
Grupul Geberit a înregistrat rezultate excelente în primele nouă luni ale anului în curs, în pofida unui mediu economic provocator. Vânzările nete au crescut cu 2% pana la 2,448 miliarde, majorarea fiind de 4,4% după ajustarea în funcție de fluctuațiile valutare. Avansul a fost susținut de imbunatatirea livrărilor și de performanța favorabilă a produselor nou lansate, precum și de dezvoltarea cotei pe majoritatea piețelor europene. În trimestrul al treilea, vânzările nete au atins 783 milioane CHF, în creștere cu 2,7% față de perioada similară a anului anterior. Din punct de vedere regional, vânzările la rate valutare constante au sporit semnificativ în Europa (+3,9%), cu performanțe remarcabile în Austria (+10%), Benelux (+6%), Europa de Est (+6%) și Germania (+5,6%). Creșteri mai moderate s-au înregistrat în Europa de Nord (+2,1%), Italia (+1,1%) și Elveția (+0,3%), în timp ce Europa de Vest a înregistrat o scădere de 1,1%. În afara Europei, regiunea Orientului Mijlociu și Africii a înregistrat o majorare de 21,7%, iar zona Americii a avansat cu 5,9%. Prin contrast, încasările din Asia-Pacific au scăzut cu 6,0%, în principal din cauza continuării declinului pieței chineze. Analiza pe segmente de produse arată că vânzările ajustate au crescut cu 5% pentru divizia de sisteme pentru baie, cu 4,9% în ceea ce privește sistemele de instalații și evacuare, respectiv cu 3,2% pe segmentul de conducte. Marjele operaționale au rămas la nivelul anului precedent, excluzând costurile unice de 22 milioane euro aferente închiderii unei fabrici germane de ceramică, care au redus EBITDA cu 60 puncte de bază și EBIT cu 80 de puncte de bază. Situația financiară a Geberit rămâne în continuare solidă, cu datorii nete reduse la 966 milioane CHF și un raport de capital propriu de 37,4%. Pentru întregul an 2025, conducerea estimează o creștere a vânzărilor nete în monede locale de aproximativ 4,5% și o marjă EBITDA de circa 29%. În pofida incertitudinilor geopolitice și a mediului macroeconomic, Geberit continuă să investească în extinderea afacerilor cu conducte, toalete cu duș, elemente de instalare Duofix și optimizarea fabricilor de ceramică. În România, pentru anul 2024 Geberit a raportat vânzări de 113,94 milioane de lei, mai mari față de valoarea de 100,5 milioane de lei, raportată în precedentul exercițiu financiar.