Agenda Constructiilor
Marti, 08 Octombrie 2024
RAWLPLUG
Home - Stiri - Arhitectura & Proiectare - ECO GEODRUM asteapta dublarea vanzarilor in 2024, datorita extinderii portofoliului
ECO GEODRUM asteapta dublarea vanzarilor in 2024, datorita extinderii portofoliului
Arhitectura & Proiectare Publicat de Ovidiu Stefanescu 02 Sep 2024 06:20
Eco Geodrum, companie fondata in anul 2016, specializata in servicii de proiectare, realizarea de studii geotehnice, de mediu, investigatii geofizice si well permitting, a incheiat anul 2023 cu o cifra de afaceri de aproape 6,5 milioane de lei, in timp ce profitul net a ajuns la circa 870.000 de lei. Pentru 2024, Andrei TUDOR, directorul general al companiei, estimeaza o dublare valorica a vanzarilor, avand in vedere evolutia pana in acest moment, dar si perspectivele de dezvoltare existente pe piata de profil. In prima jumatate a acestui an, Eco Geodrum a inregistrat o crestere semnificativa a cifrei de afaceri si profitului in toate domeniile in care activeaza, vanzarile fiind cu 51% peste nivelul din aceeasi perioada din 2023. Managerul societatii spune ca dinamica a fost sustinuta de extinderea portofoliului de proiecte.
Pentru a reflecta in mod obiectiv activitatea companiei, a fost solicitata opinia lui Andrei Tudor, directorul general al Eco Geodrum.

- La ce proiecte lucrati in aceasta perioada si ce tipuri de servicii asigurati? 
- In prezent, asiguram servicii pentru un portofoliu mare de proiecte aflate in derulare. Asiguram astfel, servicii aferente realizarii studiului geotehnic, incluzand studiul geotehnic propriu-zis si servicii de proiectare, lucrari de consolidare, inclusiv liste de cantitati si devizul pe obiect, Fazele SF, PAC si PTEx pentru completarea Studiului de fezabilitate si Proiect Tehnic pentru autostrada Brasov - Fagaras. De asemenea, participam la elaborarea studiului de prefezabilitate si de fezabilitate pentru drumul de legatura VO Brasov - DN1/ Autostrada Ploiesti Brasov/ Autostrada Brasov-Fagaras si pentru drumul de mare viteza Drobeta-Turnu Severin - Domasnea. 
Asiguram, totodata, servicii de monitorizare a biodiversitatii si a factorilor de mediu pentru proiectarea si executia autostrazii Sibiu-Pitesti, Sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges", dar si pentru modernizarea Liniei CF Bucuresti Nord - Jilava Giurgiu Nord - Giurgiu nord Frontiera, Lot 1, ce vizeaza redeschiderea circulatiei feroviare pe podul peste raul Arges, intre Vidra si Comana.
Realizam masuratori seismice de refractie complexe prin doua procedee - Seismica de Refractie Standard (SRS) si MASW (Multichannel Analysis of Surface Waves) -, pentru proiectarea structurilor aferente sectoarelor 1, 2, 3 si nodurilor rutiere 1 si 5 din cadrul proiectului de elaborare a Studiului de fezabilitate pentru drumul expres Bacau - Piatra Neamt. Mentionam ca nu putem preciza toate proiectele aflate in derulare datorita acordului de confidentialitate incheiat cu beneficiarii.

 
- Cum a evoluat activitatea companiei in prima jumatate a acestui an si ce estimari aveti pentru urmatoarele 6 luni si in perspectiva (2025-2030)?
- Evolutia activitatii companiei in prima jumatate a acestui an este semnificativa si suntem pe o panta ascendenta din toate punctele de vedere. In ceea ce priveste cresterea continua, asteptam ca trendul de ascendent sa continue, avand in vedere pipeline-ul de proiecte semnat si cererea crescuta pentru servicii sustenabile si inovatoare. Referitor la dezvoltarea capacitatii operationale, ne propunem sa ne extindem echipa si investim in noi tehnologii, pentru a ne imbunatati eficienta si a raspunde cerintelor clientilor. In planul parteneriatelor strategice, anticipam incheierea unor parteneriate strategice cu alte companii din sector pentru a ne consolida pozitia pe piata si a dezvolta noi oportunitati de afaceri.
Pe termen lung (2025-2030), avem in plan extinderea gamei de servicii si produse, inclusiv prin integrarea de noi tehnologii si abordari inovatoare, pentru a raspunde unui spectru mai larg de nevoi ale clientilor. Aceste estimari sunt bazate pe analiza actuala a pietei si pe performantele recente ale companiei. Desigur, ele pot varia in functie de conditiile economice si de piata din perioada respectiva.
 
- Cum vedeti evolutia investitiilor in infrastructura in 2024 si cum credeti ca se va dezvolta acest segment pe termen scurt si mediu, avand in vedere perioada electorala pe care o traversam, inflatia persistenta si mentinerea dificultatilor bugetare?
- Exista contracte in desfasurare care sunt mai multe decat in oricare alta perioada, iar trendul este unul ascendent incepand din al doilea semestru al anului trecut, astfel incat este sustinuta premisa noastra privind anul 2024 ca fiind un an bun pentru lucrarile de infrastructura. Ne asteptam ca trendul acesta pozitiv sa se pastreze si in a doua parte a anului. Estimam si o stabilizare a costurilor privind materialele de constructii, o usoara scadere a costurilor cu energia si, de asemenea, o reducere a dobanzilor in a doua parte a anului.
Cu toate acestea, pe partea de evolutie pozitiva a lucrarilor de infrastructura exista un risc de blocaj la decontare, de intarziere a lucrarilor din cauza acestui blocaj. Apoi, mediul macroeconomic din ultimii ani a fost destul de instabil, astfel ca este greu de prevazut cum va fi anul 2024 pana la final si de aceea bugetele sunt conservatoare pentru anul curent, deoarece iau in calcul acest factor al instabilitatii. 
Fiecare perioada vine cu o particularitate, iar in privinta proiectelor de infrastructura evolutia este in etape, in functie de lansare si de modul de finantare: de la bugetul de stat sau din fonduri europene. Este cunoscut faptul ca Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) estimeaza investitii de 15 miliarde lei in 2024 doar in infrastructura rutiera, cu rectificari pozitive pana la sfarsitul acestui an.
In 2024, investitiile in infrastructura in Romania sunt influentate de mai multi factori-cheie. Perioada electorala tinde sa genereze un impuls pentru finalizarea si initierea de proiecte de infrastructura, guvernele fiind motivate sa demonstreze realizari concrete. Cu toate acestea, exista si riscul ca proiectele sa fie ordonate prioritar pe criterii politice, nu economice, ceea ce ar putea afecta eficienta alocarii resurselor. Totodata, inflatia persistenta si constrangerile bugetare pot limita capacitatea guvernului de a finanta proiecte de infrastructura. Cresterea costurilor materialelor de constructie si a fortei de munca poate duce la depasirea bugetelor planificate si la intarzierea proiectelor.
Fondurile europene reprezinta o sursa esentiala de finantare pentru proiectele de infrastructura din Romania. Cu toate acestea, absorbtia acestor fonduri depinde de capacitatea administrativa a tarii de a gestiona si implementa proiectele in mod eficient. Daca analizam dezvoltarea infrastructurii, pe termen scurt (2024-2025) estre de asteptat finalizarea unor proiecte importante, cum ar fi extinderea retelei de autostrazi si modernizarea infrastructurii feroviare. Cu toate acestea, avand in vedere contextul economic si politic, progresul ar putea fi mai lent decat s-ar dori. Pe termen mediu (2025-2030), Romania isi propune sa modernizeze infrastructura de transport si utilitati, sa imbunatateasca conectivitatea intre regiunile tarii si sa dezvolte infrastructura digitala. Succesul acestor initiative va depinde de stabilitatea politica si de eficienta in utilizarea fondurilor europene si nationale. 
 
 
- Credeti ca sunt suficiente finantarile europene pentru finalizarea proiectelor promise si incepute? Care considerati ca ar fi impedimentele care ar putea infrana absorbtia fondurilor si dezvoltarea proiectelor in termene, in acest moment?
- Referitor la finantarile europene, acestea sunt esentiale, dar nu sunt suficiente pentru acoperirea integrala a nevoilor de infrastructura ale Romaniei. Exista mai multe provocari care pot afecta absorbtia fondurilor. Capacitatea administrativa si birocratica care pot intarzia implementarea proiectelor si accesul la fonduri. Este necesara o imbunatatire a capacitatii institutiilor de a gestiona proiectele si de a indeplini cerintele de raportare si audit. De asemenea, proiectele trebuie planificate si ordonate in functie de necesitatile reale si impactul economic. Uneori, fondurile sunt directionate catre proiecte care nu aduc beneficii maxime, ceea ce poate duce la utilizarea ineficienta a resurselor. Pentru a accesa fonduri europene, este necesara co-finantarea din partea bugetului national sau a altor surse. Dificultatile bugetare pot limita disponibilitatea acestor co-finantari. Este esentiala o buna coordonare intre diferite niveluri ale guvernului si intre sectorul public si privat pentru a asigura implementarea eficienta a proiectelor. In concluzie, in timp ce fondurile europene sunt critice pentru dezvoltarea infrastructurii din Romania, o serie de provocari administrative, economice si politice pot impiedica absorbtia eficienta a acestor resurse si realizarea obiectivelor de infrastructura. Abordarea acestor provocari este esentiala pentru a maximiza beneficiile finantarilor si pentru a asigura o dezvoltare durabila.

- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in prezent, in domeniul in care activati?
- Ne confruntam cu diverse provocari in activitatea noastra, insa consideram ca experienta si inovatia sunt esentiale pentru a depasi orice provocare. Compania noastra demonstreaza ca, prin aplicarea solutiilor tehnice adecvate si printr-o planificare flexibila, proiectele pot fi realizate eficient chiar si in cele mai dificile conditii. Aceasta abordare asigura succesul proiectelor pe care le derulam. Adaptarea la reglementarile in continua schimbare, atat la nivel national, cat si european, poate fi o provocare semnificativa. Respectarea normelor de mediu si de siguranta, care devin din ce in ce mai stricte, necesita investitii suplimentare si poate intarzia proiectele. Inflatia si volatilitatea preturilor materiilor prime pot afecta bugetele proiectelor. Gestionarea costurilor in crestere pentru materiale de constructie, echipamente si forta de munca, poate duce la depasirea bugetelor planificate si la dificultati in mentinerea profitabilitatii. De asemenea, necesitatea de a investi continuu in tehnologii noi si de a mentine competitivitatea pe piata presupune investitii semnificative si riscuri tehnologice. Lipsa de personal calificat sau specializat poate intarzia proiectele si poate afecta calitatea acestora. In plus, fluctuatia personalului duce la pierderi de cunostinte si experienta. In fine, contextul economic si politic influenteaza semnificativ mediul de afaceri. Instabilitatea economica sau politica genereaza intarzieri in aprobare si finantare, precum si schimbari neprevazute in prioritatile de infrastructura. Aceste provocari necesita o abordare strategica si adaptabila pentru a putea fi depasite cu succes. 

 
- Ce investitii si planuri de dezvoltare aveti stabilite pe termen scurt si mediu, la nivel de companie? Ce obiective aveti, la nivel de business, pe termen lung?
- In prezent, urmarim sa atragem si mai multi profesionisti din domeniu si sa isi mareasca numarul de echipamente tehnice performante pentru a oferi, in continuare, servicii de calitate cat mai multor clienti. Investitiile de dezvoltare pe termen scurt si mediu vizeaza inovatia tehnologica (sume semnificative vor fi alocate in activitatea de cercetare/ dezvoltare, pentru a adopta tehnologii de ultima generatie in domenii precum monitorizarea mediului, automatizare si digitalizare), extinderea geografica (deschiderea de noi birouri sau puncte de lucru, pentru consolidarea prezentei in regiunile cu o cerere ridicata pentru servicii de infrastructura si mediu) si dezvoltarea capitalului uman, prin angajarea si formarea de personal specializat in diverse domenii tehnice si de management, precum si prin crearea unui program robust de training si dezvoltare profesionala, pentru a creste competentele echipei si pentru a atrage talente de top.
Pe termen lung, urmarim sa devenim un lider in furnizarea de solutii sustenabile si ecologice in infrastructura, fiind recunoscuti pentru inovatie si angajamentul fata de protectia mediului. Un alt obiectiv major este constituit de dublarea cifrei de afaceri prin extinderea portofoliului de clienti si servicii, la care de adauga diversificarea serviciilor si abordarea unor noi piete verticale, cum ar fi infrastructura digitala si infrastructura pentru energie regenerabila.
Pentru a ne adapta la noua paradigma industriala, ne propunem implementarea completa a solutiilor de digitalizare si automatizare in toate procesele de lucru. Vom realiza investitii in software-uri de management al proiectelor, utilizarea tehnologiilor de big data si IoT (Internet of Things) pentru monitorizare si gestionarea resurselor. In planul Responsabilitatii Sociale Corporative (CSR), vor implementa un program de responsabilitate sociala puternic, cu accent pe educatie, protectia mediului si dezvoltarea comunitatii. Colaborarea cu ONG-uri, investitii in proiecte de comunitate si initiative de voluntariat. Aceste planuri si obiective reflecta ambitia noastra de a ne dezvolta si a ne adapta la provocarile si oportunitatile din sectorul infrastructurii si tehnologiilor de mediu. Strategiile sunt aliniate pentru a asigura cresterea sustenabila si inovarea continua.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
hiltiALLBIMABONARE REVISTESISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
noark
leviatan
strabag nivel 1
BogArt
ness project
CDS
MAKITA
viarom
quadratum
Arduro
DRS
concelex
rigips
SIGM
konsent
CONCEPT STRUCTURE
ELECTROGRUP
EDIT-Structural
Ubitech
ERBASU CONSTRUCT
Acvatot 2019
SSAB
theda mar

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
ROGBC 2016
top 500
ef-de-n
top 500
econet

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander