Agenda Constructiilor
Vineri, 03 Aprilie 2020
GRUNDFOS
Home - Stiri - Actualitatea interna - CF: Opozitie intre nevoia de consolidare bugetara si tentativele de relaxare fiscala
CF: Opozitie intre nevoia de consolidare bugetara si tentativele de relaxare fiscala
Actualitatea interna Publicat de Cosmin Dincu 13 Dec 2019 09:30
Pentru presedintele Consiliului Fiscal (CF), Daniel Daianu, proiectul de buget elaborat de actualul Executiv prezinta riscuri la fel ca si cel al guvernarii anterioare, oficialul CF afirmand, prin intermediul unui comunicat dat publicitatii la 12 decembrie a.c. (dupa ce la nivel guvernamental s-au conturat o serie de variante, caracterizate de prudenta, privind executia bugetara a anului viitor), ca „starea bugetului public ramane foarte incordata, avand in vedere putinatatea resurselor, in raport cu presiunile mari pe buget, inclusiv din perspectiva asumarii unor acte normative, cum este aplicarea Legii pensiilor, potrivit calendarului in vigoare”.
Intr-un document de 11 pagini, intitulat „Opinia Consiliului Fiscal cu privire la Strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2020 – 2022”, Daniel Daianu si expertii in fiscalitate arata, printre altele, ca „noul Guvern a elaborat Strategia fiscal-bugetara 2020-2022 si Legea plafoanelor asociata in contextul in care acest set de documente avea ca termene limita, conform LRFB, pentru inaintarea lor de catre MFP Guvernului data de 31 iulie a fiecarui an, iar pentru inaintarea lor de catre Guvern Parlamentului data de 15 august a fiecarui an. Transmiterea de catre Guvern Parlamentului a pachetului legislativ trebuia sa contina, conform LRFB, si o declaratie de raspundere a decidentilor (art. 26, alin. 1). Noua lege a plafoanelor si SFB, care pornesc de la rectificarile realizate anterior de Guvern (dupa cum se arata in opinia Consiliului Fiscal cu privire la proiectul celei de-a doua rectificari a bugetului general consolidat pe anul 2019), contureaza un cadru bugetar diferit in raport cu cel asumat in strategiile anterioare. Astfel, punctul de plecare al strategiei, reprezentat de anul 2019, are in vedere un deficit bugetar majorat semnificativ, de 4,43% din PIB (SFB anterioara anticipand un nivel de 2,55% din PIB), niveluri pentru raportul veniturilor si cheltuielilor totale in PIB mai reduse, de 31,38% si respectiv 35,81% (33,51% si 36,07% anterior), iar nivelul datoriei publice in PIB (metodologie europeana) este de 36,4% fata de un nivel de 34,9%”.
„Analizand textul SFB, declaratia de raspundere care o insoteste, precum si proiectul de lege privind aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2020, se constata faptul ca o parte importanta a regulilor fiscale instituite de LRFB raman inoperabile, documentele mentionate anterior incluzand derogari de la prevederile LRFB. Nivelul ajustarii structurale estimate pentru anul 2020 este de 0,32 pp de PIB, acesta fiind considerabil inferior recomandarii din noiembrie 2019 a Consiliului Uniunii Europene emise in contextul procedurii de deviatie semnificativa de a implementa o ajustare structurala de 1% din PIB in 2020. De notat ca traiectoria deficitului structural avuta in vedere in proiectia la orizontul anului 2022 implica o ajustare structurala cumulata de 1,09% din PIB in 3 ani, mult inferioara pasului standard de ajustare anuala de 0,5% din PIB prevazut de reglementarile europene, o deviatie semnificativa de la obiectivul pe termen mediu (definit ca deficit structural de 1% din PIB) continuand sa persiste la finele orizontului de proiectie”, avertizeaza Daniel Daianu. Pentru a descarca opinia integrala a CF, click aici!
 
 
ACADCOVID-19TeraSteelALLBIM
A aparut editia
MARTIE-APRILIE!

Autentificare

 
ROCKWOOL 196
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
Carpatcement 196

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere