Agenda Constructiilor
Duminica, 12 Iulie 2020
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - ANAP: Simplificarea achizitiilor publice si trecerea la transformarea digitala
ANAP: Simplificarea achizitiilor publice si trecerea la transformarea digitala
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 06 Feb 2020 11:57
Executivul a adoptat ordonanta de urgenta care modifica si completeaza unele acte normative cu impact asupra sistemului achizitiilor publice. Modificarile legislative vizeaza adoptarea unor masuri urgente pentru simplificarea procedurilor de achizitii publice si totodata pentru initierea primilor pasi catre transformarea digitala a acestora. Aceasta ordonanta de urgenta contribuie la cresterea gradului de absorbtie a fondurilor europene si deblocarea procedurilor de achizitie publica.
Un element de noutate al acestei ordonante il reprezinta simplificarea modalitatii de realizare a controlului ex-ante, prin emiterea unui singur aviz conform pentru fiecare etapa a verificarii. Concret, aceeasi documentatie de atribuire incarcata in sistem va putea fi respinsa o singura data. Masura vizeaza reducerea termenului de verificare a documentatiei de atribuire la 10 zile lucratoare, anterior durata medie de verificare ajungand pana la 70 de zile lucratoare.
O alta modificare legislativa se refera la introducerea obligatorie a verificarii ex-ante pe un esantion de pana la 10% din totalul documentatiilor de atribuire incarcate in SEAP. Modalitatea de selectie a procedurilor de atribuire ce vor intra in esantionul de verificare va fi stabilita ulterior si va avea in vedere includerea unor criterii care sa vizeze cu preponderenta procedurile de achizitie realizate in cadrul proiectelor cu finantare europeana.
De asemenea, prin prezentul act normativ sunt stabilite termene obligatorii pentru evaluarea ofertelor de catre comisiile de evaluare. Astfel, pentru procedurile de achizitii publice cu o complexitate redusa s-a stabilit un termen de evaluare de pana la 20 de zile lucratoare, iar pentru cele cu o complexitate ridicata fiind stabilit un termen de 60 de zile. Totodata pentru ca masura stabilita sa produca efectul preconizat, respectiv reducerea termenelor de derulare a procedurilor de achizitii, au fost introduse sanctiuni pecuniare pentru nerespectarea termenelor prevazute de legislatie de catre membri comisiei de evaluare.
O alta noutate adusa se refera la activitatea personalului ANAP cu atributii de verificare ex-ante. Astfel, observatorii ANAP vor putea emite avize conforme prin intermediul platformei SEAP, utlilizand exclusiv semnatura electronica. Practic, prin derularea controlului ex-ante exclusiv prin intermediul SEAP exista garantia ca in procesul de evaluare a ofertelor nu vor mai exista intreruperi cauzate de interactiunea umana dintre angajatii ANAP si membrii comisiei de evaluare.
In acelasi context al digitalizarii controlului ex-ante, precizam ca va fi asigurat accesul la documentele achizitiei in sistemul informatic, atat pentru completurile CNSC, cat si pentru cele din cadrul Curtilor de Apel.
De asemenea, prezentul act normativ vizeaza modificarea O.U.G. nr. 114/2011 privind atribuirea unor contracte de achizitie publica in domeniile apararii si securitatii, in sensul introducerii unor dispozitii care sa permita posibilitatea includerii sub incidenta ordonantei a unor proiecte strategice de infrastructura critica de interes national in domeniul IT&C. Precizam ca suportul tehnic pentru operationalizarea tuturor modificarilor legislative expuse mai sus va fi asigurat de catre operatorul SEAP in termen de 30 zile.
In contextul prezentat, va comunicam faptul ca au fost dispuse masuri tranzitorii astfel incat procedurile de achizitie publica aflate in derulare sa nu fie afectate de modificarile legislative operate. Consideram ca este absolut necesar ca toti actorii implicati, atat autoritatile contractante cat si entitatile cu atributii in domeniu sa colaboreaze indeaproape cu ANAP si sa inteleaga nevoia aplicarii acestor masuri de simplificare a sistemului achizitiilor publice din Romania.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
AUTODESKVideoConfAC-iulbluebeamTeraSteelCOVID-19
ROCKWOOL 196
A aparut editia
IUNIE-IULIE 2020!

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
rigips
elmas 2017
CELCO 2020
Acvatot 2019
strabag nivel 1
ssab ag antrepriza generala
ERBASU CONSTRUCT

Parteneri

hilti
HABITAT
FPSC_2019
C4E FORUM
econet
ef-de-n
ROGBC 2016
AHK 2018
AICPS_30
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere