Agenda Constructiilor
Marti, 07 Mai 2024
STIHL
Home - Stiri - Antreprenori & Dezvoltatori - Colliers: Cererea de spatii de birouri moderne a crescut cu 23% in anul precedent
Colliers: Cererea de spatii de birouri moderne a crescut cu 23% in anul precedent
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Stelian DINCA 19 Ian 2022 15:09
Cererea totala pentru spatii de birouri moderne a crescut cu 23% in 2021, pana la 263.000 de metri patrati, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, arata datele Colliers. In acelasi timp, cererea noua a fost de 104.000 de metri patrati, in crestere cu 47% fata de perioada similara din 2020. Semnele clare de revenire si de recuperare din piata de birouri se vad si in activitatea Colliers, care a fost cea mai activa agentie de leasing pe segmentul de office din Bucuresti in 2021, prin reprezentarea chiriasilor in contracte de inchiriere de peste 43.000 metri patrati, volum care plaseaza compania de consultanta imobiliara in top si la nivel national.
Trimestrul patru a fost primul trimestru cu adevarat normal din ultimii doi ani, observa consultantii Colliers, care subliniaza ca semnalele privind cererea viitoare ofera increderea ca revenirea pe piata de birouri poate incepe cu adevarat din 2022, chiar daca va mai fi nevoie de cativa ani pana se va atinge un nivel comparativ cu perioada pre-pandemica.
„Daca ne raportam la anii precedenti, 2021 ramane un an relativ slab, dar a doua jumatate a anului a oferit semnale incurajatoare atat din zona companiilor, cat si a contractelor semnate. Astfel, cererea noua din trimestrul patru a fost in linie cu media trimestriala inregistrata din 2015 pana in prezent. Valoarea totala a tranzactiilor finalizate de inchiriere de birouri mediate de Colliers in 2021 depaseste 43.000 de metri patrati, in crestere evidenta fata de 2020. E important de subliniat si ca in metodologia de calcul nu au fost incluse suprafete returnate catre proprietari sau alte tranzactii in curs de finalizare”, precizeaza George Didoiu, Director Tenant Services Office 360 la Colliers.
Consultantii Colliers atrag atentia ca managerii inca exploreaza noul sistem de lucru post-pandemic, mixul dintre birou si munca la distanta fiind decis de fiecare companie in parte. Acestia abordeaza nevoile imobiliare cu precautie, iar pentru unii modelul de lucru hibrid genereaza noi provocari legate de organizarea mediului de lucru in viitor. Dar, in general, exista cativa factori pozitivi care sugereaza ca revenirea pietei ar trebui sa fie ceva mai scurta de aceasta data, printre care faptul ca piata de birouri din Bucuresti este sensibil mai matura decat acum un deceniu si beneficiaza de o prezenta sporita a marilor companii internationale. Altfel, companiile de IT&C si cele din zona de servicii raman dominante pe piata de leasing din Bucuresti.
„Tot mai multe din conversatiile pe care le avem in ultima vreme cu cei din conducerea marilor companii sunt legate de productivitate si conexiunea sociala a angajatilor si cum se poate crea un mediu de lucru care sa sustina aceste principii. Devine evident ca munca de acasa pe perioade extinse implica si aspecte negative, mai ales pe termen lung. Au reaparut cereri din partea companiilor internationale mari care au anuntat ca vor sa-si deschida birouri aici, in timp ce multe din firmele existente incep sa-si reia extinderea, iar aceasta cerere noua ar trebui sa compenseze eventuala reducere survenita din adoptarea unui model de lucru hibrid. Sigur, au fost si companii care si-au redus suprafata sau au incercat sa-si subinchirieze spatiul, oferind pachete foarte atractive celor interesati”, completeaza George Didoiu.
Colliers inoveaza si raspunde provocarilor actuale si nevoilor viitoare pe piata de birouri cu Office 360°, o abordare completa a birourilor, din toate punctele de vedere, realizata printr-un proces unic si extrem de complex, adaptat pana la ultimul detaliu pentru a se potrivi nevoilor si planurilor strategice ale companiilor. Abordarea Colliers de control al costurilor in fiecare etapa a transformarii biroului ofera economii suplimentare care depasesc de multe ori 10-15% fata de valorile obtinute de obicei de la contractori, in cadrul negocierilor din etapa de licitatie.
Stocul de spatii moderne de birouri din Bucuresti a ajuns la 3,2 milioane metri patrati, dupa ce in 2021 au fost livrati 250.000 de metri patrati. Consultantii Colliers considera ca oferta redusa de birouri moderne din Bucuresti pe cap de locuitor, de doar aproximativ 1.300 metri de patrati de spatii de birouri la mia de locuitori (chiar si fara a tine cont de faptul ca zona metropolitana este, probabil, mai mare de 2,4 milioane de locuitori), este un factor izolator pe termen lung si se asteapta mai degraba ca stocul modern de birouri sa inceapa din nou sa creasca in cativa ani. Pentru comparatie, Varsovia are aproximativ 2.000 de metri patrati de birouri la mia de locuitori, iar Amsterdam - 1.800 de metri patrati de birouri. Datele citate de Colliers rezulta in urma cifrelor obtinute de Bucharest Research Forum.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTESISECAMALLBIMRAWLPLUGhilti
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
ness project
CDS
MAKITA
EDIT-Structural
viarom
Acvatot 2019
leviatan
ERBASU CONSTRUCT
CONCEPT STRUCTURE
noark
rigips
strabag nivel 1
theda mar
Ubitech
concelex
siniat
quadratum

Parteneri

top 500
AHK 2022
HABITAT
FPSC_2019
INNOCONSTRUCT2024
top 500
top 500
ROGBC 2016
AICPS_30
ef-de-n
econet

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander