Agenda Constructiilor
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Producatori & Furnizori - Lissim - o companie marcata de extinderea fulminanta a activitatii
Lissim - o companie marcata de extinderea fulminanta a activitatii
Producatori & Furnizori 08 Dec 2008 03:00

Adin Pop (39 de ani)
Functia/firma: manager general al Lissim;
Studii: Facultatea de Automatizari si Calculatoare, Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca;
Experienta profesionala: 5 ani in domeniu;
Stare civila: casatorit, un copil;
Hobby: lectura.  

Decizia infiintarii companiei Lissim a apartinut, in anul 2000, lui Iulius Liszicsan, principalele considerente fiind cele legate de oportunitatea dezvoltarii unei afaceri pe o piata cu un potential urias. Fabricatia tamplariei termoizolante din PVC, specializare in care firma si-a inscris activitatea, era - in acel moment - realizata de foarte putini producatori, calitatea ferestrelor oferite de acestia nefiind in mod clar definita. De asemenea, pretul de achizitie, foarte mare, se raporta la o cerere reala destul de mica (remarcandu-se un dezechilibru evident), iar principalii clienti erau reprezentati de proprietarii imobilelor rezidentiale si de firmele ce alocau fonduri pentru constructia unor sedii proprii (cladiri de birouri).

In prezent, in cadrul Lissim, productia de tamplarie din PVC reprezinta 90% din totalul vanzarilor, restul activitatilor intreprinse fiind constituite de executia de ansambluri termoizolante din aluminiu, fatade cortina si de implicarea in lucrari de placare cu materiale compozite (de tip bond). Totodata, firma livreaza sisteme de umbrire, accesorii, usi de garaj rezidentiale, industriale si automatizari (pentru care este dealer autorizat Hörmann - Germania). "Unul dintre punctele de referinta in ceea ce priveste evolutia societatii a fost reprezentat de achizitia, in 2004, a fostei fabrici de prelucrare a lemnului din localitatea Gherla (judetul Cluj) - respectiv 4 hale si un centru administrativ, amplasate pe un teren cu o suprafata de 3,1 ha. Practic, de aici incepe adevarata dezvoltare a societatii noastre, iar strategia de marketing, focalizata pe indeplinirea exigentelor clientilor, a culminat cu infiintarea, in ianuarie 2007, a departamentului Customer Care", subliniaza Adin Pop, director executiv al societatii.

Capacitate de fabricatie de 480.000 mp/an

Investitiile in utilaje si tehnologie performanta din ultimii trei ani ajung la 6,48 milioane de lei, acestea adaugandu-se fondurilor alocate pentru dezvoltarea infrastructurii si reamenajarea/modernizarea halelor de productie (obiective pentru care au fost necesare peste 11,5 milioane de lei). "In cele 4 hale industriale sunt puse in functiune 4 linii automate complete (avand comanda numerica) si o linie semiautomata, care deserveste sectia de usi si elemente speciale, dar firma are in dotare si echipamente destinate calarii geamului in structura ansamblurilor finite. Toate acestea ne permit sa realizam aproximativ 40.000 mp de tamplarie din PVC pe luna, in trei schimburi (respectiv, aproximativ 23.000 de unitati standard). Anul trecut, am finalizat proiectul de reconstructie a sediului administrativ (ce include spatii pentru birouri si un showroom extins), suma totala aferenta acestui proiect fiind de 5 milioane de lei. Livrarile efective din 2007 au insumat 141.000 mp (din care ferestrele/usile din PVC au reprezentat 92%, cele din aluminiu 5%, diferenta constand in porti de garaj). La nivelul lui 2008, preconizam o crestere a vanzarilor la 185.000 mp. In fabrica noastra, fluxul tehnologic specific executiei produselor este bine definit. Controlul calitatii se efectueaza atat la linia de productie, in punctele-cheie ale procesului, cat si la predarea elementului finit din productie spre calare si, apoi, spre montaj”, mentioneaza Adin Pop.

Tamplaria Lissim detine certificatul unic in Romania “Greenline ferestre ecologice 100%”

Daca se ia in calcul calitatea produselor comercializate, astazi se aduce in discutie si problematica aplicarii marcajului CE, care se poate constitui intr-un garant al respectarii caracteristicilor de performanta. Referitor la acest subiect, directorul societatii sustine ca "Lissim se afla in faza de testare a produselor si verificare a procesului de fabricatie in vederea elaborarii certificatului de conformitate ce permite utilizarea simbolului CE. De asemenea, in anul 2004 am implementat sistemul de management integrat al calitatii ISO 9001:2000, iar de la finele lui 2008 Lissim va detine si ISO 14001 - protectia mediului, respectiv OHSAS 18001 - siguranta ocupationala, ceea ce va avea consecinte pozitive pe plan organizatoric si in ceea ce priveste controlul proceselor interne. Misiunea noastra este sa devenim o organizatie atractiva, puternica si respectata in industrie". Pe segmentul predominant de activitate, respectiv cel al tamplariei din PVC, oferta este una deosebita si completa, de la ferestre simple sau foarte accesorizate, promovate sub marcile proprii Toplis si Luxlis, pana la modele prevazute cu sisteme tip rulou, usi secundare sau rezidentiale, paneluri ornamentale, elemente speciale. Ansamblurile sunt fabricate cu profile din PVC Kömmerling (din categoria premium), cu 5 camere si disponibile in toata gama de culori (pentru modelele infoliate), sistemele fiind importate direct de la Profine (Germania). O caracteristica deosebita a acestora este reprezentata de faptul ca au stabilizatori pe baza de calciu-zinc, in loc de plumb, o substanta recunoscuta ca fiind toxica pentru organismul uman sau pentru mediu. Astfel, Lissim are posibilitatea de a oferi tuturor partenerilor un certificat unic in Romania: “Greenline pentru ferestre ecologice 100%”. Ferestrele comercializate mai sunt echipate cu feronerie Roto NT si Roto NT Designo (cu balamale ascunse), geam termoizolant livrat de Szilánk Glass Company (Ungaria), toate aceste componente indicand preocuparea pentru realizarea unor produse de calitate superioara. Lissim este recunoscuta pe piata ca o companie inovatoare: in 2006 s-a infiintat departamentul de calitate si dezvoltare a produselor, iar in fiecare an se promoveaza noutati tehnologice, atat din punct de vedere al designului, cat si al functionalitatii. Situatia este similara si pe segmentul tamplariei metalice, fiind derulate parteneriate cu Schüco (Germania), Alumil si Profilco (Grecia).

Extinderea sustinuta a activitatii, unul dintre secretele succesului

"Dintre toate caracteristicile actiunilor noastre, consideram ca aspectul definitoriu care a contribuit semnificativ la obtinerea succesului a fost extinderea sustinuta a activitatii in toata tara. Primul obiectiv vizat si indeplinit l-a reprezentat ocuparea locului 1 pe piata regionala de profil din Transilvania, ceea ce am si reusit in 2007. De asemenea, au fost derulate investitii pentru extinderea in alte regiuni, respectiv Moldova si zona Capitalei. Astfel, astazi detinem 48 de showroom-uri proprii in toata tara (cele mai multe in Transilvania, iar restul in Moldova sau Bucuresti) si avem contracte cu peste 25 de distribuitori din 21 de orase diferite din Transilvania si Moldova. Parcul auto, foarte bine dezvoltat si serviciile asigurate clientilor nostri (montaj profesionist cu materiale de etansare Tytan si accesorii Würth; primul sistem complex de service din Romania - denumit Rapid Service Lissim - prin intermediul caruia 11 echipe speciale de interventie reglementeaza orice problema in 24 de ore; transport gratuit, consultanta tehnica, posibilitatea achizitionarii produselor in rate etc.) contribuie in mod semnificativ la succesul afacerii. Dar inceputul acestui important proiect de expansiune nu a fost usor. Astfel, in 2004 am inregistrat dificultati serioase la trecerea de la distributie-montaj la productie-vanzari-instalare, fiind intampinate obstacole serioase privind investitiile, planul strategic, programele de pregatire a personalului si realizarea unor produse de calitate superioara. In acelasi timp, dezvoltarea unor relatii optime de afaceri cu furnizorii a fost un proces de durata. Astazi, actionam pe o piata estimata la aproximativ 900 de milioane de euro, in crestere anuala cu 25%-30%, insa foarte fragmentata, de vreme ce, potrivit estimarii specialistilor nostri, cota producatorilor de top nu depaseste nivelul de 3% pentru fiecare. Situatia a devenit stabila pentru Lissim, avem o imagine binecunoscuta si respectata, marca proprie fiind consacrata si asociata ideii de performanta. Toate acestea, impreuna cu factorul uman reprezentat de personalul bine instruit constituie premise solide ce ne fac sa credem ca, urmand aceeasi strategie care vizeaza fabricarea si promovarea de tamplarie de inalta calitate si asigurarea unor servicii pe masura produselor, cu ajutorul unor angajati ce au o atitudine corespunzatoare, vom putea sa ne continuam ascensiunea in acelasi ritm", a remarcat Adin Pop.

Vanzari de aproape 50 de milioane de lei, in 2007

Echipa Lissim, formata din 354 de angajati (din care 109 implicati direct in productie), este tanara, dinamica si cuprinde profesionisti in toate domeniile (tehnic si proiectare, productie si montaj, marketing si vanzari). Cateva principii aplicate in gestiunea resurselor umane sunt constituite de grija fata de fiecare angajat, motivarea acestuia si promovarea spre cariera potrivita cu aptitudinile sale. "La nivelul managementului societatii, relatiile cu personalul din subordine sunt percepute ca «in familie» - astfel incat pot afirma ca astazi suntem o echipa inchegata, cu valori comune, ceea ce ne permite sa raspundem zilnic provocarilor, sa ne bucuram de rezultate si sa ne perfectionam permanent pe plan profesional. Telul nostru este acela de a asigura beneficiarului final confortul si siguranta solicitate, atat prin produsele, cat si prin serviciile oferite. Lucram cu pasiune, iar rezultatele nu intarzie sa apara. Cifra de afaceri pe care am inregistrat-o in 2007 a atins nivelul de aproximativ 50 de milioane de lei, iar in primul semestru din 2008 am consemnat 40,2 milioane de lei. Pentru exercitiul financiar din acest an, estimam o noua majorare, astfel incat veniturile ar putea totaliza 68,2 milioane de lei. Investitiile in extindere si dezvoltare se desfasoara permanent, iar in 2009 urmeaza sa alocam un fond de 8,64 milioane de lei, in vederea constructiei si utilarii unei fabrici de geam termoizolant, cu o mare capacitate si, evident, cu tehnologie de ultima generatie. Strategia pentru dezvoltare pe termen lung impune, in continuare, acordarea unei atentii deosebite segmentului special de parteneri profesionisti, pentru care executam proiecte complexe. Totodata, dorim sa extindem numarul de distribuitori autorizati, pe care ii sprijinim prin acordarea unor facilitati. Planul de afaceri stabilit pentru urmatorii 4 ani vizeaza si orientarea totala spre indeplinirea exigentelor clientului. Astfel, cifra de afaceri planificata pentru 2009 este de 108,5 milioane de lei, pe toate segmentele de activitate. In concluzie, pot afirma ca ne diferentiem de majoritatea competitorilor prin calitatea recunoscuta a tamplariei, prin notorietatea si stabilitatea marcii, respectiv a imaginii de firma, precum si prin pozitionarea geografica in teritoriu, realizand controlul direct al pietelor locale", mentioneaza managerul Lissim.

 
ABONARE REVISTEALLBIMhiltiRAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
MAKITA
ERBASU CONSTRUCT
concelex
Acvatot 2019
CDS
FRONTALE
theda mar
leviatan
CONCEPT STRUCTURE
Ubitech
ness project
strabag nivel 1
noark
rigips
viarom
quadratum

Parteneri

top 500
AHK 2022
HABITAT
FPSC_2019
top 500
top 500
ef-de-n
AICPS_30
ROGBC 2016
econet

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander