Agenda Constructiilor
Sambata, 24 Iulie 2021
wienberger
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - PNRR: Investitii de 600 milioane euro pentru liniile de metrou din Bucuresti si Cluj
PNRR: Investitii de 600 milioane euro pentru liniile de metrou din Bucuresti si Cluj
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 20 Mai 2021 14:53
Muncipiile Bucuresti si Cluj-Napoca vor putea beneficia de cate 300 de milioane de euro prin Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR) pentru constructia si extinderea liniilor de metrou. Cele doua initiative se afla in discutii si vor ajunge la Comisia Europeana pentru a fi aprobate in luna iunie 2021, potrivit ministrului Transporturilor si Infrastructurii, Catalin Drula.
"In discutiile actuale - pentru ca nu e finalizat, programul se va depune la sfarsitul acestei luni si vom avea o eventuala aprobare in iunie - sunt prevazute 300 de milioane de euro pentru Cluj si 300 de milioane pentru Bucuresti. 600 de milioane de euro in total, din discutiile pe care le-am avut cu ministrul Ghinea pentru liniile de metrou", a spus Catalin Drula, cu prilejul unei vizite pe santierul Autostrazii de Centura Bucuresti-Sud (A0 SUD), lot 2, impreuna cu vicepremierul Dan Barna.
Ministrul Transporturilor a precizat ca metroul spre Otopeni, asa cum a fost proiectat, nu conecteaza aeroportul direct si ca mai sunt de parcurs 3 kilometri cu autobuzul. In plus, magistrala ar strabate si o zona cu densitate mica a populatiei.
"Se pune problema daca aceasta investitie de 700 de milioane de euro (linie de metrou pana la Otopeni, n.r.) este utila in aceasta forma, mai ales ca Bucurestiul are mare nevoie de alte linii de metrou. E vorba de linia M5 care traverseaza de la est la vest Bucurestiul, apoi continuarea spre sud a liniilor 4, chiar si pe linia M7 din Colentina pana in Rahova. Toate acestea sunt linii necesare care unesc cartiere cu densitate de oameni. Densitatea zonei de la statia Tokyo pana la Aeroportul Otopeni este cea mai mica din Bucuresti. Sunt paduri acolo. Toate acestea ridica semne de intrebare asupra fezabilitatii. O linie de metrou nu costa doar constructia, costa operarea foarte mult. Linia deschisa in Drumul Taberei ne costa 175 de milioane de lei pe an. Recuperam 25 de milioane de lei din bilete, deci 150 de milioane de lei este subventie", a explicat Catalin Drula.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMgamma_2021AUTODESKTERAPLASTVideoConfAC-iul
ROCKWOOL 196
A aparut editia
IUNIE/IULIE 2021!
 
 

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
cv water 2021
CELCO 2020
Ubitech
strabag nivel 1
Acvatot 2019
ERBASU CONSTRUCT
hidroplasto
hilti
hidroplasto
rigips

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
C4E FORUM
econet
AICPS_30
ef-de-n
ROGBC 2016
AHK 2018
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere