Agenda Constructiilor
Vineri, 17 Mai 2024
STIHL
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - GUVERNUL a adoptat o ordonanta de urgenta care simplifica achizitiile publice
GUVERNUL a adoptat o ordonanta de urgenta care simplifica achizitiile publice
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 20 Dec 2017 19:00
Executivul a adoptat o ordonanta de urgenta care modifica si completeaza legislatia achizitiilor publice, pentru a simplifica, clarifica si corela unele prevederi, pentru fluidiza procesul de atribuire a contractelor publice, in conditii transparente.
Actul normativ adoptat astazi are in vedere corelarea, inclusiv in sensul urmarit de legislatia europeana, si clarificarea prevederilor din cele trei legi - Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale, precum si Legea nr. 101/2016 privind remediile si caile de atac in materie de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii, precum si pentru organizarea si functionarea Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor, intrucat anumite prevederi ale acestora au fost modificate pe parcursul procesului de adoptare in Parlament.
Un element de noutate al acestei ordonante este crearea cadrului legal care va permite, ulterior, prin detalierea in legislatia secundara, incheierea de contracte fara publicarea prealabila in SEAP a anuntului si documentatiei. Este vorba aici despre achizitiile directe cu o valoare mai mai mica de 13.000 de lei realizate de autoritatile contractante in cazul carora utilizarea platformei electronice actuale s-a dovedit a nu aduce eficienta, ci mai degraba o birocratizare inutila.
Prezent in sedinta de Guvern de astazi, presedintele ANAP, domnul Bogdan Puscas, a facut urmatoarele precizari: “Modificarile operate vor simplifica, clarifica si corela unele prevederi ale legislatiei privind achizitiile publice. Raspundem unei solicitari insistente venite din partea primarilor, administratiei publice, aceea de a putea incheia mai rapid si cu mai putine formalitati contracte de achizitii de valoare mica, dar care rezolva probleme urgente.”
Sunt clarificate conditiile si modalitatile de aplicare a procedurii simplificate, stabilindu-se clar ca aceasta procedura se aplica pentru atribuirea contractelor de achizitie publica, a acordurilor-cadru si a concursurilor de solutii a caror valoare estimata este mai mica decat pragurile prevazute de lege. Procedura simplificata reprezinta modalitatea de realizare a achizitiilor publice sub pragurile impuse de legislatia europeana, prin publicare numai la nivel national si cu utilizarea de termene mai scurte si cerinte minimale necesare pentru indeplinirea contractului.
De asemenea, este clarificata situatia de exceptie de la art. 19 din Legea nr. 98/2016, astfel incat autoritatea contractanta sa poata aplica procedura simplificata sau, dupa caz, achizitia directa, pentru loturi individuale, atunci cand sunt indeplinite conditiile prevazute de lege. Este precizat dreptul autoritatii contractante de a solicita operatorilor economici participanti in comun la procedura de atribuire sa adopte sau sa constituie o anumita forma juridica numai dupa declararea ofertei castigatoare si sub rezerva ca aceasta conditie sa fi fost prevazuta fie in documentatia de atribuire, fie in anuntul de participare.
Se introduce obligatia autoritatii contractante de a solicita ofertantului/candidatului sa precizeze, in oferta sau in solicitarea de participare, datele de identificare ale subcontractantilor propusi, numai daca acestia din urma sunt cunoscuti la momentul depunerii ofertei sau solicitarii de participare.
O noua prevedere specifica faptul ca nu poate fi aplicat criteriul costului/pretului cel mai scazut in cazul atribuirii contractelor de achizitie publica/acordurilor-cadru de proiectare si executie. Clarificarea legislativa este necesara pentru a aduce un aport mai mare calitatii in raport cu pretul pentru contracele de lucrari care implica si partea de proiectare.
O alta clarificare vizeaza textul de lege in sensul ca persoana care se considera vatamata se poate adresa atat Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor, cat si instantei de judecata. De asemenea, va fi mai explicita prevederea privind modul de curgere a termenului de solutionare a contestatiei, prevazandu-se expres ca acesta este de 20 de zile lucratoare de la data primirii copiei dosarului achizitiei publice de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, in urma transmiterii acestuia de catre autoritatea contractanta odata cu punctul sau de vedere asupra contestatiei, pentru a se evita prelungirea artificiala a termenului de solutionare a contestatiei. Se va aplica un termen unitar, respectiv 5 zile lucratoare, de comunicare a intampinarii catre instanta de judecata de catre intimat, intrucat cele 5 zile calendaristice pot implica si zile libere, astfel se poate reduce in practica la 3 zile lucratoare.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
hiltiSISECAMALLBIMRAWLPLUGABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
EDIT-Structural
leviatan
CONCEPT STRUCTURE
CDS
siniat
concelex
rigips
Ubitech
noark
ERBASU CONSTRUCT
MAKITA
viarom
Acvatot 2019
theda mar
ness project
quadratum
strabag nivel 1

Parteneri

top 500
HABITAT
AHK 2022
INNOCONSTRUCT2024
FPSC_2019
top 500
AICPS_30
top 500
econet
ROGBC 2016
ef-de-n

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander