Agenda Constructiilor
Duminica, 08 Decembrie 2024
Home - Stiri - Antreprenori & Dezvoltatori - CONLAN GRUP: Portofoliu de lucrari de 90 milioane lei si planuri de crestere durabila
CONLAN GRUP: Portofoliu de lucrari de 90 milioane lei si planuri de crestere durabila
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Ovidiu Stefanescu 31 Mai 2024 06:25
De-a lungul celor 20 de ani de existenta pe piata constructiilor din Romania, Conlan Grup si-a extins gama de servicii oferite partenerilor, pentru o acoperire cat mai extinsa a nevoilor acestora. Practic, grupul are in prezent capacitatea de a identifica solutii optime pentru orice tip de solicitare. Garantia lucrarilor executate este reflectata inclusiv de calitatea portofoliului de clienti si lucrari. Prin gestionarea optima a perioadei foarte dificile pentru sectorul constructiilor care a inceput dupa 2008, Conlan Grup a reusit sa se consolideze, sa-si extinda echipa de experti si sa-si diversifice operatiunile, depasind granitele judetului Sibiu. Scopul declarat este de a imbina perfect tehnologia, standardele de calitate si eficienta personalului pentru a obtine rezultate de calitate. In continuare, Cosmin Vilcu, managerul general al Conlan Grup, detaliaza aspecte legate de activitatea curenta si de perspectivele pe termen scurt, mediu si lung. 

- Cum a evoluat activitatea de constructii in 2023 si cum credeti ca se va dezvolta aceasta in 2024 si in anii urmatori?
- Din punctul meu de vedere, piata constructiilor industriale din judetul Sibiu a traversat o perioada de stagnare in ceea ce priveste investitiile, comparativ cu anii anteriori. Acest aspect a fost resimtit si pe piata investitiilor rezidentiale, care a inregistrat o tendinta descendenta, situatie care a fost observata si de catre specialisti si analisti din domeniu, reflectandu-se in nivelul de profitabilitate al contractelor de antreprenoriat general in constructii. Firmele de constructii au fost nevoite sa se adapteze la aceasta cerere scazuta din piata, iar investitorii au avut tendinta de a negocia preturi cat mai reduse pentru proiectele lor. Consider ca acest aspect are un impact major asupra activitatii noastre, deoarece marii investitori din zona rezidentiala si industriala au avut posibilitatea sa contracteze lucrari la preturi sub nivelul pietei specializate. Aceasta incertitudine si instabilitate in faza de negociere a ofertelor financiare a adus numeroase provocari pentru companiile de constructii. Provocarile pietei din ultimii ani, accentuate in perioada post-Covid, in contextul inflatiei crescute, a Euriborului si ROBOR-ului, precum si a masurilor fiscale de anul trecut, au dus la scaderea ratei de profit, afectand in mod direct dezvoltarea si investitiile companiei. Cu toate acestea, am depus eforturi pentru a mentine tendinta noastra de dezvoltare.

 
- Precizati nivelul cifrei de afaceri realizate de companie in 2023 si estimati evolutia acesteia in 2024. 
- In 2023, compania noastra a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 83 milioane de lei, consolidandu-ne astfel obiectivele stabilite inca din 2018. Ne-am propus sa facem tot posibilul pentru a mentine sau chiar a creste rulajul in fiecare an, indiferent de provocarile intampinate. Importanta principala a fost de a asigura o dezvoltare sanatoasa si esentiala pentru evolutia companiei noastre. Avand in vedere ca in 2022, cifra de afaceri a companiei a fost de aproximativ 80 de milioane de lei, in 2023 am reusit sa mentinem un echilibru, chiar in fata unor provocari considerabile pe piata. Intr-un mediu in care fiecare antreprenor general urmarea lucrari de anvergura, am inregistrat o crestere a cifrei de afaceri si a numarului de angajati ai companiei. Pentru 2024, ne dorim sa mentinem nivelul de performanta inregistrat in precedentul an fiscal. Desi investitiile din sectorul privat si mai ales cele mari din municipiul Sibiu au cunoscut o scadere, ne-am extins activitatea si in alte judete, precum Alba, Cluj, Brasov si Prahova, pentru a mentine constant volumul de munca cu care am fost obisnuiti in ultimii doi ani.
 
- Care credeti ca va fi impactul masurilor fiscale adoptate de Guvern la finalul anului trecut asupra pietei de constructii, in general, si asupra companiei, in special? Ce masuri aveti in vedere pentru a compensa eventualele pierderi ce vor rezulta?
- Din punctul meu de vedere, impactul masurilor fiscale adoptate de Guvern la finalul anului trecut a avut si continua sa aiba un efect negativ asupra contractelor aflate in desfasurare in momentul adoptarii acestor masuri si intrarea lor in vigoare. Aceasta situatie se datoreaza faptului ca majoritatea constructorilor si antreprenorilor generali in constructii au negociat contractele fara a avea posibilitatea de a adapta pretul manoperei, in conditiile de crestere a salariului minim pe economie sau a masurilor fiscale din domeniul constructiilor. Acest lucru poate fi atribuit unei lipse de intelegere a evolutiilor din piata sau, poate, a unor negocieri dificile cu investitorii privati, care au exclus vehement orice modificare a pretului de manopera in timpul desfasurarii contractelor. Din perspectiva constructorului, este aproape imposibil sa obtii o modificare a pretului muncii in timpul unui contract doar prin discutii amiabile cu beneficiarul. Aceste masuri au redus semnificativ profitabilitatea lucrarilor contractate si ne-au fortat sa cerem sprijin suplimentar din partea bancilor pentru a asigura un capital de lucru mai mare. Pe de alta parte, impactul poate avea si aspecte pozitive, contribuind la reducerea platilor salariale la negru in domeniul constructiilor si creand un mediu de lucru mai sanatos pentru angajati, chiar daca mentinerea salariilor la un nivel constant este responsabilitatea firmelor de constructii si nu a angajatilor. Prima optiune care sa compenseze aceste masuri, relativ cresteri de pret pentru manopera, este evident o majorare a pretului de executie a lucrarilor, dar sa nu uitam ca pretul final al manoperei va fi afectat cu mai mult de 12%, si nu doar cei 10% despre care s-a vorbit atat de mult. In 2018, prima masura pe care am luat-o in calitate de director general a fost de a incerca sa angajam muncitori romani plecati in alte tari sa lucreze in constructii si, pe cat posibil, sa le oferim atat salarii, cat si beneficii substantiale, pentru a-i motiva sa se intoarca in tara. In momentul de fata, cred ca ne confruntam cu o situatie mai putin placuta, in care facem eforturi sa echilibram balanta intre cresterile salariale si preturile contractelor in curs. In concluzie, este important sa gasim un echilibru intre majorarile salariale si preturile contractelor in curs, avand in vedere ca pretul final va fi afectat intr-o masura mai mare decat cea estimata. De asemenea, trebuie sa fim constienti de deficitul de muncitori romani disponibili in constructii si sa cautam solutii adecvate pentru a incuraja intoarcerea acestora in tara.

- Ce alte provocari intampinati in desfasurarea activitatii?
- In ultimii ani, instabilitatea preturilor materialelor de constructii si termenele de livrare au reprezentat, poate, cea mai mare provocare in pastrarea termenelor de executie si, mai ales, in procentul de profitabilitate a contractului negociat. A fost necesara o atentie sporita asupra comenzilor de materiale, aprovizionarii si livrarii acestora pe santiere, si mai ales asupra respectarii termenelor de punere in opera, deoarece acest lucru are un impact direct asupra situatiilor lunare de lucrari si decontarea acestora cu clientul. Pe de alta parte, consider ca o alta mare provocare vine din partea investitorilor, avand in vedere reticenta acestora in a porni noi investitii, fie in zona industriala sau rezidentiala, dat fiind nivelul de nesiguranta si costurile ridicate ale imprumuturilor bancare, aspect care se reflecta in cererea pentru lucrari noi de constructii. Toata aceasta concurenta crescuta, in contextul unui numar redus de investitii, a dus la scaderea profitabilitatii lucrarilor executate sau in curs de contractare. Daca ar fi sa punem in ordine toate aceste aspecte, as putea spune ca ne confruntam cu o perioada in care cumulul de factori nefavorabili aduc cele mai mari provocari in viata constructiilor din 2008 si pana in prezent.

 
- Care sunt principalele proiecte la care lucrati in aceasta perioada? La ce valoare se ridica portofoliul total de proiecte ale companiei si ce orizont temporar acopera?
- In prezent, compania noastra este implicata in mai multe proiecte, printre care un hotel de patru stele, trei hale industriale, o cladire de birouri in centrul Sibiului, un bazin municipal si un centru cultural, plus alte proiecte de scurta durata pentru clientii nostri. Acestea presupun constructii noi, dar si modificari, extinderi si cresteri ale spatiilor de productie si birourilor. Valoarea lucrarilor contractate in prezent se ridica la aproximativ 90 de milioane de lei, ceea ce reprezinta un aspect pozitiv in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, cand valoarea lucrarilor era relativ mai mica. In ultimii 5 ani, am adaugat in portofoliul nostru de proiecte mai multe investitii ale unor companii de renume pe plan international, depasind o valoare de 235 milioane de lei. Din 2018 si pana in prezent, compania noastra a inregistrat cresteri semnificative ale cifrei de afaceri si, implicit, valorile investitiilor contractate au fost tot mai mari, pe masura dezvoltarii noastre.

- Care sunt directiile de actiune viitoare, in vederea dezvoltarii companiei?
- Grupul nostru de firme isi propune sa dezvolte productia de structuri metalice pentru constructii, cu investitii de cel putin 1 milion de euro pentru acest an. Aceasta initiativa ne va permite sa acoperim cel putin 50% din necesarul de structuri metalice pentru contractele pe care le avem in prezent, iar pe viitor, ne dorim sa realizam si mai multe proiecte in acest domeniu. Inca din 2022, am inceput un proces de digitalizare si dezvoltare profesionala pentru angajatii nostri, iar pana la finalul acestui an, ne dorim sa implementam cu succes acest proces. Desi investitiile in echipamente de ultima generatie si in aplicatii software sunt esentiale, consider ca angajatii sunt elementul-cheie pentru succesul garantat. Un personal profesionist, motivat si bine pregatit pentru munca in echipa, alaturi de un management sanatos si o cultura organizationala pozitiva, sunt factorii principali care contribuie la cresterea randamentului si la succesul companiei. Am adaptat in mod continuu strategiile de lucru si de comunicare atat intern, cat si cu clientii nostri, pentru a mentine un echilibru si o motivatie constanta pentru imbunatatirea continua. De asemenea, consideram ca este important sa ne implicam in dezvoltarea mediului de invatamant atat la nivel liceal, cat si universitar, pentru a atrage mai multi tineri absolventi catre domeniul constructiilor si pentru a promova o imagine pozitiva a acestui sector de activitate, conform standardelor actuale de piata. In contextul post-Covid, viteza schimbarii lucrurilor a crescut exponential, iar presiunea asupra echipei noastre de management si asupra intregii echipe este mai mare ca niciodata. Cu toate acestea, suntem hotarati sa consolidam ceea ce am construit si sa mentinem calitatea serviciilor noastre in acest an, pastrand, in acelasi timp, o legatura stransa cu clientii, care au fost esentiali in dezvoltarea grupului si care au confirmat calitatea serviciilor noastre prin recomandarile lor.

- Ce proiecte aveti in plan in directia digitalizarii/ automatizarii activitatii?
- Avand in vedere ca ne orientam catre o transformare digitala extinsa, avem in plan implementarea unui software integrat care va monitoriza si gestiona toate proiectele noastre, oferind suport atat pentru departamentele tehnice, cat si pentru cele administrative si de management. Aplicatia va permite o gestionare mai eficienta a resurselor, o comunicare mai buna intre echipe si va oferi o transparenta sporita in ceea ce priveste stadiul si progresul proiectelor. Un alt proiect important in directia digitalizarii este dezvoltarea unei platforme interne de colaborare si comunicare, care va facilita schimbul rapid de informatii si documente intre diferitele departamente si echipe de proiect. Aceasta va contribui la reducerea timpului pierdut in cautarea si trimiterea informatiilor si va imbunatati colaborarea si eficienta intregii organizatii. Aceste initiative reflecta angajamentul nostru fata de inovare si imbunatatire continua si ne dorim sa folosim avantajele tehnologiei pentru a ne consolida pozitia pe piata si pentru a oferi servicii de cea mai inalta calitate clientilor nostri.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
hiltiABONARE REVISTERAWLPLUGTotalEnergiesSISECAMALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
concelex
theda mar
ELECTROGRUP
ERBASU CONSTRUCT
SSAB
SIGM
rigips
EURO BUILD
BogArt
CONCEPT STRUCTURE
MAKITA
VEGO
Acvatot 2019
noark
CDS
AED
Ubitech
strabag nivel 1
konsent
EDIT-Structural
Arduro
DRS
quadratum
leviatan

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<