Agenda Constructiilor
Joi, 16 Octombrie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - AKTOR: TBM-urile au sapat peste 5 km din tunelul feroviar de pe CF Apata-Cata
AKTOR: TBM-urile au sapat peste 5 km din tunelul feroviar de pe CF Apata-Cata
Infrastructura Publicat de AG&F 16 Oct 2025 13:34
Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, domnul Ciprian Constantin Serban, si Directorul General al CFR SA, domnul Ion Simu-Alexandru, au vizitat miercuri, 15 octombrie, portalul de la Homorod, din Subsectiunea 2: Apata-Cata a tronsonului de cale ferata Brasov-Sighisoara.
Dupa vizita de la Mureni din cadrul Subsectiunii 3 a aceluiasi tronson, Ministrul si Directorul General CFR SA au vizitat portalul de la Homorod din cadrul Subsectiunii 2, unde au putut vedea progresul TBM-urilor Alexandra si Konstantina, care foreaza doua tuneluri gemene cu o lungime de 5,1 km fiecare, intre Racos si Homorod. Alaturi de acestea, alte doua ”cartite”, Eleni si Varvara, foreaza alte doua tuneluri gemene, cu o lungime de 6,9 km fiecare, intre Racos si Ormenis.
In cadrul vizitei, oficialii au discutat cu echipa de proiect despre lucrarile in curs, etapele urmatoare de executie, si masurile implementate pentru mentinerea celor mai inalte standarde de calitate. Domnul Ministru Ciprian Serban a subliniat importanta strategica a acestui tronson, care va permite finalizarea unuia dintre cele mai dificile segmente de infrastructura feroviara din tara, si a evidentiat necesitatea unei cooperari continue intre constructor, consultant si beneficiar pentru atingerea tuturor obiectivelor. Totodata, Ministrul a apreciat nivelul de mobilizare din teren si utilizarea tehnologiilor moderne, inclusiv a celor patru echipamente TBM care lucreaza simultan, care reprezinta o premiera in proiectele feroviare din tara.
 
 
Cele mai mari TBM-uri existente in Romania au depasit pragul de 5,100 de metri de tunel forat, cel mai avansat fiind TBM 1 (Eleni) cu peste 2,500 metri executati. Cu o viteza medie de aproximativ 10 metri pe zi, finalizarea celor patru tuneluri este estimata pentru decembrie 2026.
Subsectiunea 2 Apata-Cata face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferata Brasov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunare, pentru circulatie cu viteza maxima de 160 km/h, tronson Brasov-Sighisoara. Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana, iar contractul a fost semnat de catre Compania Nationala de Cai Ferate (CFR SA) cu asocierea RailWorks (AKTOR SA – Alstom Transport SA – Compania Arcada).
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
hiltiBIMALLBIMTotalEnergies
ROCKWOOL 196
Editia
SEPTEMBRIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 193 (September 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
leviatan
AED
concelex
quadratum
Eco Garden Construct
EDIT-Structural
noark
GEWISS
BogArt
theda mar
strabag nivel 1
CONCEPT STRUCTURE
DRS
ERBASU CONSTRUCT
Ubitech
TECNIC
Arduro
MCA
SIGM
ELECTROGRUP
KADRA
CDS
Acvatot 2019
Daikin
EURO BUILD
Daikin
MAKITA

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor