Agenda Constructiilor
Joi, 21 Octombrie 2021
PlanRadar
Home - Stiri - Antreprenori & Dezvoltatori - CONEST SA mizeaza pe un portofoliu de contracte de peste 100 de milioane euro
CONEST SA mizeaza pe un portofoliu de contracte de peste 100 de milioane euro
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Elena Icleanu 14 Oct 2021 06:55
Compania de constructii Conest SA Iasi a inregistrat o cifra de afaceri de circa 60 milioane de lei in primele sase luni ale acestui an, sub valoarea din perioada corespunzatoare a anului 2020, dar cu circa 20% peste nivelul din primele semestre ale anilor 2019 si 2018. Aprobarea cu intarziere a bugetelor nationale si locale, restrictiile de munca si blocajele create in cadrul institutiilor publice care se ocupa de investitii si proiecte de constructii, dar si criza din domeniul productiei materialelor de constructii, cu repercursiuni asupra termenelor de livrare si a preturilor, reprezinta principalele obstacole in activitate care au generat scaderea din prima jumatate a acestui an. Accelerand executia anumitor contracte in derulare si pe fondul aparitiei noilor proceduri de achizitie din lunile iulie-august, Irinel George Tofan, directorul general al Conest SA, mizeaza pe un business de circa 180 milioane de lei in 2021. Conest SA este activa de aproape 60 de ani pe piata constructiilor din Romania, perioada in care a realizat peste 600 de proiecte. In cadrul companiei lucreaza, in prezent, circa 400 de angajati.
Interviu cu Irinel George Tofan (45 de ani), directorul general al Conest SA si manager cu o experienta profesionala de 11 ani in domeniul constructiilor.
 
- Cum a evoluat activitatea de constructii in primele sase luni din 2021?
- Primele sase luni ale acestui an au fost marcate defavorabil de cativa factori care au intervenit consistent in activitatea de constructii. In primul rand, aprobarea cu intarziere a bugetului de venituri si cheltuieli (BVC) pentru 2021, la nivel national si local, a condus la intarzieri majore in aplicarea bugetelor diverselor institutii publice cu care avem contracte in derulare (ministere, consilii judetene, UAT-uri etc.). Aceste decalaje ne-au afectat semnificativ, deoarece am avut intarzieri majore la incasari si un cash-flow complicat de dus (cu credite bancare ale caror costuri nu au fost suportate de beneficiari).
De asemenea, restrictiile de munca din anul 2020, in cadrul institutiilor publice care se ocupa de investitiile statului in lucrari de constructii, au avut un impact consistent in derularea unor noi contracte. Concret, durata de evaluare a ofertelor depuse in diverse proceduri de achizitii publice a crescut foarte mult. Totodata, procedurile noi de achizitii, asteptate de atata timp, obligatorii pentru absorbtia de fonduri europene si nationale, nu au fost publicate in semestrul intai din 2021. Aceste aspecte au impactat negativ posibilitatea semnarii de noi contracte de executie lucrari si, implicit, cresterea volumului de productie in primele 6 luni din 2021.
Acum, la finalul lunii august 2021, simtim ca procedurile de achizitie incep sa se intensifice si ne dorim lucrul acesta astfel incat, in perioada 2022-2024, sa existe o predictibilitate mai clara in sectorul constructiilor. Furnizarea de materii prime si materiale de constructii ne-a afectat negativ atat prin intarzieri mari ale livrarilor in santiere (criza pandemiei Covid-19 a afectat si inchis atat la nivel national, cat si mondial, multe capacitati de extractie/exploatare a materiilor prime si nenumarate unitati de productie de materiale). La aceasta data, lucrurile incep sa-si revina si capacitatile de productie sa fabrice in ritm normal. Cresterile de preturi total necontrolate si fara a putea fi estimate la valori atat de ridicate ne-au determinat sa reducem ritmul de lucru sau chiar sa oprim/sa nu pornim santiere, ceea ce a avut un alt impact negativ major asupra volumelor de productie din primele sase luni ale acestui an. Nu in ultimul rand, conditiile meteo nefavorabile (o iarna lunga si friguroasa, plus o primavara-vara cu perioade lungi de precipitatii abundente) au contribuit negativ la nerealizarea graficelor de executie din primul semestru din 2021.
 
- Ce estimari aveti privind activitatea din sector, pe termen scurt si mediu?
- Estimarile noastre pentru intregul an 2021 sunt foarte apropiate de starea ca va fi un an complicat in continuare, cu un prim semestru afectat de buget, furnizorii de materiale, vreme si cresterile de preturi si cu un semestru II care va fi marcat consistent, in continuare, de cresterile de preturi. Obiectivul principal pentru 2021 este sa asiguram stabilitatea personalului si a companiei in toate procesele sale. Ne preocupam sa se intample asa, astfel incat sa putem aborda bine anul 2022. Estimez ca anul 2022 (care consider ca va face parte dintr-un interval de 3-5 ani destul de buni pentru sectorul constructiilor) va fi mai bun decat 2021, deoarece vor fi mai multe proceduri de lucrari care se vor contracta si cresterile preturilor vor putea fi estompate, partial, printr-un act legislativ care urmeaza sa fie publicat de catre Guvern si care va produce efecte din 2022.
 
- Cum evolueaza, financiar, compania in acest context al pietei?
- Pe fondul constrangerilor mentionate la prima intrebare, aspecte pentru care doresc sa intaresc mentiunea ca NU le puteam estima/controla, cifra de afaceri aferenta primului semestru din 2021 s-a situat la circa 60 de milioane de lei. Comparativ cu primele sase luni din 2020 (an pe care-l consider atipic datorita unor conjuncturi pozitive care au condus la rezultate exceptionale), rezulta o diminuare de circa 30%. Totusi, daca extrapolam si facem comparatia cu primele semestre din 2019 si 2018, cifra de afaceri din primele sase luni ale acestui an este mai mare cu circa 20%. Estimarea pentru intreg anul 2021 indica o cifra de afaceri care se va apropia de 200 de milioane de lei. Comparativ cu anii 2018 si 2019, inregistram o crestere de circa 20%, iar cu anul 2020, o diminuare de 15%.
 
- Care sunt principalele proiecte la care lucrati in aceasta perioada?
- In prezent, lucram la trei proiecte de reabilitare a liniilor de tramvai din Iasi, cu o valoare cumulata de 25 milioane de euro, la constructia ansamblului rezidential Conest Dacia Residence (15 milioane de euro), la executia noului centrul de screening din cadrul Institutului Regional de Oncologie Iasi (5 milioane de euro), la reabilitarea Clinicii de Stomatologie UMF Iasi (4,62 milioane de euro), la modernizarea strazilor din orasul Podu Iloaiei (4,44 milioane de euro), la constructia ansamblului de locuinte Ozana Conest Residence, in Targu Neamt (4 milioane de euro), dar si la reabilitarea Manastirii Frumoasa, Iasi (3,63 milioane de euro).
In total, portofoliul actual de contracte este de circa 100 milioane de euro si include lucrari ce se vor derula in perioada 2021-2023. Mentionez ca in anii anteriori, neafectati de pandemie, semnam anual contracte de 30-40 milioane de euro.
 
- Ce planuri de dezvoltare aveti pentru viitor si ce obiective aveti pe piata locala?
- Din punct de vedere al strategiei companiei pentru urmatorii 5 ani, vom continua sa pastram un echilibru balantat intre portofoliul de lucrari publice si private, pentru ca fiecare zona are plusuri si minusuri, dar si ciclicitate in timp. Ne vom preocupa sa dezvoltam, in continuare, proiecte proprii, care prezinta avantajul ca putem controla integral fluxul, plecand de la proiectare, bugetare executie, politica de vanzare si monitorizarea marjei de profitabilitate tintita de la inceput.
In sectorul lucrarilor publice, cautam solutii pentru asocieri viitoare cu alte firme de constructii pentru a putea oferta noile proceduri de achizitii care vor aparea la nivel national cu proiecte financiare de valori foarte mari.
Un alt obiectiv anual permanent este cresterea productivitatii/ muncitor si, pentru aceasta, vom investi in continuare in echipamente de mica mecanizare, utilaje si instalatii de productie.
 
- Care sunt dificultatile si provocarile pe care le intampinati in lucru, in acest moment?
- Principalele dificultati cu care ne confruntam sunt cresterile masive si necontrolate de preturi la materiale, materii prime, carburanti si tarifele de transport. Ne afecteaza semnificativ rezultatele financiare lunare, in unele luni inregistrand pierderi, stare de fapt pe care nu o mai putem gestiona in acest sens. Prin intermediul FPSC am solicitat Guvernului, inca din trimestrul intai al acestui an, sa intervina legislativ pentru a putea echilibra cresterile de preturi. Este singura solutie care ne poate scoate din aceasta situatie si care poate salva sectorul constructiilor, atat de necesar dezvoltarii nationale. 
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
AUTODESKTERAPLASTjungheinrichALLBIMVideoConfAC-iulgamma_2021
ROCKWOOL 196
A aparut editia
SEPTEMBRIE 2021!
 
 

Autentificare

GHID de INSTALARE
romania fara hospice
hilti
cv water 2021
leviatan
Ubitech
leviatan
Acvatot 2019
hidroplasto
CELCO 2020
ERBASU CONSTRUCT
strabag nivel 1
rigips

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
AICPS_30
ef-de-n
AHK 2018
ROGBC 2016
bienala
econet
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere