Agenda Constructiilor
Duminica, 25 August 2019
 
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - OAR: Principalele propuneri ale organizatie pentru modificarea Legii 372/2005
OAR: Principalele propuneri ale organizatie pentru modificarea Legii 372/2005
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 15 Iul 2019 11:20
In baza unui acord de servicii incheiat cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP), Banca Mondiala pregateste un studiu privind strategia de renovare pe termen lung a parcului imobiliar pentru cresterea eficientei energetice a cladirilor. MDRAP a format un Grup de lucru pentru modificarea Legii 372/2005, in vederea transpunerii Directivei 2018/844, la intalnirile caruia participa si Ordinul Arhitectilor din Romania, alaturi de reprezentanti ai administratiei locale, ai organizatiilor profesionale, mediul academic etc.
Mai jos puteti consulta principalele demersuri sustinute de reprezentantii OAR in cadrul intalnirilor acestui grup de lucru:
1. Simplificarea documentatiei tehnice necesare obtinerii Autorizatiei de construire prin eliminarea Studiului cu privire la folosirea sistemelor alternative pentru acele lucrari la care Studiul nu face parte din studiul de fezabilitate. In momentul de fata, acesta este o documentatie suplimentara a carei impact asupra proiectului este redus, deoarece administratia locala nu il verifica. A existat o propunere din partea unui participant care sustinea ca acest studiu sa poata fi intocmit doar de catre auditori energetici si nu de catre proiectanti ca pana acum, propunere pe care reprezentantii OAR nu au sustinut-o. Numarul de auditori energetici la nivel national este de aproximativ 1800, in timp ce numarul de autorizatii emise lunar oscileaza intre 7000 si 10000.
2. Initierea discutiei despre posibilitatea crearii unui sistem de verificare si contorizare a consumului real al fiecarei cladiri pentru a putea aduce o claritate mai mare asupra situatiei cladirilor si a datelor din Certificatele Energetice. In felul acesta, atat modul de intocmire al Certificatelor Energetice, cat si al modului de utilizare zilnica a cladirii vor fi mai usor de verificat.
3. Propunerea ca termenul de „renovare majora" sa fie definit conform punctului B de la articolul 2 din Directiva pentru a putea include un numar mai mare de lucrari in aceasta definitie, insa restul grupului de lucru nu a fost de acord.
4. Mentionarea unor criterii mai clare (de exemplu un procent minim din valoarea totala de investitie) pentru interventiile carora li se aplica sintagma „fezabil din punct de vedere tehnic, economic si functional".
5. Propunerea ca planurile de e-mobilitate ce urmeaza sa fie stabilite prin Strategia Nationala sa contina obligativitatea implementarii prevederilor la nivel local prin Regulamente de Urbanism, unul dintre aspecte fiind modul in care numarul minim de locuri de parcare pentru masini electrice mentionat in Directiva va fi corelat cu modalitatea de stabilire a numarului minim de locuri de parcare prevazute in Regulamentele Locale si cu strategia de dezvoltare a infrastructurii de distributie a energiei electrice.
6. Propunerea ca in lege sa fie specificat ca planurile multi-anuale ce urmeaza sa fie intocmite de catre administratiile locale sa fie elaborate de catre urbanisti si sa cuprinda reglementari cu privire la folosirea, amplasarea si utilizarea unor sisteme alternative de producere a energiei.
7. Propunerea ca data de intrare in vigoare a obligativitatii respectarii prevederilor legii sa se aplice Certificatului de Urbansim si nu Autorizatiei de Construire.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ACAD

Autentificare

Revista Agenda Constructiilor editia nr. 144 (August 2019)
ROCKWOOL 196
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
EURO-Constructii 2020
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023
Carpatcement 196
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023