Agenda Constructiilor
Miercuri, 22 Ianuarie 2020
 
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - FEDR sustine cu 363 milioane euro constructia podului peste Dunare de la Braila
FEDR sustine cu 363 milioane euro constructia podului peste Dunare de la Braila
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 03 Sep 2019 09:58
Podul suspendat peste Dunare in zona Braila, unul dintre cele mai relevante proiecte ale Romaniei din perioada actuala de programare, cu un deosebit impact asupra competitivitatii economice a Romaniei, avand o valoare record de finantare, de 2,57 miliarde lei, a fost aprobat de Comisia Europeana vineri, 30 August.
Finantat prin intermediul Programului Operational Infrastructura Mare (POIM 2014-2020), proiectul are drept obiectiv crearea unei cai moderne de comunicatie, cu mari implicatii in dezvoltarea regionala a zonei Dobrogei, prin fluidizarea traficului intre localitatile Braila, Galati, Tulcea si Constanta si prin cresterea sigurantei utilizatorilor.
Podul suspendat peste Dunare in zona Braila va contribui semnificativ la dezvoltarea infrastructurii de transport si la facilitarea integrarii noastre economice in UE, la dezvoltarea pietei interne, prin crearea de conditii pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.
Viitorul pod peste Dunare va deservi traficul de tranzit international de marfuri si persoane de pe teritoriul Romaniei, asigurand o mai buna mobilitate si conectivitate la nivel inter-regional. Un alt avantaj al acestui proiect va fi reducerea timpului de calatorie si a costurilor de functionare ale vehiculelor, diminuand, in acelasi timp, si poluarea.
Proiectul prevede construirea propriu-zisa a podului suspendat peste Dunare, cu o lungime de 1,9 km, construirea a 16,940 km de drum principal intre Braila si Jijila (din care 5,746 km - 2×2 benzi;11,155 km - 2×1 benzi), construirea a 2 viaducte de acces de 90 m fiecare, un drum de legatura (racord cu Macin), de 4,366 km, un pasaj, 12 poduri, 23 structuri casetate, un centru de intretinere si operare, un nod rutier, 7 intersectii la nivel (5 giratii si 2 intersectii in T), o statie de taxare. Lungimea totala a drumului nou construit va fi de 23,461 km.
Proiectul incepe la nord de municipiul Braila, din intersectia DN2B Buzau - Braila - Galati cu soseaua Baldovinesti (km 110+344 DN2B), intersecteaza drumul judetean DJ 221B, dupa care traverseaza drumul national DN22B Braila - Galati si Fluviul Dunarea in zona km 165+800 (kilometraj pe Dunare masurat de la Sulina), dupa care realizeaza legatura cu drumul national DN22 Ramnicu Sarat - Braila - Tulcea (km 108+310), la nord de localitatea Jijila. Dupa traversarea Dunarii traseul va face legatura cu drumul national DN22 intre localitatile Smardan si Macin printr-un drum de legatura. Podul suspendat peste Dunare, cu lungimea exacta de 1.974,30 m, va avea o deschidere centrala de 1.120,00 m si doua deschideri laterale de 489,65 m, respectiv 364.65 m. Termenul de executie pentru pod este anul 2022.
 
LUMIONghid_proiectareACAD

Autentificare

Revista Agenda Constructiilor editia nr. 147 (Noiembrie-Decembrie 2019)
ROCKWOOL 196
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
EURO-Constructii 2020
Carpatcement 196

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere