PRECON conduce asocierea de companii care va extinde ambulatoriul SJU Bihor |
Info-Santiere Publicat de Stelian DINCA 14 Sep 2023 11:06 |
Extinderea ambulatoriului corpului B al Spitalului Clinic Judetean de Urgenta Bihor intra in linie dreapta, dupa ce in data de 6 septembrie a fost semnat contractul aferent intre Municipiul Oradea si asocierea formata din Precon Transilvania SRL - lider de asociere si Lemacons SRL - asociat 1, Termoline SRL - asociat 2, Romger General Trade & Consulting - asociat 3, avandu-i ca subcontractanti pe AL.SE.RO. Impex SRL si pe Medical Gazplus SRL. Proiectul este implementat de catre municipiul Oradea, prin DMPFI.
Ambulatoriul nou, situat pe str. Gheorghe Doja nr.65, se va construi din fonduri europene si din bugetul propriu al municipalitatii. Actuala cladire a unitatii spitalicesti va fi extinsa pe latura vestica si nordica, ocupand o parte din platforma existenta destinata accesului auto si parcarii, o portiune din spatiul verde existent si drumul de acces in spatele terenului aferent imobilului.
„Este nevoie de acest nou ambulator pentru ca cel actual, de pe strada Republicii, nu ofera conditii optime pentru cei care ii trec pragul si, totodata, este necesar ca sediul administrativ sa functioneze intr-un spatiu corespunzator. Dincolo de acest ambulator va fi construita parcarea supraterana a spitalului, care va fi legata printr-o pasarela pietonala de noua cladire. Cand vor fi finalizate atat parcarea, cat si ambulatorul si va fi executata integral reabilitarea termica a corpurilor A si B ale spitalului, putem spune ca spitalul va oferi conditii la standarde europene", a precizat primarul Oradiei, Florin Birta.
Suprafata construita a cladirii propuse este de 5.491,22 mp, iar suprafata desfasurata este de 30.290,10 mp. Durata de executie este de 18 luni. Proiectul presupune si dotarea cu aparatura si mobilier medical, precum si cu mobilier non-medical necesar desfasurarii activitatii ambulatoriului.
Conform proiectului, la nivelul demisolului se propune extinderea zonei de acces principal in spital, care sa deserveasca zona de ambulator cu o zona de foaier, cu birouri pentru internari/externari.
De asemenea, se va amenaja o zona de vestiare pentru pacienti si cadre medicale, cabinete de consultatii si o zona de acces separat, direct din exterior, pe latura vestica, pentru cabinetele de boli infectioase si pneumologie. La nivelul parterului se propune amenajarea unei zone de policlinica-ambulatoriu, cu o legatura cu corpul B existent.
La acest nivel se vor amenaja in zona centrala circulatiile pe verticala, grupurile sanitare pentru pacienti si cadre medicale s.a. Perimetral vor exista diverse spatii destinate unor specializari precum: ortopedie, chirurgie, toracica / vasculara / cardiovasculara, medicina interna, endocrinologie, neurologie, cardiologie, neurochirurgie, chirurgie plastica, chirurgie si urologie.
La nivelul etajului 1 se propune amenajarea unei zone de policlinica-ambulator, organizata similar cu nivelul parterului. Legatura cu restul spitalului se va realiza prin intermediul a trei lifturi si o casa a scarii. La nivelul etajului 2 va functiona zona administrativa.
Proiectul prevede o sectie noua ATI la etajul 3, iar legatura cu restul spitalului se va realiza exclusiv prin pasarela propusa, care face legatura atat cu corpul B, cat si cu corpul A existent.
Proiectul „Extindere ambulator Corp B Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Oradea Etapa I si Etapa II", cu cod SMIS 123666 este finantat in cadrul Programului Operational Regional 2014-2020, Axa prioritara 8 - Dezvoltarea infrastructurii sanitare si sociale, Prioritatea de investitii 8.1 - Investitii in infrastructurile sanitare si sociale, Operatiunea A - Ambulatorii si din surse proprii bugetare.
Valoarea contractului de lucrari este de 44.127.364 lei fara TVA.
Reamintim ca in perioada urmatoare municipalitatea va derula inca o alta investitie majora in zona, dupa ce in data de 10 august a fost semnat contractul de executie pentru construirea parcarii supraetajate din apropierea Spitalului Clinic Judetean de Urgenta Bihor.
|