ACORD de mediu pentru 93 de km din Autostrada Unirii Targu Neamt - Iasi - Ungheni |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 22 Aug 2024 16:17 |
Agentia pentru Protectia Mediului (APM) Iasi a emis Acordul de mediu pentru proiectul "Autostrada Targu Neamt - Iasi - Ungheni", propus fi realizat pe teritoriul judetului Iasi. Acest tronson face parte din Autostrada Unirii (A8) si va avea o lungime de 93,2 km, 101 structuri (poduri, pasaje), 14 tuneluri, 4 spatii de servicii, doua Centre de Intretinere si Coordonare, 11 noduri rutiere si 6 parcari de scurta durata. Valoarea totala estimata a investitiei este de 26,39 miliarde lei (fara TVA), iar sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile.
"Acordul de mediu emis pentru proiectul tronsonului iesean al Autostrazii A8 este un act de reglementare extrem de important, prin care sunt stabilite conditiile si masurile pentru protectia mediului care trebuie respectate in cazul realizarii investitiei. Tipul si complexitatea proiectului, corelat cu natura terenurilor traversate si a reliefului, intersectarea si proximitatea unor situri Natura 2000, a unor cursuri de apa, a unor infrastructuri rutiere si feroviare, proximitatea unor zone locuite, a necesitat derularea procedurii complete de emitere a acordului de mediu, cu realizarea Raportului privind impactul asupra mediului (RIM) si a studiului privind evaluarea adecvata (SEA) pentru a ne asigura ca proiectul nu va avea un impact negativ semnificativ asupra mediului si ca este in conformitate cu legislatia in vigoare. Acordul de mediu este parte integranta a autorizatiei de construire ce va fi emisa pentru proiect, iar masurile si conditiile impuse pentru protectia mediului trebuie respectate de catre titular si antreprenor", au transmis reprezentantii APM Iasi.
Autostrada Targu Neamt - Iasi - Ungheni se dezvolta pe teritoriul judetului Iasi pe un coridor de la Vest spre Est incepand din apropiere de intersectia cu DN2 (Motca) pana la legatura cu Podul peste Prut la Ungheni (UAT Golaiesti) si traverseaza UAT-urile: Aroneanu, Baltati, Costesti, Dumesti, Erbiceni, Golaiesti, Helesteni, Ion Neculce, Letcani, Miroslava, Miroslovesti, Motca, Pascani, Podu Iloaiei, Popricani, Rediu, Ruginoasa, Stolniceni-Prajescu, Targu Frumos, Ungheni si Victoria.
Pe langa lucrarile specifice unei infrastructuri rutiere tip autostrada, proiectul include si realizarea de noduri rutiere, lucrari de arta si de consolidare (tunele artificiale de tip cut & cover, poduri si podete), lucrari hidrotehnice, dar si lucrari pentru protectia mediului (ex. garduri de protectie, panouri fonoabsorbante, panouri anticoliziune avifaunistice, sisteme de colectare/epurare ape uzate si pluviale etc.).
La jumatatea lunii august 2024, Consiliul Tehnico-Economic (CTE) al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a aprobat si Studiul de fezabilitate necesar investitiei. Documentatia a fost revizuita si actualizata de compania Consitrans, alaturi de o echipa extinsa de proiectanti de la Artera Proiect, Pirotehnic Osb, Geostud, Drum Proiect, Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" si Geo-Serv, ca subcontractanti.
|