Agenda Constructiilor
Marti, 25 Iunie 2024
RAWLPLUG
Home - Stiri - Antreprenori & Dezvoltatori - SBR: Peste 450 de proiecte cu o valoare de 20 miliarde euro, derulate in Romania
SBR: Peste 450 de proiecte cu o valoare de 20 miliarde euro, derulate in Romania
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Ovidiu Stefanescu 11 Iun 2024 06:20
SBR Soletanche Bachy Fundatii este unul dintre cei mai importanti specialisti in domeniul fundatiilor ce activeaza pe piata din Romania. Soletanche Bachy este o subsidiara a Soletanche Freyssinet, fiind specializata in executia de fundatii si dezvoltarea de tehnologii pe segmentul forajelor. Activitatea companiei este complexa si include activitati geotehnice, fundatii speciale, lucrari subterane, de imbunatatire a solului etc. Grupul are peste 10.000 de angajati si realizeaza anual mai mult de 4.000 de proiecte, beneficiind de o gama extinsa de tehnologii si echipamente, precum si de o experienta tehnica dezvoltata in mai mult de un secol de activitate pe piata internationala de profil. Excelenta operationala a Soletanche Bachy este prezenta si la subsidiara din Romania, care s-a impus pe piata locala ca un veritabil deschizator de drumuri, ce dispune de capacitatea de a asigura cele mai bune solutii pentru o serie de provocari complexe. Lórand Sata, director general al SBR Soletanche Bachy Fundatii, detaliaza in cele ce urmeaza noile tehnologii utilizate si ofera informatii cu privire la operatiunile derulate si la investitiile planificate.

- Cum a evoluat activitatea de constructii in primele 4 luni din 2024 si cum credeti ca se va dezvolta aceasta pana la finalul anului, precum si in perspectiva anilor 2025-2027?
- Din ce observam, exista un trend ascendent si sustinut in ceea ce priveste investitiile si dezvoltarea unor proiecte importante din mediul construit, in 2024. Daca ma refer la sfera publica, exista deja foarte multe lucrari pentru infrastructura de transport, fie ca vorbim despre autostrazi, variante ocolitoare, drumuri expres sau reabilitari de cale ferata. De altfel, nu doar infrastructura terestra este in dezvoltare, ci si cea maritima. Esentializand, situatia geopolitica din Ucraina a dus la o cerere crescuta pentru transfer, transport si stocare logistica intermediara pentru produse de tip cereale si ingrasaminte in zona Central Est-Europeana, ceea ce repozitioneaza importanta Portului Constanta si a Romaniei in general, ce devine un hub important in acest sens. Jucatori importanti din zona portuara au inceput sa isi pregateasca si sa isi dezvolte centre logistice tampon in centrul tarii: practic, produsele sunt preluate in port, transportate pe cale ferata sau rutiera in zona centrala a Romaniei, de unde sunt apoi distribuite in restul Europei sau pe alte canale de circulatie. Pe cale de consecinta, si categoriile de industrial si logistica vor continua sa creasca si reprezinta un sector foarte efervescent de la inceputul acestui an, lucru pe care il resimtim si noi in mod direct la nivel de solicitari in companie. Apoi, se desfasoara si multe proiecte de reabilitare cheuri maritime, lucrari de modernizare si porturi nou construite, nu doar in Constanta, ci in toate porturile sau zonele maritime mai mult sau mai putin dezvoltate de pe Dunare. Nu in ultimul rand, investitii importante se fac si in infrastructura aeriana, in aeroporturi in toata tara. De asemenea, tot din categoria de lucrari publice, vedem un potential mare de dezvoltare pentru cladirile publice in mod special pentru infrastructura spitaliceasca, atat cladiri noi, cat si proiecte de consolidare a unor imobile deja existente. Infrastructura sportiva este si ea in focus in acest an: vedem multe sali de sport in dezvoltare, sali polivalente sau stadioane, unele aflate in licitatie in acest moment, altele deja atribuite. 

- Care sunt principalele proiecte la care lucrati in prezent?
- Suntem implicati in proiecte de infrastructura feroviara, maritima si proiecte private civile si industriale, implicand atat metode traditionale cum este categoria forajelor de piloti cu tubaj recuperabil, cat si procesele de executie a peretilor mulati cu sistemul de etansare CWS, realizarea pilotilor de indesare insurubati (Screwsol), precum si seria tehnologiilor de malaxare in adancime a terenului (Springsol, Trenchmix, Geomix, Colmix). In cei peste 32 de ani de activitate in Romania, ne-am implicat in peste 450 de proiecte, cumuland o valoare totala a investitiilor de aproximativ 20 de miliarde de euro. 

- Precizati nivelul cifrei de afaceri realizate de companie in 2023 si in primele 3 luni din 2024 si estimati evolutia acesteia pentru intregul an in curs. 
- Pentru context, este bine de spus mai intai ca, pentru noi, anul 2023 a fost unul marcat de multe schimbari si de un grad de imprevizibil ridicat, un an care ne-a dat o lectie importanta legata de capacitatea echipei noastre de a fi unita, capabila sa se adapteze si sa gaseasca solutii pentru situatii uneori dificile. Asa cum se stie deja deci, 2023 a fost marcat de impactul noilor masuri fiscale adoptate de Guvern, care au fost greu de absorbit si inglobat in preturile de vanzare si care au venit cu riscul de a genera neincredere si nesiguranta in domeniul nostru de activitate. Insa acest lucru ne-a ajutat si sa vedem oportunitatile pe care le aduc momentele mai dificile, deci sa ne reorientam, sa ramanem deschisi si flexibili. Asadar, chiar daca nu avem o crestere similara cu cea din exercitiul financiar anterior - de altfel, un an greu de egalat, in care am avut o crestere de 50% a afacerilor -, la fel de importanta pentru noi ramane filosofia noastra de business, orientata spre crestere echilibrata si sanatoasa. Angajamentul nostru ramane, in primul rand, fata de ideea de a ne dezvolta responsabil, fara sa uitam de calitate si de tot ceea ce inseamna sa ne asumam un proiect de fundatii speciale ca parteneri onesti si care livreaza ceea ce promit. Facem toate eforturile ca 2024 sa ne gaseasca intr-o pozitie favorabila, iar mentalitatea noastra sa se reflecte si in cifrele de business pe care le vom raporta la final de an. Ramanem insa atenti si prudenti in a lansa prea multe pronosticuri momentan. 

- Care sunt cele mai noi tehnologii pe care le utilizati in domeniu si care sunt principalele avantaje ale acestora?
- Toate solutiile noastre tehnice se bazeaza pe o serie de inovatii cu ajutorul carora obtinem proiecte mai eficiente, respectand toti parametrii de siguranta si avand in acelasi timp un consum de materiale mult mai redus, ceea ce se reflecta automat in emisii de carbon mai putine. O solutie tehnica importanta pe care am adus-o in Romania este Screwsol, o solutie de indesare de diametre mari, care este mai puternica si mai eficienta din punct de vedere economic fata de solutiile traditionale. Piloti de diametre mari pot fi inlocuiti cu mai multi piloti Screwsol de diametru mai mic, dar cu un consum mai redus de materiale si, in mod cert, cu o amprenta de carbon mult mai redusa, in conditiile in care ambele solutii raspund acelorasi criterii de rezistenta si stabilitate a intregului sistem de fundare.
O alta categorie de inovatii o reprezinta si solutiile noastre de malaxare in adancime a pamantului - Springsol, Trenchmix, Geomix, Colmix -, care folosesc pamantul in situ ca material de construire si pot fi eficiente mai ales pe zonele de ranforsari de versanti, zonele de imbunatatire a terenului sau de ranforsare a terenului sub structura drumului. Cu ajutorul acestor solutii, reducem semnificativ consumul de beton sau ciment, materiale responsabile pentru aproximativ 95% din emisiile de carbon in industria de constructii, eliminand astfel si emisiile generate de transportul acestor materiale.
Mai este de mentionat solutia Biocalcis, care se foloseste de injectarea de microbi in teren si in beton, pentru a crea o serie de structuri cristalizate, cu rezultate extraordinare: cimenteaza pamanturile din amplasament, consolideaza pamanturile conformate ca ziduri de sprijin, limiteaza fenomenul de lichefiere, trateaza zonele supuse eroziunilor in cazul terasamentelor si al versantilor, sporeste capacitatile portante sub structurile supuse vibratiilor etc. Aceasta metoda este deja dovedita prin nenumarate teste si cercetari realizate in ultimii peste 10 ani. Pe langa cele deja enumerate, lucram si cu sistemul de etansare CWS (Continuous Water Stop), o tehnologie patentata in anii ‘80 si folosita in continuare in industrie cu succes si astazi si prin care se obtin cele mai bune rezultate de etansare a peretilor de incinta si eficientizare a duratei de executie.

- Ce investitii si obiective aveti planificate pentru dezvoltarea activitatii, in perioada urmatoare?
- Aproximativ 5% din cifra de afaceri a companiei este reinvestita anual in achizitia, respectiv modernizarea activelor fixe. Acest lucru va fi valabil si in acest an, dat fiind ca intinerirea constanta a resurselor tehnologice pe care ne bazam ne ajuta sa fim mai eficienti si sa oferim o siguranta crescuta in santiere. Pe langa acest lucru, vorbind despre investitii, 2% din cifra de afaceri a Soletanche Bachy este directionata catre cercetare si inovatie. Poate ca nu pare mult exprimat in procente, dar inseamna aproape o treime din profitabilitatea la nivel de grup. Acest lucru ne permite sa venim cu solutii ingineresti inteligente, care cresc calitatea si eficienta, reducand simultan amprenta de carbon asupra mediului inconjurator.
Legat de obiective in dezvoltarea activitatii noastre, pregatirea specialistilor este un element-cheie la care ne uitam. Dat fiind ca munca noastra implica o reactualizare continua si conectarea la cele mai noi inovatii in domeniul fundatiilor speciale, este extrem de important sa avem specialisti care inteleg si stapanesc in profunzime folosirea lor. De altfel, faptul ca avem un departament in-house de proiectare ne ajuta in acest sens si sustine aceasta idee. Daca ma refer la sectoare de activitate pe care ne concentram, noi ne implicam - si ne-am implicat intotdeauna - atat in proiecte private (rezidential, industrial, centre comerciale si de retail), cat si in proiecte publice. In acest an, subliniem mai puternic expertiza noastra in proiecte publice, unde avem o experienta valoroasa ca grup, in proiecte de infrastructura de transport de toate tipurile, precum si in proiecte din sectorul industrial si logistic. 

- Care sunt principalele provocari cu care va confruntati in activitate, in aceasta perioada?
- Sunt cateva provocari pe care le-as puncta in acest sens. Pe de o parte, calitatea terenurilor. Realitatea este ca majoritatea terenurilor bune de fundare sunt deja construite, astfel ca in acest moment sunt disponibile mai degraba terenuri slabe, care necesita imbunatatire. Apoi, legat de acelasi aspect, deseori ajungem sa ne desfasuram activitatea in spatii mici si restrictive din aglomerari urbane, ceea ce aduce o provocare suplimentara care ne obliga sa fim foarte dinamici, proactivi si flexibili in solutiile oferite. Pe de alta parte, m-as referi si la componenta de siguranta si securitate in munca si nivelul de intelegere al beneficiarilor cu privire la acest aspect extrem de important pentru activitatea noastra. Noi suntem o companie care si-a asumat dintotdeauna o pozitie proactiva in acest sens: venim cu planuri bine puse la punct de SSM si Mediu, din credinta ca un santier sigur este un santier eficient si bine organizat. Nu intotdeauna aceste masuri sunt privite cu acelasi nivel de interes ca cel pe care noi il manifestam, insa aceasta provocare nu ne opreste din a ne duce munca la bun sfarsit in deplina siguranta si conform unor standarde de calitate pe care le consideram absolut necesare. In functie de maturitatea, deschiderea si experientele anterioare avute in acest sens, suntem convinsi ca si piata se va uita mai mult inspre aceasta directie, mai ales pentru ca cerintele de aliniere la sustenabilitate si politici de calitate sunt din ce in ce mai presante la nivel european si, implicit, local.
Ramane de actualitate pentru noi si provocarea referitoare la deschiderea fata de proiecte design & build, respectiv fata de solutiile noi si moderne din activitatea noastra. Ne confruntam inca cu o rezistenta la schimbare, in special in colaborarile pentru proiecte publice, si cu o preferinta pentru utilizarea solutiilor clasice. O solutie clasica, doar prin prisma faptului ca este o solutie implementata de 40 de ani, nu ofera garantia 100% ca functioneaza in fiecare tip de teren sau ca rezistenta si stabilitatea vor fi asa cum s-a estimat in proiect. La fel ca in cazul solutiilor noi, si cele clasice sunt testate in situ si vor fi ajustate si proiectate ca atare, pentru acel tip de teren si pentru particularitatile lui. Noi vrem sa contribuim la o constientizare si o implementare mai larga a acestor solutii noi, moderne, care s-au aplicat fara probleme deja de mult timp in alte proiecte, cu conditia ca acestea sa fie testate, asa cum sunt testate si solutiile clasice. 
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTEALLBIMhiltiSISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
MAI 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 182 (Mai 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
rigips
MAKITA
konsent
Ubitech
leviatan
BogArt
concelex
viarom
theda mar
strabag nivel 1
noark
CDS
EDIT-Structural
CONCEPT STRUCTURE
quadratum
siniat
ness project
Acvatot 2019
ERBASU CONSTRUCT

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
top 500
FPSC_2019
AICPS_30
top 500
top 500
econet
ef-de-n
ROGBC 2016

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander