| Producatori & Furnizori												
		
			Publicat de Elena Icleanu		
	
		26 Mar 2010 10:42 | 
|  Grupul multinational  Hornbach (Germania), cu activitati  pe piata  de bricolaj, a inregistrat , in 2009, vanzari  de 2,85  miliarde euro, i n crestere  cu 3,7 % fata  de perioada corespunzatoare  din 2008. "Suntem multumiti de rezultatele consemnate la finele lui 2009, avand in vedere climatul economic nefavorabil. Incheierea pozitiva a exercitiului financiar anterior s-a datorat, in mare parte, deschiderii a doua centre comerciale in Romania (la Brasov) si Elvetia (in Galgenen), acestea contribuind semnificativ la cresterea cifrei de afaceri a holdingului in afara Germaniei cu 4,2%, pana la valoarea de 1,1 miliarde euro", a declarat Albrecht Hornbach, presedinte al grupului. Vanzarile la nivel international au diferit esential de la o regiune la alta.  Astfel, i n Cehia, Slovacia s i Romania  compania s-a confruntat cu o scadere  semnificativa  a cererii, iar i n statele din Europa Occidentala veniturile  subsidiarelor au crescut moderat.Declinul din zona de est a continentului a  fost cauzat, conform celui mai recent raport financiar al Hornbach, de acutizarea recesiunii care a generat cresterea  ratei s omajului, i n special i n industrie s i a redus puterea de cumparare . Grupul german a intrat pe piata  autohtona i n anul 2007, cand  a achizitionat  terenul fostului complex Prisma (din judetul  Ilfov) s i s-a extins - la nivel local - cu cate  un magazin pe  an. Compania a i nceput, recent, lucrarile  de constructie  a unui centru comercial i n valoare de 40 milioane de euro pe amplasamentul respectiv, initiativa  fiind amanata  repetat din cauza recesiunii. Oficialii din Romania  ai Hornbach estimeaza  inaugurarea unitatii  la i nceputul anului 2011. Informatii  suplimentare, la www.hornbach.com |