Agenda Constructiilor
Vineri, 24 Mai 2019
CATERPILAR
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - METROREX: Magistrala 6, estimata pentru finalizare in anul 2023
METROREX: Magistrala 6, estimata pentru finalizare in anul 2023
Infrastructura Publicat de AG&F 25 Feb 2019 07:43
Ministerul Transporturilor, prin intermediul Metrorex SA, a comunicat recent ca urmeaza sa construiasca ambele sectiuni ale Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Aeroportul Henri Coanda – Otopeni, cu toate ca Uniunea Europeana a aprobat, pana in prezent, co-finantarea unui singur tronson – si anume 1 Mai – Baneasa (statia Tokyo). Potrivit unui grafic de implementare, stabilit de Metrorex, actualmente, s-a finalizat documentatia pentru contractul de proiectare si executie lucrari de structura de rezistenta, statii, galerii, tunele la sectiunea 1 Mai – Tokyo. Contractul cu o valoare estimata la circa 1,27 miliarde lei, fara TVA, urmeaza sa fie incarcat in cadrul platformei de achizitii publice in luna martie 2019, dupa cum arata oficialii Metrorex SA. Conform programului, dupa derularea licitatiilor pentru structura de rezistenta, in septembrie 2019 vor fi lansate licitatiile pentru lucrari de arhitectura, instalatii electromecanice si cale de rulare, in cadrul primului tronson a aceleiasi magistrale, obiective in valoare de 443,7 milioane de lei, fara TVA, dupa care, in decembrie 2019, sunt programate licitatiile pentru sistemul de automatizare si automatizare a traficului (la intreaga magistrala) si pentru achizitia a 12 trenuri de metrou. Valoarea estimata a contractului pentru noile trenuri este de 420,5 milioane de lei, fara TVA, iar in cazul sistemului de automatizare, se considera ca acesta va costa 126,8 milioane de lei, fara TVA. Toate valorile estimate actualmente se vor actualiza si revizui in conformitate cu noile reglementari legislative din domeniul achizitiilor publice.
Magistrala 6 a metroului Bucurestean va face legatura actualei statii 1 Mai cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni. Noul tronson va asigura o legatura directa intre Gara de Nord si aeroport, fara transbordarea calatorilor prin schimbarea peroanelor si a trenurilor. Datele tehnice actuale, detaliate de Metrorex, arata ca noua magistrala va avea un traseu de 14,2 km si va cuprinde 13 statii (statia 1 Mai - existenta, Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni. Inca din primavara anului 2010, pentru pregatirea si implementarea proiectului, a fost semnat un acord de imprumut intre Ministerul Finantelor Publice si Agentia de Cooperare Internationala din Japonia (JICA), in valoare de 41,87 miliarde yeni (circa 317 milioane de euro). Deocamdata, pentru intocmirea documentatiei aferente celui de-al doilea tronson al magistralei (Tokyo – Aeroport Otopeni), se asteapta un raspuns din partea co-finantatorului JICA. In total, investitia in noua magistrala de metrou (inclusiv in achizitia celor 12 trenuri) a fost evaluata la 1,3 miliarde de euro. Conform estimarilor actuale ale Metrorex, linia de metrou catre aeroport ar trebui finalizata in noiembrie 2023. Pentru a descarca graficul stabilit de Metrorex, click aici!
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ACAD

Autentificare

Revista TOP-Agenda Constructiilor nr. 142 (Mai 2019)
ROCKWOOL 196
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
EURO-Constructii 2019
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023
Carpatcement 196
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023