, iar in economia reala exista inca activitati (in SUA, peste 70%) care nu se preteaza la o asemenea abordare. De asemenea, lucrul de acasa nu constituie un panaceu pentru probleme cum ar fi instruirea, somajul sau scaderile de productivitate. De fapt, activitatea „remote” reprezinta mai mult decat a inmana un laptop angajatului, intrucat anumite circuite din birourile reale nu pot fi recreate. O diferenta majora este cea legata de timpul efectiv dedicat muncii, insa dupa cum ironic observa un manager „problema nu este atat a chiulului de acasa, cat a somnului de la birou”. Pentru ca sistemul sa devina functional, companiile trebuie sa-si ajute angajatii sa creeze cadrul necesar: de exemplu, interactiunile din pauzele de lucru la birou ar trebui inlocuite cu un telefon sau un mesaj scris/audio si nu cu o videoconferinta. De asemenea, s-ar putea dovedi utila stabilirea unui program de lucru la distanta pentru grupuri bine stabilite, a caror activitate sa fie atent urmarita prin mijloace specifice. Tot in vederea conturarii unui cadru eficient, raspunsurile la mesajele in interes de serviciu ar trebui sa fie date doar in intervalul orar dedicat activitatii. Ceea ce este foarte clar reprezinta necesitatea accelerarii implementarii bunelor practici in materie de colaborare, flexibilitate, incluziune si masurabilitate. Din pacate, daca activitatea la biroul fizic este bine definita, cea dintr-o sala virtuala de intalniri nu este. De aceea, este recomandata constuirea unor interactiuni informale intre diversele niveluri de decizie si de compententa, acestea asigurand eficienta de care este nevoie. Expertii McKinsey mai recomanda inclusiv renuntarea la structurile traditionale de organizare si incurajarea comportamentelor care sa duca la accelerarea proceselor decizionale si a celor de executie. Concluzia este ca firmele care actioneaza mai devreme, mai rapid si mai decisiv au toate sansele de a le devansa pe celelalte si de a-si consolida pozitiile pe piata.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
VideoConfAC-iulTeraSteelACADCOVID-19bluebeam
ROCKWOOL 196
A aparut editia
MAI 2020!

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
ssab ag antrepriza generala
ERBASU CONSTRUCT
elmas 2017
CELCO 2020
rigips
Acvatot 2019
strabag nivel 1

Parteneri

hilti
HABITAT
FPSC_2019
C4E FORUM
AICPS_30
ef-de-n
econet
AHK 2018
ROGBC 2016
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere