| CNIPMMR: 50% dintre firme au redus activitatea ca urmare a scaderii veniturilor | 
| Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 25 Mar 2020 16:48 | 
| 
 In cadrul sondajului au fost intervievati un numar de 6120 antreprenori, care au fost in proportie de 62,9% microintreprinderi, 20,2% intreprinderi mici, 11,1% intreprinderi mijlocii si 5,8% alte forme de organizare. 
Intrebati cum au fost afectati de deciziile autoritatilor in lupta cu COVID-19, 64.3% dintre antreprenori au precizat ca li s-au redus veniturile. Celelalte efecte negative pe care antreprenorii le-au resimtit au fost: reducerea activitatii (50%), suspendarea activitatii (39,1%), diminuarea productiei (16,4%), diminuarea numarului salariatilor (11,7%). 
Antreprenorii s-au aratat deschisi in a apela la masurile economice adoptate de Guvern, 63,3% dintre respondentii chestionarului raspunzand pozitiv. 36,7% dintre acestia au precizat ca nu vor apela la nicio masura adoptata de Guvern. 
La intrebarea ”In ce masura va ajuta masurile economice si sociale adoptate de Guvern?”, 34,4% dintre ei au precizat ca nu ii ajuta deloc masurile, 30,5% au prezicat ca ii ajuta in mica masura, in timp ce 26,2% nu pot cuantifica impactul acestora in cadrul societatii lor. Doar 9% dintre respondenti au precizat ca masurile economice adoptate de Guvern ii ajuta in mare masura. 
Astfel, principalele masuri ce vor fi aplicate in cadrul societatilor (raspunsuri multiple), se numara: amanarea platii obligatiilor fiscale scadente pe perioada mentinerii starii de urgenta si inca 30 de zile de la data incetarii acesteia (74%); solicitarea indemnizatiei de 75% din salariu de baza pentru salariatii ale caror contracte de munca au fost suspendate pe perioada mentinerii starii de urgenta (46.60%); solicitarea certificatului de urgenta pentru suspendarea unor obligatii contractuale (33.90%); solicitarea unui credit in baza programului IMM Invest Romania cu dobanda subventionata de catre stat (25.60%). 
Antreprenorii care nu vor implementa niciuna din masurile adoptate de Guvern, din urmatoarele motive: 
1. Sunt neclare conditiile de acordare a beneficiilor oferite de stat (46,10%); 
2. Autoritatile nu vor putea face fata solicitarilor venite din partea agentilor economici (36,30%); 
3. Nu dispun de sumele necesare pentru sustinerea indemnizatiei de 75% prevazuta de stat pentru angajatii al caror contract de munca a fost suspendat temporar (31,30%); 
4. Este o procedura laborioasa si de lunga durata (31%); 
5. Masurile nu sunt adaptate nevoi firmei mele (29,90%); 
6. Nu va desfasurati activitatea in domeniile a caror activitatea a fost limitata sau suspendata de autoritati (20,10%); 
7. Altele (8,60%). 
In final, antreprenorii considera necesara adoptarea si a unor masuri (raspunsuri multiple): 
1. Suspendarea platii contributiilor sociale pe perioada starii de urgenta si pana la 3 luni de la data incetarii acesteia (70.70%); 
2. Suspendarea ratelor si dobanzilor bancare si/sau societati de leasing pe o perioada de 6 luni pentru firmele si angajatii afectati de criza Covid19 (64.90%); 
3. Suspendarea platii impozitului pe cifra de afaceri pe perioada starii de urgenta si pana la 3 luni de la data incetarii acesteia (54%); 
4. Suspendarea platii TVA-ului datorat, pe perioada starii de urgenta si pana la 3 luni de la data incetarii acesteia (52.10%); 
5. Transformarea somajului tehnic intr-o masura ACTIVA de ocupare, MUNCA FLEXIBILA, care sa presupuna ca desi statul sustine 75% din salariu, angajatul merge la lucru in mod flexibil pt a mentine activitatea economica a companiei si societatii (50.30%); 
6. Statul trebuie sa faca investitii majore (minim 100 miliarde lei) in economie (47.60%); 
7. Subventionarea utilitatilor pentru angajatii aflati in somaj tehnic si familiile lor (44.40%); 
8. Extinderea perioadei de implementare a proiectelor finantate din fonduri europene dincolo de perioada maxima prevazuta initial (40.50%); 
9. Altele (5%). 
 |