Agenda Constructiilor
Joi, 16 Septembrie 2021
wienberger
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - BRASOV: Tuneluri de 24 km de cale ferata pe sub munti, cu tehnologie germana
BRASOV: Tuneluri de 24 km de cale ferata pe sub munti, cu tehnologie germana
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 28 Iul 2021 06:12
Asocierea RailWorks, formata din companiile Alstom, Aktor si Arcada, ce executa lucrarile de constructie a liniilor de cale ferata dintre Apata si Cata de pe ruta Brasov - Sighisoara, a anuntat ca va construi, in cadrul acestui proiect, doua tuneluri gemene, Ormenis si Homorod, cu o lungime totala de 24 de km (cate 12 km fiecare). Acest proiect prevede construirea a doua linii noi intre Apata si Cata, care includ doua tuneluri gemene. In prezent, calea ferata ocoleste muntii intre Apata si Cata, insa, prin utilizarea tehnologiei (TBM - masina pentru forat tuneluri), vor fi forate 4 tuneluri intre cele doua localitati, astfel incat de la Apata la Cata trenul va parcurge cu 22 de kilometri mai putin.
"O sa folosim patru TBM-uri in acelasi timp, ca sa foram 24 de kilometri de tuneluri. In afara de forarea acestor tuneluri, vom scurta distanta dintre Apata si Cata cu 22 de kilometri si acesta este interesul major al acestei lucrari. Impreuna cu beneficiarul - Caile Ferate Romane - o sa avem o noua cale ferata, pe care se merge mai repede si cu mai multa siguranta, pe care o vor putea folosi toti romanii sa mearga in aceasta zona", a declarat Nikos Fyttas, manager adjunct al proiectului, in cadrul evenimentului de prezentare a tehnologiei de forare ce a avut loc recent la Universitatea din Brasov.
Mai mult, tehnologia ultramoderna va permite trenurilor de calatori sa circule pe acest tronson cu 160 de kilometri pe ora, iar celor de marfa, cu 120 de km/h.
Cele doua tuneluri vor fi realizate printr-o tehnologie TBM de ultima ora, tehnologia si utilajele fiind furnizate de compania germana Herrenknecht.
"Solutia de forare aleasa este de ultima generatie. Concret, la tunelul Ormenis, din cauza zonelor noroioase si a unor zone problematice, primii 0,5 km ar trebui sa fie excavati in modul EPB inchis", au explicat reprezentantii companiei Aktor.
Instalatiile de forat folosite au o lungime de 120 de metri si un sistem special de evacuare a pamantului. Solutia aleasa pentru tunelurile dintre Apata si Cata a fost utilizata, de exemplu, la Istanbul (pentru legarea celor doua continente, Europa si Asia) sau la metroul din Doha, finalizat in urma cu 2 ani, proiect cu care firma spune ca exista destule similitudini.
Proiectul, finantat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei si cofinantat de la bugetul de stat, are ca obiectiv general reabilitarea liniei de cale ferata Brasov - Sighisoara, componenta a coridorului Rin - Dunare, in vederea cresterii vitezei de circulatie a trenurilor de calatori la 160 km/h si a trenurilor de marfa la 120 km/h.
Contractul de executie are o valoare de aproape 3 miliarde de lei, iar durata de implementare a acestuia este de 48 de luni.
Serviciile de consultanta pentru implementarea acestui proiect sunt asigurate de companiile asociate TPF Inginerie, ISPCF si Baincons.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMAUTODESKTERAPLASTVideoConfAC-iulgamma_2021
ROCKWOOL 196
A aparut editia
AUGUST 2021!
 
 

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
strabag nivel 1
cv water 2021
ERBASU CONSTRUCT
leviatan
hilti
Acvatot 2019
CELCO 2020
rigips
Ubitech
hidroplasto

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
C4E FORUM
AICPS_30
bienala
ef-de-n
econet
ROGBC 2016
AHK 2018
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere