Agenda Constructiilor
Miercuri, 03 Decembrie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - CFR: Doua tuneluri feroviare de langa Sighisoara vor fi gata in luna iulie
CFR: Doua tuneluri feroviare de langa Sighisoara vor fi gata in luna iulie
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 23 Mai 2018 13:33
Directorul General al CFR SA, Ion Gavrila i-a convocat pe teren pe toti reprezentantii firmelor de constructii si de consultanta pentru a verifica impreuna evolutia lucrarilor pe santierele operationale de pe traseul Sighisoara - Simeria (173,47 km). Ion Gavrila le-a solicitat constructorilor care lucreaza pe tronsonul Sighisoara - Coslariu o mobilizare mai buna pe santiere pentru a se incadra in graficele asumate, iar reprezentantului FCC Azvi i-a solicitat ca in luna iulie sa finalizeze lucrarile la podul feroviar in forma de arc, peste raul Tarnava Mare, termen pe care reprezentantul FCC Azvi a anuntat ca-l va respecta.
Podul feroviar in forma de arc cu o deschidere de 125 m, situat intre Sighisoara si Atel, asigura legatura cu cele doua tuneluri de cale ferata dubla nou-construite, tunelul Sighisoara (401 m) si tunelul Danes (969 m). Tunelul Sighisoara, finalizat in proportie de 95% si Tunelul Danes, cel mai lung tunel de cale ferata nou-construit in Romania dupa 1989, finalizat in proportie de 92%, permit atingerea vitezei maxime de circulatie de 160 km/h pe o lungime cat mai mare a traseului Sighisoara - Atel.
Detalii tehnice
Pod in forma de arc, km 299+720 - pod de cale ferata dubla peste raul Tarnava Mare
- deschidere - 125 m;
- lungime - 134,6 m;
- constructie noua inaintea tunelului Sighisoara, intre gara Sighisoara si tunelul Sighisoara
Tunelul Sighisoara - amplasat intre statiile CF Sighisoara si Danes, subtraverseaza DN 13 la adancimi cuprinse intre 5-14 m. Tunelul are trei parti distincte, particularizate prin metoda de executie:
- tunel artificial (intrare Sighisoara), cu lungimea de 20 m (km 299+910 - 299+930);
- tunel natural, cu lungimea de 325 m (km 299+930 - 300+255);
- tunel artificial (intrare Danes), cu lungimea de 56 m (km 300+255 - 300+311).
Tunelul Danes - amplasat intre km 301+543 si km 302+512. Tunelul este construit printr-o tehnologie moderna implemetanta in trei parti distincte, particularizate prin metodele de executie:
- tunel artificial (intrare Sighisoara), cu lungimea de 20 m, intre km 301+543 - 301+563;
- tunel natural, cu lungimea de 862 m, intre km 301+563 - 302+425;
- tunel artificial (intrare Danes), cu lungimea de 87 m, intre km 302+425 - 302+512.
Mentionam faptul ca, tunelurile artificiale s-au realizat la adapostul unor incinte de piloti de diametru mare, care au asigurat conditii pentru realizarea portalelor de acces si a structurii tunelului, pana la racordarea cu tunelul natural, iar tunelurile naturale s-au executat prin excavare in subteran pe toata sectiunea tunelului, partial sub protectie de umbrele de micropiloti si/sau consolidarea frontului cu ancore de fibra de sticla.
 
BIMhiltiALLBIMTotalEnergies
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr.194 (October 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
MAKITA
TECNIC
AED
MCA
leviatan
Acvatot 2019
KADRA
quadratum
Ubitech
ERBASU CONSTRUCT
Eco Garden Construct
strabag nivel 1
Daikin
EDIT-Structural
noark
SIGM
Arduro
EURO BUILD
CONCEPT STRUCTURE
Daikin
theda mar
DRS
ELECTROGRUP
BogArt
GEWISS
CDS
concelex

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
ahkawards
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor