Agenda Constructiilor
Sambata, 03 Mai 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - Producatori & Furnizori - PRAKTIKER ROMANIA: Cota de piata de 7,1%, in 2009
PRAKTIKER ROMANIA: Cota de piata de 7,1%, in 2009
Producatori & Furnizori Publicat de Elena Icleanu 30 Mar 2010 14:14
Vanzarile nete inregistrate de reteaua de magazine de bricolaj Praktiker Romania s-au diminuat, anul trecut, cu 15,3%, pana la valoarea de 247,7 milioane de euro (in comparatie cu 2008) pe fondul deprecierii monedei nationale, al scaderii consumului privat (-12,5%) si al reducerii activitatii pe segmentul afacerilor tip Do-It-Yourself in toata tara. Astfel, veniturile din Romania au fost printre cele mai reduse din statele unde Praktiker detine centre comerciale, alaturi de Ucraina, Ungaria si Bulgaria, desi, conform celui mai recent raport financiar al grupului, cota de piata a Praktiker Romania a crescut in 2009. Filiala autohtona a fost, alaturi de cele din Turcia si Albania, printre singurele subsidiare in cadrul carora managerii concernul au luat decizia de a deschide magazine in cele 12 luni anterioare (cate unul in fiecare tara).
Astfel, ritmul de extindere al companiei s-a redus considerabil, avand in vedere faptul ca, in 2008, numarul centrelor inaugurate a ajuns la 13. In general, afacerile din estul si sud-estul Europei s-au contractat - in medie - cu 15,7%. In ceea ce priveste structura vanzarilor, produsele utilizate in domeniul constructiilor si al segmentelor conexe au consemnat cele mai semnificative scaderi anuale, cu toate ca acestea au avut si anul trecut contributii semnificative la veniturile Praktiker. Pe segmentul de sisteme pentru instalatii sanitare (care reprezinta 19% din totalul livrarilor) s-a raportat o depreciere de 15,3% fata de nivelul din 2008, in timp ce in sectorul de materiale de constructii (8,4% din venituri) s-a inregistrat un declin de 16,4%. Cel mai important regres a fost semnalat in domeniul sculelor si uneltelor (-21,7%).
Praktiker Romania detine 26 de centre comerciale, reprezentand a doua piata de desfacere a grupului la nivel international. Pe plan local sunt active in domeniul specific opt retele nationale si globale insumand 87 de magazine (dintre care 11 au fost inaugurate in 2009). Compania a avut, anul trecut, o pondere de 7,1% dintr-o piata ce a insumat 4,1 miliarde euro, cei mai importanti competitori fiind Ambient (cu o cota de piata de 5,5%), Dedeman (5%) si Bricostore (4,8%). Recent, societatea a definitivat o investitie de 1,3 milioane de euro in extinderea magazinului din Deva, cu o suprafata suplimentara de 5.515 mp. Mai multe informatii, la www.praktiker.ro
 
hiltiALLBIMRAWLPLUGTotalEnergies
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE-APRILIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 189 (Martie-Aprilie 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
AED
VEGO
BogArt
theda mar
MAKITA
quadratum
CONCEPT STRUCTURE
leviatan
SIGM
Ubitech
Arduro
ERBASU CONSTRUCT
strabag nivel 1
GEWISS
SSAB
MCA
ELECTROGRUP
EDIT-Structural
CDS
Eco Garden Construct
concelex
Daikin
noark
EURO BUILD
KADRA
TECNIC
Acvatot 2019

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
inoconstruct

pereti cortinaTamplarie Aluminiu.ro Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<