TPF Inginerie & Atelier 3 AU Design vor sa realizeze SF pentru tren metropolitan Iasi |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 16 Iun 2025 10:44 |
![]() Oferta se afla in etapa de evaluare, ce are termenul de finalizare stabilit la data de 26 septembrie 2025, ora 18:00.
Conform Caietului de sarcini, Studiul de fezabilitate va acoperi in mod integrat toate componentele necesare pentru punerea in operare a serviciilor de tren metropolitan care fac obiectul acestui caiet de arcini, inclusiv lucrarile de infrastructura feroviara.
Acestea includ interventii la linii, proiectantii urmand a analiza studiul intocmit de CFR SA privind modernizarea liniei Roman - lasi - frontiera, si vor face propuneri privind preluarea componentelor relevante pentru trenul metropolitan in Studiul de fezabilitate. De asemenea, se vor propune puncte de oprire noi, dar si reabilitarea/ modernizarea celor existente, inclusiv cu infrastructura locala de acces, care sa asigure conectarea cu zonele rezidentiale/ industriale/ comerciale, cu punctele nodale de transport, precum si identificarea de locatii pentru constructia de parcari park & ride in apropierea punctelor de oprire.
Proiectantii vor mai trebui sa propuna constructia unor pasaje pietonale denivelate sau la nivel pentru a asigura accesul beneficiarilor la serviciul de transport local feroviar si pentru a putea asigura orarul cadentat necesar.
![]() Asociatia Metropolitana de Transport Public Iasi (AMTPI), care va gestiona trenul metropolitan, a propus 3 segmente de traseu, respectiv:
1. Podu Iloaiei - Nicolina, traseu pe care ar urma sa fie 11 statii: Podu Iloaiei (existenta), Dumesti, Letcani, Phinia (Delphi), Antibiotice, Mall Moldova, Canta, Tigarete, Gara Iasi (existenta) si Nicolina (existenta);
2. Nicolina - Ungheni, cu 9 statii: Nicolina, Frumoasa, Socola (existenta), Tehnoton, Vladiceni, Holboca, Cristesti (existenta), Ungheni Romania si Ungheni Republica Moldova;
3. Nicolina - Picioru Lupului, cu 9 statii: Nicolina, Frumoasa, Piata Sudului, Fortus, Horpaz, Lunca Cetatuii (existenta), Ciurea, Picioru Lupului si Barnova.
In Studiul de fezabilitate vor fi analizate aceste statii, dar traseele pot suferi modificari la propunerea proiectantului. AMTPI a exclus linia noua spre Aeroport din SF intrucat sansele ca proiectarea unui astfel de obiectiv sa fie gata in 6 luni erau extrem de reduse. O decizie similara ar putea fi luata si in cazul pasajelor Dacia - Pacurari si cel din lungul Sos. Iasi - Tomesti, pe aceleasi considerente.
|