Agenda Constructiilor
Marti, 07 Aprilie 2020
GRUNDFOS
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - Descentralizarea deciziei aprobarii proiectele europene reduce durata cu 12 luni
Descentralizarea deciziei aprobarii proiectele europene reduce durata cu 12 luni
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 16 Ian 2020 15:22
Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Bolos, a organizat o reuniune de lucru privind mecanismul institutional propus de MFE pentru atragerea fondurilor europene in perioada de programare 2021-2027 si elaborarea strategiilor urbane si regionale. Intalnirea a fost necesara pentru ca structurile relevante sa isi exprime opiniile privind arhitectura Programelor Operationale si sistemul de gestionare a fondurilor europene propuse de MFE pentru perioada 2021-2027, in special in ceea ce priveste decizia de descentralizare la nivelul regiunilor a Programului Operational Regional.
Au participat reprezentanti ai Comisiei Europene, Ministerului Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei, Agentiilor de Dezvoltare Regionale, Asociatiei Municipiilor din Romania (AMR), Asociatiei Oraselor din Romania (AOR) si ai Uniunii Nationale a Consiliilor Judetene din Romania (UNCJR).
„Descentralizarea la nivelul regiunilor propusa de noi are la baza principiul apropierii de cetatean, de beneficiar. Proiectele reprezinta motorul implementarii Programelor Operationale, generand absorbtia fondurilor europene si avand un impact semnificativ in economie”, a declarat ministrul Marcel Bolos.
Reprezentantii autoritatilor locale (AMR, AOR si UNCJR), precum si cei ai Agentiilor de Dezvoltare Regionala au sustinut in unanimitate oportunitatea descentralizarii la nivelul regiunilor. Argumentele pro descentralizare ale acestora au fost:
- descentralizarea poate oferi un raspuns la provocarile reale ale regiunilor, prin reducerea diferentelor intre si in interiorul acestora, odata cu stimularea dezvoltarii economice durabile, prin valorificarea specificului local/regional in interesul cetatenilor;
- reducerea lantului decizional, prin limitarea dispersiei functiilor, o mai mare responsabilizare a actorilor implicati, care sa asigure un cadru unitar de coordonare, management strategic si operational in implementarea fondurilor disponibile pentru perioada 2021-2027;
- eficientizarea implementarii in ceea ce priveste termenele si asumarea deciziilor;
- punerea in practica a principiului Comisiei Europene privind apropierea Politicii de Coeziune de cetateni, prin implementarea acestei politici de finantare la nivel regional/local;
- stimularea schimbului de bune practici si transferul de expertiza capitalizat de-a lungul timpului in structurile din teritoriu;
Aceste argumente au fost completate de cele ale Agentiilor de Dezvoltare Regionala (ADR):
- experienta acumulata inca din perioada de preaderare privind implementarea fondurilor europene, a programelor gestionate prin management direct sau prin programe guvernamentale;
- structuri solide, cu personal stabil (1.200 persoane angajate la nivelul celor 8 ADR-uri) si o rata de fluctuatie redusa, de sub 3%;
- dezvoltarea leadership-ului si asumarea deciziilor in implementarea fondurilor europene;
- alegerea si prioritizarea nevoilor, printr-o abordare sustinuta de o coordonare centralizata, unitara si o buna adaptare a interventiilor de finantare la nevoile si specificul regional;
- indeplinirea eficienta a functiilor si sarcinilor aferente, tinand cont de faptul ca implementarea fondurilor a avut baza un sistem bazat pe criterii de performanta.
Reprezentantii Ministerului Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei (MLPDA), institutie care gestioneaza actualul Program Operational Regional (POR), au agreat faptul ca descentralizarea este cea mai buna optiune pentru dezvoltarea regionala, asa cum este sustinuta si de programul de guvernare.
In acelasi timp, reprezentantii Comisiei Europene au subliniat ca CE nu va mai aproba un program dedicat interventiilor la nivel regional similar POR 2014-2020 (implementat la nivel national), supercentralizat si cu o diversitate de sectoare care exced competenta MLPDA si nici crearea unui program de anvergura acestuia, care ridica probleme in implementare.
Totodata, reprezentantii Comisiei Europene si-au exprimat increderea in abilitatile ADR-urilor de a preintampina intarzierile din actuala perioada de programare in ceea ce priveste elaborarea ghidurilor si evaluarea proiectelor.
 
COVID-19ALLBIMTeraSteelACAD
A aparut editia
MARTIE-APRILIE!

Autentificare

 
ROCKWOOL 196
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
Carpatcement 196

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere