Agenda Constructiilor
Marti, 18 Iunie 2019
CATERPILAR
PAGINA PERSONALIZATA

METROREX SA

METROREX SA
Adresa: B-dul Dinicu Golescu nr. 38, Bucuresti, S1
Telefon: 021/319.36.70
Fax: 021/312.51.49
E-mail: contact@metrorex.ro
Web site: www.metrorex.ro
Domenii: Institutii publice
Descriere activitate
Metrorex SA - gestioneaza circulatia publica subterana.
Prezentare companie/institutie
Societatea Comerciala de Transport cu Metroul Bucuresti - Metrorex functioneaza in structura actuala din anul 1999, preluand functiile si atributiile intreprinderii Metroul Bucuresti, fondata in 1975. In prezent, compania gestioneaza cir-culatia publica subterana, prin intermediul unui dispecerat central, care coordoneaza, la randul sau, alte cinci dispecerate  de ramura. Principalele functii indeplinite de Metrorex sunt constituite de exploatarea, intretiner-ea curenta, reparatiile infrastructurii si materialului rulant. Actualmente, reteaua de metrou din Capitala include patru magistrale, cu o lungime totala de 69,25 km, deservite de patru depouri si avand 51 de statii. Parcul de transport cu-prinde 44 de trenuri de tip Bombardier si 33 de garnituri IVA. In perioada urmatoare, magistrala 4 va fi extinsa la am-bele capete (urmand sa aiba ca puncte extreme statiile Lacul Straulesti si Gara Progresu), iar alte trei linii vor fi con-struite in totalitate (magistrala 5: Drumul Taberei - Pantelimon, magistrala 6: Gara de Nord - Otopeni si magistrala 7: Bragadiru - Voluntari). Momentan, se afla in derulare lucrarile din cadrul magistralei 5, pe tronsonul Raul Doamnei - Eroilor.

 


 
METROREX continua extinderea retelei de metrou si in anii urmatori
 
 
 
 
 
 
Ing. Dumitru Sodolescu (61 de ani)
Functia/Compania: director general, Metrorex SA;
Experienta profesionala: peste 20 de ani in functii de top management.
 
Obiectivele stabilite de compania de transport public subetran Metrorex pentru anul 2019 includ, la capitolul investitii, finalizarea si punerea in functiune cu calatori a Magistralei 5 de metrou, demararea lucrarilor pentru realizarea Magistralei 6 si a celor pentru imbunatatirea conditiilor de transport pe Magistrala 2, finalizarea studiului de fezabilitate pentru Magistrala 4 (Gara de Nord - Gara Progresu), dar si achizitia serviciilor de proiectare si asistenta tehnica pentru continuarea constructiei Magistralei 5 de metrou, pe sectiunea Eroilor - Universitate - Piata Iancului. Vor fi continuate, asadar, proiecte demarate in anii trecuti si aflate in executie, precum lucrarile la Magistralele 2, 4 si 5, dar vor fi incepute si investitii noi, respectiv Magistrala 6. Pentru 2018, Metrorex are alocat un buget de investitii de 972 milioane de lei, fonduri suficiente pentru realizarea obiectivelor din acest an.
 
- Ce investitii sunt in derulare la reteaua de metrou, in prezent?
- In momentul de fata avem in desfasurare mai multe proiecte complexe, majoritatea finantate preponderent din fonduri europene nerambursabile. Proiectul Magistralei 5 de metrou Drumul Taberei - Pantelimon, Sectiunea Eroilor - Raul Doamnei, inclusiv statia si depoul Valea Ialomitei, este realizat in proportie de aproape 90%. Estimam inceperea probelor tehnologice pe subsisteme la sfarsitul anului 2018 - inceputul anului 2019, precum si punerea in functiune a trenurilor cu calatori in 2019. In ceea ce priveste extinderea Magistralei 4 pe Sectiunea Parc Basilescu - Straulesti, toate lucrarile aferente Galeriei de Legatura, Depoului si Terminalului Multimodal Straulesti, cu exceptia sistemului de siguranta traficului, au fost finalizate, fiind in acest moment in curs de testare in vederea receptiei. De asemenea, tot pe Magistrala 4, tronsonul Gara de Nord - Gara Progresu, a fost finalizat si aprobat de Metrorex studiul de prefezabilitate, fiind deja transmis pe circuitul de aprobare si avizare. Este in curs de elaborare studiul de fezabilitate. Ambele studii sunt finantate din in cadrul Proiectului de Cooperare Elvetiano - Roman. Punerea in functiune cu calatori a statiilor Laminorului si Straulesti a avut loc la data de 31 martie 2017. Pe Magistrala a doua se deschide, in luna noiembrie 2018, o noua cale de acces in statia Tineretului. Sursele de finantare pentru realizarea acestor obiective de investitii sunt reprezentate de fonduri europene nerambursabile (POIM) si bugetul de stat.
- Cand estimati ca se va construi magistrala pana la Otopeni? In ce stadiu se afla in prezent tratativele pentru demararea proiectului?
- La inceputul lunii septembrie a.c., Comisia Europeana a anuntat Ministerul Transporturilor ca va cofinanta proiectul legaturii de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni (Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni). In acest moment este in curs de analiza raspunsul Comisiei Europene din data de 12 septembrie la aplicatia de finantare din fonduri europene nerambursabile. Conform HG nr. 930/2016, valoarea proiectului este de 5,9 miliarde lei, inclusiv TVA. Proiectul este finantat din fonduri rambursabile de la Agentia Japoneza de Cooperare Internationala (JICA), fonduri europene nerambursabile si de la bugetul de stat. Dupa finalizarea tuturor procedurilor legate de finantare, dar si a celor legate de procedura de achizitie a serviciilor pentru lucrarile de constructie, urmeaza inceperea lucrarilor, ce se vor derula pe o perioada de 48 de luni.
- Ce alte investitii veti demara in anii urmatori?
- In ultimii ani, politica Metrorex este aceea de extindere a retelei de metrou pentru a fi in masura sa preia traficul actual si pe cel care se prefigureaza in viitor, avand in vedere dezvolarea metropolei. In ceea ce priveste infrastructura, se fac investitii locale de inlocuire a cailor de rulare si instalatiilor pe interstatii si statii de metrou, se cauta solutii pentru sporirea gradului de confort si siguranta a suprastructurii caii de rulare (traverse echipate cu sisteme de prindere elastica si amortizare de zgomote si vibratii) si tehnologia pentru reabilitarea caii betonate. De asemenea, avem in plan extinderea modernizarii sistemului de taxare in toate statiile de metrou, inclusiv pentru Magistrala 4, in scopul integrarii din punct de vedere tarifar si a titlurilor de transport cu RATB. Totodata, se fac interventii si inlocuiri partiale la instalatiile si echipamentele care deservesc magistralele de metrou: instalatii de ventilatie, sanitare, electrice, de telecomunicatii si automatizari, lifturi, escalatoare etc.
- Precizati nivelul cifrei de afaceri realizate de companie in 2017 si efectuati o estimare pentru 2018.
- In anul 2017, cifra de afaceri realizata de companie a fost de 647,37 milioane de lei, iar pentru 2018 estimam un rulaj total de 655,9 milioane de lei, respectiv o crestere de circa 1,3%.

METROREX continues the metro network expansion in the next years
The objectives set by Metrorex, the Bucharest public transport company, for the year 2019 include, in the investment chapter, the completion and putting into operation with the passengers of the 5th Metro Line (M5), the start of the construction works for the 6th Metro Line (M6) and the improvement of the transport conditions on the Metro Line 2 (M2), the feasibility study for M4 (between Gara de Nord and Gara Progresu stations), but also the acquisition of design and technical assistance services for the further construction of M5, on the line Eroilor - Universitate - Piata Iancului. Thus, Metrorex will continue, in 2019 and beyond, projects started in the past years and currently under construction, such as M2, M4 and M5, but will also start new investments, as M6. For 2018, Metrorex has allocated an investment budget of 972 millions RON, sufficient funds to achieve this year's objectives.
Currently, works are continued on the M5 Metro Line (Drumul Taberei - Pantelimon), on the section Eroilor - Raul Doamnei, includig the metro station and the depot Valea Ialomitei. The project reached 90% completion, and the new line will be fully functional in 2019, according to Metrorex official estimates. Regarding the expansion of M4, on the section Parc Bazilescu - Straulesti, all the construction works related to Link Gallery, depot and the multimodal terminal, except for the traffic safety system, have been finalized, currently being tested for reception. Also, on M4 sector Gara de Nord - Gara Progresu, Metrorex completed and approved the pre-feasibility study and the project was already submitted to the approval circuit. The feasibility study is underway. Both studies are funded under the Swiss - Romanian Cooperation Project. On November 2018, a new access road was opened on M2 at the Tineretului station. The financing sources for achieving these investment objectives are ensured by EU, through the Large Infrastructure Operational Programme (LIOP).
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Noiembrie-Decembrie 2018)

Produse & tehnologii

Lucrari de referinta

Stiri & Comunicate

ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ACAD

Autentificare

Revista TOP-Agenda Constructiilor nr. 142 (Mai 2019)
ROCKWOOL 196
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
EURO-Constructii 2020
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023
Carpatcement 196
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023