Agenda Constructiilor
Miercuri, 03 Septembrie 2025
ABONARE REVISTE
PAGINA PERSONALIZATA


ROCK STAR CONSTRUCT (PIATRAONLINE)

ROCK STAR CONSTRUCT (PIATRAONLINE)

Adresa: Aleea Teisani nr. 137A, Bucuresti, S1
Telefon: 021-9907
Fax: 021/350.14.94
E-mail: office@piatraonline.ro
Web site: www.piatraonline.ro
Domenii: Gresie, faianta, marmura, granit si piatra naturala
Descriere activitate
Furnizor de piatra naturala decorativa.
Prezentare companie/institutie
PIATRAONLINE: "Nu mai livram materiale, ci semnaturi arhitecturale"
 
 
 
 
 
 
Mariana Constantinescu Bradescu si Sergiu Constantinescu Bradescu, Managing Partners Piatraonline.
 
De peste un deceniu si jumatate, Piatraonline nu doar comercializeaza piatra naturala, ci rescrie modul in care aceasta este perceputa - de la material brut la limbaj al designului. Brand construit pe autenticitate, sustenabilitate si inovatie, compania transforma blocurile de marmura, travertin sau granit in experiente curatoriale, prin showroom-uri cu aer muzeal, colectii exclusive si un atelier propriu de prelucrare unde piatra capata forma, caracter si poveste. In 2025, odata cu extinderea Piatraonline World, viziunea se amplifica dincolo de granite, in proiecte internationale sustinute de logistica integrata, echipe cu experienta globala si o crestere constanta: +18% in volume si +22% in valoare in primele sase luni ale anului 2025. Cele mai solicitate materiale - de la Opium Red la Calacatta Viola - definesc un "smart luxury" bazat pe imperfectiuni autentice si durabilitate. Intr-o piata locala marcata de presiunea pretului, Piatraonline a ales sa ridice standardele, mizand pe educatie vizuala, sustenabilitate si libertatea arhitectilor de a crea fara compromisuri.
 
- Cum a evoluat activitatea companiei in primele sase luni din 2025 din punct de vedere al cifrei de afaceri si volumelor comercializate? Care au fost cele mai solicitate produse?
Sergiu Constantinescu Bradescu: - 2025 este anul in care piatra naturala a devenit limbaj. Primele sase luni au fost marcate de o accelerare semnificativa a proiectelor internationale si de un apetit crescut pentru produse personalizate, create in cadrul Atelierului Piatraonline. Cresterea a fost organica, dar constanta: +18% in volume si +22% in valoare, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Nu mai livram materiale, ci semnaturi arhitecturale. Cifra de afaceri pe 2024 a fost de peste 8 milioane de euro, iar estimarea pentru 2025 depaseste 10 milioane de euro, sustinuta de export, design si know-how integrat.
Mariana Constantinescu Bradescu: - Daca ne referim la cele mai cerute produse, nu mai vorbim doar despre o piatra frumoasa, ci despre povesti sculptate in marmura. Ceppo di Gré periat, Opium Red, lastrele de Calacatta Viola si travertinul brut cu texturi naturale sunt in top. Materialele cu memorie, cu imperfectiuni autentice, sunt noul "smart luxury". In design nu se mai cauta perfectiune, ci caracter.
- Ce investitii majore ati realizat recent sau aveti in plan pe termen scurt si mediu?
Sergiu Constantinescu Bradescu: - Investim in control. Logistic, operational, estetic. Am marit productia si depozitul Piatraonline Bulgaria si Turcia, pregatim lansarea unei platforme logistice si am crescut flota proprie de TIR-uri de 40 de tone pentru a scurta distantele intre cariere, fabrici si clienti. Investim in echipe. Am adus oameni noi, cu experienta internationala, specialisti care inteleg nu doar volumul, ci si vibratia materialului.
Mariana Constantinescu Bradescu: - Cel mai valoros spatiu ramane Atelierul Piatraonline, unde piatra nu este doar taiata, ci interpretata. Aici am achizitionat noi utilaje, noi finisaje, dezvoltam noi libertati creative. Tot ce construim are ca scop un singur lucru: sa dam arhitectilor libertatea de a crea fara compromisuri.
- Cum a evoluat cererea pentru produsele din piatra naturala in sectorul rezidential si comercial?
Sergiu Constantinescu Bradescu: - La nivel global, vedem o maturizare clara a pietei: clientul final cere produse gata de montaj, arhitectul cere piese unice, iar constructorul cere eficienta. In Romania, insa, exista inca o ruptura intre estetic si pret. Piata locala e blocata in ideea de "ieftin, oferta, discount", in timp ce pe pietele internationale designul este prioritate, iar costul e justificat prin impact si durabilitate.
Mariana Constantinescu Bradescu: - Diferenta o face constiinta. In Europa, un arhitect cauta piatra naturala cu o poveste, cu o sursa etica, cu o forma vie, iar schimbarea vine prin educatie, prin spatii inspirationale, prin showroom-uri care nu arata ca depozite, ci ca muzee. Asta facem noi.
- Care sunt principalele provocari in Romania?
Sergiu Constantinescu Bradescu: - Romania sufera de lipsa oamenilor cu viziune operationala, nu doar creativa. Avem materiale, dar pierdem timp. Avem idei, dar putina organizare. Provocarea reala nu este pretul, ci mentalitatea: se cere rapid, ieftin, fara viziune pe termen lung. Noi am ales sa nu mai ajustam standardele la piata, ci sa ridicam piata la standardele noastre.
- Cum se pozitioneaza piatra naturala din punct de vedere al sustenabilitatii?
Mariana Constantinescu Bradescu: - Piatra naturala nu trebuie sa se "repozitioneze". Ea este si va ramane cel mai sustenabil material - pentru ca nu se fabrica, ci se descopera. Cand folosesti o marmura din cariera, nu creezi poluare suplimentara. Nu e nevoie sa o "imprimi" in 3D. Ea este, pur si simplu, acolo - perfecta, sedimentata in timp.
Sergiu Constantinescu Bradescu: - Sustenabilitatea inseamna durabilitate. O placare de granit poate dura 200 de ani. Care alt material poate face asta? Vedem o crestere reala a interesului pentru materiale naturale, fara plastic, fara imitatii. Piatraonline a fost mereu in acest registru: autentic, durabil, estetic.
- Ce trenduri identificati in designul interior si cel exterior?
Sergiu Constantinescu Bradescu: - Tendintele nu mai sunt despre culoare, ci despre sens. In designul interior, se cere piatra cu textura: periata, sablata, patinata. Se cauta nuante minerale, tonuri calde, autentice: Peach Travertin, Nero Marquina cu venaturi aurii, Verde Alpi satinat. In exterior, creste cererea pentru piatra cubica reinterpretata modern, pentru suprafete mari tip slab, pentru pardoseli suspendate cu ploturi BERA si fatade ventilate cu piatra sinterizata L'ALTRA PIETRA. Designul bun nu mai este doar frumos. Este si eficient, si sustenabil.
- Cum estimati ca va evolua piata de piatra naturala in anii urmatori?
Mariana Constantinescu Bradescu: - Piata va creste acolo unde se cere calitate-pret, unde se investeste in brand, in experienta si in oameni. Principalul factor determinant va fi automatizarea.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia August 2025)
 

 
PIATRAONLINE continua digitalizarea si reia planurile de extindere in tara
 
 
 
 
 
Mariana Constantinescu-Bradescu
Functia/Firma: Managing Partner, PiatraOnline;
Experienta profesionala: 12 ani pe piata amenajarilor interioare si exterioare; Host of Inspiring Stories, este pasionata de organizare si digitalizare.
 
Compania Rock Star Construct, ce detine brandul PiatraOnline - primul magazin online din Romania dedicat exclusiv pietrei naturale pentru amenajari -, a incheiat anul 2020 cu o cifra de afaceri de 7,1 milioane de euro, in crestere cu 8,61% fata de anul precedent. Mariana Constantinescu-Bradescu, Managing Partner al companiei, spune ca anul 2021 va fi afectat, in continuare, de pandemie, context in care abilitatile de adaptare vor fi din nou incercate. Compania isi continua planurile de dezvoltare, in acest an investitiile fiind directionate spre digitalizare, dar si catre proiectul de extindere a showroom-ului din Bucuresti. Compania a reluat si discutiile pe alte proiecte offline prin care vrea sa acceseze mai multe orase mari ale tarii, precum Cluj-Napoca, Constanta, Craiova si Timisoara.
In cei 12 ani de activitate, PiatraOnline a realizat peste 60.000 de proiecte de succes in Romania si in strainatate, in cele 21 de tari in care exporta. Compania detine un portofoliu ce include 1.500 de tipuri de piatra naturala si stocuri cu o valoare cumulata de 1,5 milioane de euro, produse utilizate pentru amenajari interioare si exterioare. PiatraOnline este distribuitor unic LTP UK, furnizorul numarul 1 din Europa pentru tratamente si solutii profesionale pentru ingrijirea pietrei naturale, dar si al marcii Bera Si Massimo Piraccini.
 
- Cum caracterizati, in cateva cuvinte, activitatea din 2020 si ce perspective sunt pentru anul in curs?
- Anul 2020 va ramane cu siguranta in istorie, din toate punctele de vedere. A fost o perioada dinamica, cu multe provocari, care ne-a invatat ca oricand o poti lua de la zero, ca exista variante nenumarate prin care te poti regrupa si adapta la noile conditii. Ca orice alt segment economic, si piata de piatra naturala s-a confruntat cu un val de incertitudini, cu multe proiecte care au fost puse pe hold odata cu declansarea starii de urgenta. Cu toate acestea, sectorul constructiilor a reusit sa incheie anul financiar pozitiv, inregistrand o crestere si reluandu-si proiectele incepute din 2018-2019. Spre deosebire de criza din 2008, acest segment al industriei nu a fost prins pe picior gresit, pentru ca in domeniul constructiilor si imobiliarelor, in special, exista un cash flow disponibil ridicat, deci odata cu iesirea din lockdown si implementarea tuturor masurilor de siguranta, pandemia nu a mai reprezentat un impediment, iar proiectele au mers mai departe. De asemenea, si in zona de B2C, am constatat o crestere a preocuparii oamenilor pentru casele lor. Cu siguranta perioada petrecuta in casa le-a dat ocazia multora sa inteleaga cat de important este mediul in care traim, de ce conteaza sa avem o casa armonioasa, in care sa ne placa sa locuim, care sa ne ofere confort si echilibru.
Nu cred ca lucrurile se vor schimba peste noapte si nu cred ca vom uita brusc. Pentru business-uri, va fi o provocare foarte mare sa ia lectia 2020 si sa o duca acolo in activitate si sa o lase sa fie permanenta si sa o dezvolte.
- Care sunt principalele tendinte pe piata amenajarilor cu piatra naturala?
- Designul castiga tot mai mult teren, mai ales dupa un an petrecut mai mult in interior. Atat in restul Europei, cat si la noi, natura este tot mai prezenta in amenajari, precum si combinatiile intre diferite stiluri, fara limite conventionale. Stilul scandinav ramane in preferintele multora, cu linii simple, care nu se demodeaza, culori neutre si armonioase, materiale naturale, precum piatra, marmura sau lemnul. De asemenea, functionalitatea si sustenabilitatea pieselor sunt criteriile principale de selectie. Insa, dincolo de tendinte, noi credem ca un spatiu adaptat nevoilor complexe ale clientului este intotdeauna reteta succesului - personalitatea si stilul de viata ale beneficiarilor sunt cel mai bun punct de pornire. Sustenabilitatea devine un factor cheie in decizia de cumparare a produselor. Astfel, tot mai multi clienti imbratiseaza acest concept si cauta sa aiba un impact asupra mediului cat mai redus si sa creeze o conexiune cu natura. Unul dintre materialele preferate pentru decorarea camerelor va fi si in acest an piatra naturala, in culori calde in cazul amenajarilor in stil mediteraneean sau neutre (alb si negru) in design-urile minimaliste. Nu trebuie sa omitem nici toate nuantele de gri ce se preteaza in orice amenajare si sunt tot mai apreciate.
- Ce evolutie a avut business-ul PiatraOnline, in acest context de piata?
- PiatraOnline a incheiat anul 2020 cu o cifra de afaceri de 7,1 milioane de euro, asadar o crestere de 8,61% fata de anul precedent. Se poate spune ca, din acest punct de vedere, activitatea noastra nu a fost afectata si am reusit sa inregistram o crestere a cifrei de afaceri, printr-un efort colectiv sustinut, desi obiectivul principal a fost de a ne stabiliza si a depasi cu succes perioada pandemiei. Cred ca este intotdeauna bine sa fii pregatit pentru ce este mai rau si sa te ia prin surprindere "binele". Astfel, din perspectiva noastra, 2021 va fi dominat de pandemie si inca mai avem multe de invatat despre acest virus si sa ne adaptam viata in functie de evolutia acestuia. Cred ca viata asa cum o stiam nu va mai reveni si noua realitate este cea in care prezenta online-ului va fi din ce in ce mai mare, distantarea sociala va ramane inca mult printre noi, dar vom invata sa facem ce stim mai bine, adaptat la noile conditii.
- Ce obiective aveti stabilite pe termen scurt si mediu?
- Contextul actual ne-a determinat sa reducem perioada de proiectie a obiectivelor. Am ajuns sa mizam pe planuri pe termen mai scurt, iar cele mai lungi s-au rezumat la 6 luni. E solicitant din punct de vedere managerial, dar ramanem optimisti, tocmai pentru ca am vazut ca ne putem adapta si intr-un mediu neprielnic si confuz. Un lucru concret pe care il pastram din 2020 este faptul ca nu ne vom mai multumi cu zona de confort, tocmai pentru ca imprevizibilul a devenit acum parte din viata noastra.
Pentru 2021, avem destul de multe planuri, pe care in acest moment incercam sa le punem pe hartie, sa stabilim un timeline, si cel mai important, o bugetare aferenta. Cred cu tarie ca ne indreptam cu viteza maxima spre digitalizare - e una dintre componentele la care lucram constant si pe care incercam sa le imbunatatim.
Unul dintre planurile noastre de dezvoltare pe care le-am pus on hold in martie 2020 si care asteapta sa fie reluat de indata ce finalizam perioada de analiza/ buget/ programare este extinderea showroom-ului si exploatarea potentialului sau atat online, cat si offline, pentru o experienta inedita a cumparatorilor. De asemenea, am reluat si discutiile pe alte proiecte offline derulate impreuna cu partenerii nostri. Dorim sa ne extindem in mai multe orase mari ale tarii, precum: Cluj-Napoca, Constanta, Craiova si Timisoara.
- Ce evolutii inregistreaza preturile in acest domeniu de activitate?
- Pot spune ca si preturile din domeniul nostru au trecut printr-o schimbare fata de anii anteriori, iar cand vorbesc despre o schimbare, nu ma refer neaparat ca la un aspect pozitiv. Cred ca se mizeaza foarte mult, in sens negativ, pe pandemie. Cel putin in acest sector al pietei, negocierile sunt o practica frecventa si, de multe ori, justificate doar de contextul pandemic, fara niciun alt argument pentru care s-ar solicita discount-uri. Cred ca este o directie gresita, pentru ca in astfel de vremuri ar trebui sa ne sustinem reciproc si sa nu incercam sa profitam de situatie pentru a obtine avantaje unilaterale.
- Care sunt cele mai mari dificultati pe care le intampinati in activitate?
- La nivel international, printre principalele dificultati pe care a trebuit sa le depasim au fost, in primul rand, valurile repetate de carantina prin care am trecut in fabricile noastre, precum si masurile de distantare sociala, lucrul in ture, care, cumulat, au ingreunat livrarea comenzilor. De cele mai multe ori, clientul nu tine cont de aceste aspecte independente de noi si accepta mai greu problemele care pot aparea, iar atunci munca noastra devine de doua ori mai stresanta si incercam sa gestionam cat mai bine situatia, pentru a ne ridica la cele mai inalte standarde si a multumi pe cat posibil toti clientii.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia August 2021)

Produse & tehnologii

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
BIMhiltiTotalEnergiesALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
AUGUST 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 192 (August 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
quadratum
Ubitech
AED
EURO BUILD
TECNIC
MCA
Acvatot 2019
leviatan
concelex
MAKITA
Eco Garden Construct
CONCEPT STRUCTURE
SIGM
KADRA
ELECTROGRUP
CDS
ERBASU CONSTRUCT
EDIT-Structural
theda mar
Daikin
strabag nivel 1
Arduro
noark
GEWISS
BogArt

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor