Agenda Constructiilor
Joi, 01 Mai 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - CNIPMMR: 50% dintre firme au redus activitatea ca urmare a scaderii veniturilor
CNIPMMR: 50% dintre firme au redus activitatea ca urmare a scaderii veniturilor
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 25 Mar 2020 16:48
Ca urmare a publicarii in Monitorul Oficial a masurilor adoptate de Guvernul Romaniei pentru sprijinirea IMM-urilor afectate de reducerea sau suspentarea activitatii din cauza virusului COVID-19, CNIPMMR a realizat in perioada 22.03-24.03 un sondaj de opinie cu privire la eficienta masurilor luate de Guvern si necesitatea introducerii de noi masuri pentru IMM-uri.
In cadrul sondajului au fost intervievati un numar de 6120 antreprenori, care au fost in proportie de 62,9% microintreprinderi, 20,2% intreprinderi mici, 11,1% intreprinderi mijlocii si 5,8% alte forme de organizare.
Intrebati cum au fost afectati de deciziile autoritatilor in lupta cu COVID-19, 64.3% dintre antreprenori au precizat ca li s-au redus veniturile. Celelalte efecte negative pe care antreprenorii le-au resimtit au fost: reducerea activitatii (50%), suspendarea activitatii (39,1%), diminuarea productiei (16,4%), diminuarea numarului salariatilor (11,7%).
Antreprenorii s-au aratat deschisi in a apela la masurile economice adoptate de Guvern, 63,3% dintre respondentii chestionarului raspunzand pozitiv. 36,7% dintre acestia au precizat ca nu vor apela la nicio masura adoptata de Guvern.
La intrebarea ”In ce masura va ajuta masurile economice si sociale adoptate de Guvern?”, 34,4% dintre ei au precizat ca nu ii ajuta deloc masurile, 30,5% au prezicat ca ii ajuta in mica masura, in timp ce 26,2% nu pot cuantifica impactul acestora in cadrul societatii lor. Doar 9% dintre respondenti au precizat ca masurile economice adoptate de Guvern ii ajuta in mare masura.
Astfel, principalele masuri ce vor fi aplicate in cadrul societatilor (raspunsuri multiple), se numara: amanarea platii obligatiilor fiscale scadente pe perioada mentinerii starii de urgenta si inca 30 de zile de la data incetarii acesteia (74%); solicitarea indemnizatiei de 75% din salariu de baza pentru salariatii ale caror contracte de munca au fost suspendate pe perioada mentinerii starii de urgenta (46.60%); solicitarea certificatului de urgenta pentru suspendarea unor obligatii contractuale (33.90%); solicitarea unui credit in baza programului IMM Invest Romania cu dobanda subventionata de catre stat (25.60%).
Antreprenorii care nu vor implementa niciuna din masurile adoptate de Guvern, din urmatoarele motive:
1. Sunt neclare conditiile de acordare a beneficiilor oferite de stat (46,10%);
2. Autoritatile nu vor putea face fata solicitarilor venite din partea agentilor economici (36,30%);
3. Nu dispun de sumele necesare pentru sustinerea indemnizatiei de 75% prevazuta de stat pentru angajatii al caror contract de munca a fost suspendat temporar (31,30%);
4. Este o procedura laborioasa si de lunga durata (31%);
5. Masurile nu sunt adaptate nevoi firmei mele (29,90%);
6. Nu va desfasurati activitatea in domeniile a caror activitatea a fost limitata sau suspendata de autoritati (20,10%);
7. Altele (8,60%).
In final, antreprenorii considera necesara adoptarea si a unor masuri (raspunsuri multiple):
1. Suspendarea platii contributiilor sociale pe perioada starii de urgenta si pana la 3 luni de la data incetarii acesteia (70.70%);
2. Suspendarea ratelor si dobanzilor bancare si/sau societati de leasing pe o perioada de 6 luni pentru firmele si angajatii afectati de criza Covid19 (64.90%);
3. Suspendarea platii impozitului pe cifra de afaceri pe perioada starii de urgenta si pana la 3 luni de la data incetarii acesteia (54%);
4. Suspendarea platii TVA-ului datorat, pe perioada starii de urgenta si pana la 3 luni de la data incetarii acesteia (52.10%);
5. Transformarea somajului tehnic intr-o masura ACTIVA de ocupare, MUNCA FLEXIBILA, care sa presupuna ca desi statul sustine 75% din salariu, angajatul merge la lucru in mod flexibil pt a mentine activitatea economica a companiei si societatii (50.30%);
6. Statul trebuie sa faca investitii majore (minim 100 miliarde lei) in economie (47.60%);
7. Subventionarea utilitatilor pentru angajatii aflati in somaj tehnic si familiile lor (44.40%);
8. Extinderea perioadei de implementare a proiectelor finantate din fonduri europene dincolo de perioada maxima prevazuta initial (40.50%);
9. Altele (5%).
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
hiltiTotalEnergiesALLBIMRAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE-APRILIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 189 (Martie-Aprilie 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
theda mar
MAKITA
Acvatot 2019
ERBASU CONSTRUCT
SIGM
ELECTROGRUP
CONCEPT STRUCTURE
EURO BUILD
BogArt
CDS
Daikin
TECNIC
MCA
quadratum
leviatan
Eco Garden Construct
strabag nivel 1
GEWISS
AED
noark
Ubitech
EDIT-Structural
Arduro
VEGO
KADRA
concelex
SSAB

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
inoconstruct

pereti cortinaTamplarie Aluminiu.ro Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<