Agenda Constructiilor
Joi, 22 August 2019
 
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - UTI: Lucrarile publice reprezinta 60% din totalul contractelor incheiate
UTI: Lucrarile publice reprezinta 60% din totalul contractelor incheiate
Oportunitati & Comunicate Publicat de AG&F 21 Feb 2019 07:31
Componenta de contracte publice in cazul UTI, incluzand cele din afara Romaniei, se ridica la circa 60% din totalul contractelor, dupa cum afirma Razvan Petrescu, presedintele board-ului UTI, intr-un interviu video acordat la 19 februarie 2019 si preluat pe website-ul grupului.
„Am facut schimbari strategice majore in 2018, prin rascumpararea pachetului de actiuni detinut de PineBridge Investments si prin adoptarea unei structuri de companii operationale mai mici, cu identitati bine definite pentru fiecare domeniu de activitate. Mai precis, in aprilie 2018, actionarul majoritar al Grupului UTI a rascumparat pachetul de actiuni (27% din actiunile grupului) detinut de fondul de investitii PineBridge Investments. In noiembrie 2005, Fondul de investitii AIG Global Emerging Markets Fund II (in prezent PineBridge Investments) a achizitionat 30% din actiunile UTI Grup (dintre care 3% au fost alocate angajatilor cheie ai companiei). Dupa un parteneriat de peste 10 ani si dupa vanzarea cu succes a companiei Netcity Telecom, UTI si PineBridge Investments au agreat un exit complet al fondului de investitii, prin preluarea de catre acesta a imobilului de birouri de clasa A, UTI Business Center, situat in centrul Bucurestiului. Astfel, la 28 de ani de infiintare, UTI Grup a redevenit o companie cu capital integral romanesc. In a doua jumatate a anului 2018, grupul UTI a demarat un proces amplu de reorganizare a activitatilor operationale, printr-un proces de divizare partiala a companiei UTI Grup. UTI a adoptat o structura de companii operationale mai mici, cu identitati bine definite pentru fiecare domeniu de activitate (IT, securitate, constructii, servicii de mentenanta) si pentru fiecare model de business (implementare de proiecte de infrastructura, prestare de servicii, dezvoltare de produse). Scopul acestei reorganizari este de a dezvolta, in companii separate, acele linii de business din UTI Grup care au potential de crestere. In urma acestei reorganizari, grupul UTI are patru linii de business: Sisteme integrate (solutii ITS, solutii IT si de eGuvernare, solutii de securitate si aparare), Infrastructura (solutii de constructii civile in domeniul infrastructurii), Facility Management (solutii de operare si administrate a cladirilor), servicii de incredere si securitate cibernetica (solutii si servicii furnizate de compania certSIGN). Unitatea intre aceste structuri virtuale si companiile pe care le includ este data de faptul ca toate companiile adera la misiunea de baza a grupului UTI, de a contribui la dezvoltarea societatii si a comunitatilor prin inovatie si solutii tehnologice. Acest proces a fost gandit timp de mai multe luni, inainte de a fi efectiv implementat. Am incercat sa pastram echipele anterioare, inclusiv liderii, sa facem promovari chiar din cadrul UTI. Motivele care au condus catre aceasta reorganizare sunt contextul economic si politic din Romania, nevoia de a reactiona mai rapid la oportunitatile din piata, dar si nevoia de a eficientiza procesele interne ale companiei”, a subliniat Razvan Petrescu.
Printr-un comunicat, care preia ideile de baza reliefate de presedintele board-ului UTI in interviu, oficialii grupului mai arata ca, in cazul Smart Cities, totul trebuie privit de sus, ca o singura „umbrela” de solutii care sa fie interconectate. „Avem solutii pentru implementarea unei gestiuni inteligente a unui oras, dezvoltam inclusiv solutii de Inteligenta Artificiala, inclusiv pentru privati – am dezvoltat un sistem de recunoastere faciala, de exemplu, care se preteaza foarte bine la transportatori sau la operatorii de retail”, a mai precizat Razvan Petrescu.
In ceea ce priveste solutiile IT si de e-Guvernare, UTI a incercat sa discute de-a lungul anilor cu mai multe autoritati, insa lucrurile se schimba tot timpul si nu exista predictibilitate. „SICAP, implementat de noi si care functioneaza de un an, urmasul SEAP, a suferit multiple modificari – la momentul cand l-am implementat prima oara era o legislatie, intre timp s-a schimbat. Si este mult de munca, deci, ar trebui sa fie o politica integrata care sa vada de undeva de deasupra, nu sa lasam fiecare institutie in parte sa implementeze o anumita tehnologie care mai apoi sa realizezi ca nu comunica cu altele, ale altor institutii”, avertizeaza presedintele board-ului UTI. Pentru a urmari interviul preluat pe website-ul UTI, click aici!
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ACAD

Autentificare

Revista Agenda Constructiilor editia nr. 144 (August 2019)
ROCKWOOL 196
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
EURO-Constructii 2020
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023
Carpatcement 196
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023