Agenda Constructiilor
Joi, 16 Septembrie 2021
wienberger
Home - Stiri - Digitalizarea in constructii & Industrie - 2Checkout: Schimbare preferinte pentru subscriptiile la servicii cloud si software
2Checkout: Schimbare preferinte pentru subscriptiile la servicii cloud si software
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 29 Iun 2021 10:30
2Checkout (acum Verifone), platforma integrata de monetizare pentru companii care actioneaza la nivel global, a publicat astazi un raport referitor la obiceiuri de cumparare pentru subscriptii, la nivel global. Aceasta analiza explica comportamentul de consum in acest domeniu: cum gasesc, cum aleg si cum utilizeaza consumatorii din intreaga lume abonamentele la servicii online si software. Sondajul pe care se bazeaza raportul 2Checkout s-a derulat la nivel global in randul unei audiente din peste 90 de tari, in lunile aprilie si mai 2021.
In ciuda pandemiei declansate in 2020, utilizatorii nu au renuntat la contractele recurente pentru servicii online, dar preferintele acestora s-au schimbat. Iata detalii:
Categoriile cu cele mai multe achizitii
Serviciile de streaming si programele software, desktop sau cloud, au continuat sa atraga interesul cumparatorilor, pe masura ce utilizatorii au continuat sa isi petreaca mult timp in interior si sa caute surse de informare online. 73% dintre respondenti au mentionat ca au achizitionat cel putin un abonament la servicii de divertisment (streaming) precum Netflix sau Spotify si la servicii de stiri online precum The New York Times. Software-ul s-a situat pe pozitia a doua in top, cu 43% dintre raspunsuri. Daca adaugam si faptul ca 30% dintre respondenti au achizitionat servicii SaaS si 17% servicii de stocare in cloud, putem spune ca tehnologia ocupa o parte foarte importanta din abonamentele incheiate in 2021. Abonamentele la produse livrabile fizic este categoria cu cele mai putine mentionari - doar 8% - dar va fi cu siguranta in crestere in anii care urmeaza.
Aproximativ jumatate dintre respondenti - 49% - a mentionat ca achizitioneaza cateva abonamente pe an, cealalta jumatate fiind impartita aproape egal intre cei care cumpara chiar si o subscriptie pe luna, iar la polul opus cei care cumpara cel mult un abonament pe an.
Impactul pandemiei asupra abonamentelor
Din cauza restrictiilor impuse in timpul pandemiei de COVID-19 care au obligat consumatorii sa ramana mai mult acasa, subscribtiile au devenit mai populare, 37% dintre respondenti mentionand ca au achizitionat in aceasta perioada mai multe abonamente, 51% au pastrat un nivel similar anului anterior si doar 13% au renuntat la unele contracte recurente in care erau platitori.
Factori importanti in alegerea abonamentului
Flexibilitatea contractuala ramane cel mai important factor in alegerea abonamentului, la fel ca in 2020, pentru mai mult de jumatate dintre respondenti (52%). Recomandarile de la prieteni, accesul la metoda preferata de plata si perioadele de free trial (incercarea gratuita a serviciului) sunt doi factori de asemenea importanti in alegerea unui serviciu si in decizia de a plati un abonament pentru el.
Metoda preferata de plata: portofelul mobil
Desi este evidenta folosirea mai multor metode de plata de catre fiecare respondent, portofelele mobile inclusiv PayPal si Apple Pay au depasit cardurile de debit sau de credit in preferintele cumparatorilor, fiind selectate de peste doua treimi dintre acestia (71%). Totusi cardurile raman in top cu 41% dintre preferinte, in timp ce debitul direct si banking-ul online sunt metodele de plata mentionate de 37% dintre cumparatori pentru achitarea abonamentelor online.
In privinta echipamentelor de pe care se fac platile pentru abonamente, popularitatea telefoanelor mobile ramane aproape la egalitate cu cea a computerelor.
Reinnoirile automate cresc
Confortul oferit de innoirea automata a abonamentelor continua sa conduca la cresterea preferintei utilizatorilor pentru aceasta modalitate de contractare. 65% dintre respondenti au raportat ca prefera reinnoirile automate - in crestere cu 11% fata de 2020 -, in timp ce restul utilizatorilor prefera sa controleze ei insisi momentul de contractare, alegand reinnoirea manuala. Mecanismele de reinnoire automata care includ instrumente de recuperare a platilor au devenit astfel mult mai importante pentru comercianti, ajutandu-i pe acestia sa asigure consumatorilor acces neintrerupt la serviciile preferate.
Intervalele mai mici de facturare ofera control sporit asupra costurilor
Facturarea trimestriala sau lunara a fost preferata fata de platile anuale - in proportii de 46% si 35%, respectiv 19% - ceea ce sugereaza nevoia cumparatorilor de a avea control sporit asupra cheltuielilor, in contextul dificil pe care il parcurgem.
Modelul bazat pe utilizare are castig de cauza
In privinta modelelor de pret, preferintele utilizatorilor sunt impartite intre o rata fixa (41%) si plata in functie de gradul de utilizare a serviciului (41%). Spre comparatie, in 2020, 65% dintre respondenti au preferat ratele fixe, ceea ce demonstreaza ca, in acest an, mai multi consumatori se indreapta catre modele de pret bazate pe consum efectiv.
Factorii care sprijina reinnnoirea subscriptiilor
Accesul la un pret competitiv si oferte speciale sunt principalele motive pentru care respondentii aleg sa reinnoiasca abonamentele, din raportul 2Checkout reiesind ca 62% au pretul ca prim reper. 53% isi reinnoiesc subscriptiile pentru ca au avut o experienta pozitiva cu produsul sau serviciul, iar 51% datorita flexibilitatii si usurintei in utilizarea acestuia.
Pe de alta parte, serviciile de asistenta pentru clienti sunt factorul cel mai important pentru care utilizatorii renunta la subscriptie - 45% dintre respondenti sunt gata sa anuleze un abonament daca au o experienta de slaba calitate cu serviciul de suport. Costul este al doilea factor care poate duce la o intrerupere a contractului: respondentii anuleaza abonamentul atunci cand nu folosesc produsul suficient pentru a merita investitia (36%), cand plata recurenta devine o povara financiara (36%) sau cand intampina costuri neasteptate ale serviciului (34%).
“Acesta este al doilea an al pandemiei si apetitul pentru abonamente ramane puternic la nivel global. Exista o nevoie clara pentru mai multa flexibilitate si agilitate in privinta modului in care companiile actioneaza pe piata, astfel incat cumparatorii sa poata incerca, plati si reinnoi pachetele preferate, prin orice canal. La 2Checkout, suntem intr-o pozitie excelenta de a oferi comerciantilor atat flexibilitate, cat si control asupra produselor lor cu abonament, dar si rapiditatea de a iesi cu ele pe piata, datorita platformei noastre complete de monetizare. Concluziile sondajului sunt o validare excelenta a tehnologiei de care este nevoie pentru a servi mai bine clientii si, in consecinta, pentru a imbunatati gradul de retentie a acestora”, spune Alexandra Badea, VP Marketing, EMEA, Verifone.
Pentru mai multe informatii, vizualizati infograficul aici!
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
AUTODESKTERAPLASTgamma_2021ALLBIMVideoConfAC-iul
ROCKWOOL 196
A aparut editia
AUGUST 2021!
 
 

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
ERBASU CONSTRUCT
Ubitech
rigips
Acvatot 2019
hilti
CELCO 2020
strabag nivel 1
hidroplasto
cv water 2021
leviatan

Parteneri

HABITAT
C4E FORUM
FPSC_2019
ROGBC 2016
ef-de-n
bienala
econet
AICPS_30
AHK 2018
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere