| Producatori & Furnizori												
		
	
		16 Nov 2010 10:11 | 
|  Compania Pimapen Logistic Center, cu sediul in  Bucuresti, este distribuitorul oficial pe piata din Romania al  profilelor fabricate in cadrul concernului Pimas (Plastik Insaat  Malzemeleri AS), din Turcia. Pe plan local, firma colaboreaza cu peste  100 de producatori autohtoni de ferestre/usi termoizolante din PVC, care  isi desfasoara activitatea in 40 de orase, la nivel national. In  continuare, directorul general al subsidiarei din Romania isi exprima  opinia in legatura cu situatia actuala a pietei de profil si cu  perspectivele de redresare a acesteia.   Nicolae Irinoiu, director general al Pimapen Logistic Center:  "Singurul element pozitiv al recesiunii economice este acela ca firma  noastra a reusit sa mentina cifra de afaceri la nivelul din 2009. Desi  am fost nevoiti ca, la unele grupe de profile din PVC, sa diminuam  pretul de livrare, aceasta scadere a fost compensata de cresterile  consemnate la cateva categorii de repere, pentru care vanzarile din  perioada precedenta nu au fost foarte mari. Din punct de vedere al  cantitatilor comercializate, este posibil ca - in momentul in care se  vor concretiza cateva comenzi in luna decembrie - sa consemnam chiar o  majorare de aproximativ 7%. Referitor la portofoliul de clienti, nu au  survenit modificari semnificative, obiectivul pentru 2011 fiind cel de  mentinere a partenerilor existenti, concomitent cu acordarea catre  acestia a unui suport suplimentar. Cea mai stringenta problema  caracteristica anului in curs a fost reprezentata de intarzierile la  plata facturilor scadente. Acest lucru a fost valabil atat pentru  marfurile livrate in 2009 (cu termen de achitare in 2010), cat si pentru  cele plasate pe piata in acest an. De aceea, am inceput sa analizam cu  mult mai mare atentie bonitatea financiara a partenerilor comerciali,  limitand sau chiar excluzand vanzarile catre companiile cu probleme in  ceea ce priveste solvabilitatea financiara. Astfel, am preferat sa  riscam o diminuare a cifrei de afaceri (generata de scaderea  flexibilitatii in ceea ce priveste creditul furnizor), dar sa ne  asiguram o continuitate a incasarilor. Un alt obstacol a fost cel al  preturilor de promovare foarte scazute, practicate de unele societati  competitoare, insa nu avem nicio explicatie referitoare la modul in care  sunt obtinute respectivele niveluri, companiile in cauza mentinandu-se -  in acelasi timp - deasupra pragului de rentabilitate. In ceea ce  priveste prognozele pe termen scurt, in conditiile actuale ascestea sunt  dificil sau chiar imposibil de elaborat. Totusi, pentru 2011 ne  propunem ca obiectiv de marketing o crestere de 5% a cifrei de afaceri  (este vorba despre cea aferenta incasarilor si nu livrarilor)".   |