Agenda Constructiilor
Vineri, 16 Aprilie 2021
 
Home - Stiri - Producatori & Furnizori - KINGFISHER: Afacerile din Romania se afla pe un trend continuu ascendent
KINGFISHER: Afacerile din Romania se afla pe un trend continuu ascendent
Producatori & Furnizori Publicat de Cosmin Dincu 08 Oct 2019 06:10
Grupul Kingfisher, din care face parte inclusiv lantul de magazine DIY Brico Dépôt, a anuntat pentru primele sase luni ale anului fiscal 2019-2020 (mai precis, pentru intervalul februarie-iulie a.c.) vanzari totale de 5,99 miliarde lire sterline - GBP, in scadere cu -1,4% in termeni reali fata de perioada similara si anterioara de raportare. La rate constante de schimb valutar, diminuarea s-a plasat la -0,9%, insa pe baze de calcul LFL – tot la niveluri constante ale cursului de schimb dintre GBP si alte valute – s-a constatat o depreciere de -1,8%. Pe piata-mama (formata din Marea Britanie si Irlanda), unde corporatia Kingfisher este prezenta prin centrele B&Q si Screwfix, livrarile au insumat 2,65 miliarde GBP (in crestere usoara, in termeni reali, fata de cele 2,63 miliarde GBP din semestrul intai al anului fiscal anterior), in vreme ce in Franta (unde sunt active retelele Castorama si Brico Dépôt) s-a constatat o diminuare, pana la 2,16 miliarde GBP, fata de 2,28 miliarde GBP. Datele comunicate la nivel de grup cu privire la Polonia indica vanzari de 753 milioane GBP, comparativ cu 726 milioane GBP, iar cele referitoare la Romania (incluzand aici si operatiunile Praktiker, retea care a fost preluata in noiembrie 2017) sunt cuprinse la capitolul „altele-international”, care totalizeaza 431 milioane GBP, comparativ cu 452 milioane GBP. Astfel, segmentul „altele-international” cuprinde vanzarile din Polonia, Peninsula Iberica, Germania, Rusia, Romania, precum si ale entitatii de tip joint-venture Koçtas, din Turcia. Pentru Polonia, s-a luat decizia evidentierii separate, ca urmare a importantei si semnificatiei acestei piete pentru grup.
Conform declaratiilor managementului grupului, planul de transformare organizationala, stabilit sa se desfasoare timp de cinci ani si denumit ONE Kingfisher, este in grafic si are toate sansele de a genera rezultatele asteptate, mai ales ca in perioada analizata produsele unificate (COGS) au generat vanzari mai mari cu +0,4%, iar acum acestea reprezinta 59% din total, in timp ce vanzarile digitale s-au majorat cu +18% si constituie actualmente 7% din cifra de afaceri a semestrului analizat.
„Rezultatele din semestrul intai al exercitiului financiar in curs reflecta performante solide in Polonia si Romania, in timp ce, pentru retelele din Franta, situatia continua sa fie dificila, iar in Marea Britanie magazinele outlet B&Q au avut rezultate sub asteptari. Totusi, estimam ca, pentru intregul an fiscal, vom reusi sa indeplinim toate tintele strategice avute in vedere in al patrulea an de implementare si sa luam masuri adecvate de sustinere a performantei, mai ales ca previziunile pentru principalele noastre piete de desfacere reflecta un context mixt, cu majorari si scaderi. Suntem insa increzatori in beneficiile preconizate ale planului de transformare si, cu toate ca mediul de afaceri si contextul economic ne fac sarcina mai dificila decat ne-am asteptat, consideram ca intotdeauna vom lua cea mai potrivita decizie pentru dezvoltarea grupului pe termen lung. In alta ordine de idei, a fost un privilegiu sa conduc Kingfisher intr-o perioada plina de provocari, dar si de schimbari semnificative, atat in mediul de retail, cat si in cadrul segmentului de bricolaj, multumindu-le pe aceasta cale tuturor colegilor pentru angajamentul asumat”, a declarat Véronique Laury, Chief Executive Officer al Kingfisher, care va fi inlocuita in functie de Thierry Garnier, incepand cu data de 25 septembrie 2019.
***
Subsidiara locala a Kingfisher, Bricostore Romania SA, a anuntat pentru 2018 o cifra de afaceri de peste 864,8 milioane de lei (+24,25%, in conditiile unui profit de 34.134.994 lei), iar cea din 2017 a depasit 696 milioane de lei, fiind cu aproape 6% mai mare fata de cea aferenta exercitiului financiar precedent. In cazul Praktiker Romania SA (desi rezultatele integrarii incep sa fie cuantificate treptat), trebuie mentionat ca anul trecut s-a realizat o cifra neta de afaceri de 482,7 milioane de lei, insa in conditiile unei pierderi nete de -192,9 milioane de lei, in timp ce in 2017 acesti indicatori au fost de 595,5 milioane de lei si -113,9 milioane de lei. In prezent, dupa cum se mai arata in comunicatul grupului, Kingfisher detine in tara noastra 38 de centre de bricolaj (dintre care 23 de foste unitati Praktiker), cu o suprafata totala de 273.000 mp (in care lucreaza 2.477 de angajati), ceea ce plaseaza grupul britanic pe locul al doilea al pietei de profil.
 
gamma_2021AUTODESKVideoConfAC-iulTERAPLASTALLBIM
ROCKWOOL 196
A aparut editia
MARTIE/APRILIE 2021!
 
 

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
strabag nivel 1
cv water 2021
rigips
hilti
ssab ag antrepriza generala
Acvatot 2019
ERBASU CONSTRUCT
CELCO 2020
hidroplasto

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
C4E FORUM
AHK 2018
AICPS_30
ROGBC 2016
econet
ef-de-n
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere