Agenda Constructiilor
Vineri, 26 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - L. ORBAN: Bugetul pentru infrastructura nu va depasi 4,5 miliarde euro in 2021-2027
L. ORBAN: Bugetul pentru infrastructura nu va depasi 4,5 miliarde euro in 2021-2027
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 10 Dec 2019 06:45
Proiectul de buget ce include finantarile ce vor fi alocate prin perioada de programare 2021-2027 se afla in dezbatere la nivelul Uniunii Europene, suma estimata a fi atribuita Romaniei pentru investitii in infrastructura mare fiind de circa 4,2 - 4,5 miliarde euro, dupa cum sustine prim-ministrul Ludovic Orban. Prezent la decernarea Trofeului Calitatii ARACO 2019, eveniment ce a avut loc pe 5 decembrie 2019 in Bucuresti, premierul a explicat constructorilor situatia in care se afla principalele proiecte de investitii in infrastructura de transport, cu precizarea posibilitatilor de finantare a acestora in actualul exercitiu financiar, dar si in urmatorul.
"Trebuie sa avem o viziune foarte clara asupra a ceea ce se va intampla. Asa cum arata exercitiul multianual - proiectul de buget, care se afla in dezbatere la nivelul UE, pentru investitii in infrastructura mare in urmatorul exercitiu financiar nu vom avea la dispozitie sumele pe care le-am avut anterior. Conform estimarilor, bugetul se va diminua la 4,2 - 4,5 miliarde euro. Dar noi nu am intrat in executie cu proiecte mari, pentru care aveam dreptul sa obtinem finantare in exercitiul financiar 2014-2020. (...)Din pacate, noi vom folosi o parte din banii pe care ii vom primi in 2021-2027 pe fazari, in cazul in care acestea ne vor fi acceptate. Estimarea noastra este ca aproximativ doua miliarde de euro din banii viitoarei alocari risca sa se duca pe lucrarile care incep in exercitiul financiar 2014-2020. Deci resursa financiara de la UE nu va mai fi asa de mare asa cum am avut acces, dar din pacate nu am folosit acesti bani in 2014-2020. Din cauza aceasta va trebui sa alocam un procent semnificativ din PIB pentru a sustine aceste lucrari de investitii in infrastructura mare si, de asemenea, sa cautam si alte surse de finantare, de tipul PPP", a declarat Ludovic Orban.
 
Proiectul autostrazii Sibiu-Pitesti ar putea fi fazat
Potrivit primului ministru, autostrada Sibiu - Pitesti este un exemplu de proiect ce ar fi putut beneficia de finantare in actualul exercitiu financiar, insa lucrarile de constructii inca nu au inceput. "Desi avem un contract semnat, pe sectorul Sibiu - Boita, suntem inca in faza de proiectare. Pe tronsoanele 2 si 3 inca se discuta solutia tehnica, pentru ca desi s-a revizuit SF de doua ori, s-a revenit la solutiile propuse initial. Inca se discuta pe sectiunea aceea mai dificila, cu multe viaducte si tuneluri. Tronsonul 4 este in curs de finalizare a licitatiei, iar pe sectiunea 5 avem o contestatie, care speram sa se rezolve cat mai curand, si sa semnam contractul de proiectare si executie", a precizat seful Executivului.
In ceea ce priveste centura sudica a Capitalei, acesta a precizat ca din cele trei tronsoane existente, doua sunt in proiectare, iar pentru drumul expres Craiova - Pitesti este dat ordinul de incepere a constructiei pentru tronsonul 2 (dintre centurile Bals si Slatina) si se afla in curs de avizare proiectul tehnic in urma obiectiilor Romgaz pe tronsonul 1.
 
A8 - Autostrada care leaga Transilvania de Moldova, inca la SF
Intrebat de constructori despre proiectul de constructie a autostrazii A8, Ludovic Orban a precizat ca, in acest moment, exista un contract pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru sectiunea Targu Mures - Ditrau, dar nu exista unul si pentru tronsonul Ditrau - Ungheni. "In ceea ce priveste contractul de realizare a sectorului Targu Mures - Ditrau, in curand vom trimite cererea de finantare, astfel incat sa beneficiem de fonduri europene. De asemenea, pregatim documentatiile pentru a putea licita si a semna un contract pentru realizarea SF pentru tronsonul Ditrau - Ungheni. Incepem deja si discutiile referitoare la finantarea constructiei, nu numai a documentatiilor", a spus prim-ministrul.
 
Comarnic - Brasov: finantare prin PPP sau de la bugetul de stat
Intrebat de un reprezentant al companiei Strabag in ce stadiu se afla autostrada Comarnic - Brasov, Ludovic Orban a precizat: "Exista doua variante de finantare pentru acest proiect: fie de la buget, fie prin PPP. Acest subiect l-am discutat cu cei de la BERD. Daca il facem prin PPP, vrem sa lucram cu o banca serioasa, care sa piloteze acest proiect, sa faca documentatia si toate procedurile, astfel incat sa nu mai existe posibilitatea de interventie subiectiva. Oricum, trebuie sa ne miscam repede. Daca nu, este posibil sa luam decizia sa finantam acest tronson de la buget. Sunt vreo 60 si ceva de kilometri, cu 20 de milioane de euro pe kilometru se poate ajunge, in trei ani, la un efort suportabil de 450-500 de milioane de euro, cu conditia ca alte tronsoane sa fie finantate din fonduri UE. Decizia trebuie luata in scurt timp, pentru ca acest tronson este vital", a adaugat premierul.
 
Alte mesaje ale lui Ludovic Orban pentru constructori
In cadrul evenimentului ARACO, Ludovic Orban i-a mai asigurat pe constructori ca, in pofida constrangerilor bugetare foarte mari generate de aplicarea legii salarizarii, Guvernul pe care il conduce va incerca sa aloce cat de mult posibil pentru investitii si in vederea accelerarii absorbtiei fondurilor europene.
"Mai mult decat atat, incercam sa dezvoltam forme suplimentare de finantare, inclusiv PPP, dar facut in mod serios, astfel incat sa marim frontul de lucru si sa avem intr-adevar capacitatea de a pune un pilon stabil cresterii economice. Fara investitii publice, private este foarte greu sa mentii o crestere economica. Deja este o incetinire a cresterii economice, pentru ca aceasta nu poate fi sustinuta prin cresterea artificiala a cererii prin majorarea salariilor. Toate aceste cresteri artificiale au generat inflatie si crestere bazata pe consum, dar nu au crescut si volumul de productie/ servicii realizate pe plan intern. Si consecintele: inflatie, deficit comercial de aproape 18 miliarde euro care dau presiune uriasa asupra monedei nationale si creeaza dezechilibre economice care afecteaza inclusiv mediul de afaceri, in special companiile romanesti", a precizat prim-ministrul.
Ludovic Orban i-a mai asigurat pe constructori de intregul sau sprijin in relatia acestora cu institutiile statului. "Sustin o corectitudine exemplara a celor care conduc si lucreaza in institutiile publice. Nu va sfiiti oricand gasiti conducatori de institutii din zona guvernamentala care nu isi fac datoria sau care solicita lucruri la care nu au dreptul, sa comunicati acest lucru. In ceea ce ma priveste, va garantez ca legea, contractul, hotararile judecatoresti - acolo unde este cazul, sunt cele care vor dicta comportamentul Guvernului si al institutiilor statului", a mai spus primul-ministru la intalnirea cu constructorii.
 
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
SISECAMRAWLPLUGABONARE REVISTEALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
EDIT-Structural
ness project
Ubitech
viarom
quadratum
ERBASU CONSTRUCT
siniat
CONCEPT STRUCTURE
MAKITA
rigips
theda mar
leviatan
Acvatot 2019
CDS
strabag nivel 1
concelex
noark

Parteneri

top 500
AHK 2022
HABITAT
FPSC_2019
top 500
ef-de-n
econet
AICPS_30
top 500
ROGBC 2016

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander