| Autostrada A8: IRD Engineering, contract de supervizare pentru Lotul 1D Joseni-Ditrau |
| Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 19 Dec 2025 14:24 |
Autostrada A8 continua sa avanseze pe segmentul montan, odata cu semnarea unui nou contract de supervizare pentru Lotul 1D Joseni - Ditrau. Compania Nationala de Investitii Rutiere a semnat contractul de consultanta cu firma de inginerie IRD Engineering (Italia), acesta avand o valoare de 30 de milioane de lei si o durata de implementare de 98 de luni, din care 34 de luni pentru proiectare si executie, respectiv 60 de luni garantia lucrarilor.Supervizare lucrari infrastructura pe un tronson complex
Rolul supervizorului este unul deosebit de important pentru ca va monitoriza proiectarea si executia lucrarilor, conformitatea acestora, calitatea materialelor si a echipamentelor folosite, dar si performanta echipei de executie, etapa de proiectare a lotului 1D urmand sa inceapa din data de 12 ianuarie 2026, conform Ordinului CNIR emis recent.
Acesta este al doilea contract de supervizare semnat pentru sectiunea de munte a Autostrazii A8 dupa ce, in urma cu trei saptamani, a fost parafat contractul pentru lotul 2A Ditrau - Grinties (37,9 km). Supervizor pentru acest lot este compania TPF Inginerie, care a castigat licitatia cu o oferta financiara de 49 milioane de lei (fara TVA).
![]() Lotul 1D Joseni - Ditrau, parte a Autostrazii Unirii
Lotul 1D Joseni - Ditrau face parte din sectiunea de munte a Autostrazii Unirii (Miercurea Nirajului - Leghin), se desfasoara in judetul Harghita si are o lungime de 14,4 km. Contractul de proiectare si executie a fost semnat cu asocierea Danlin XXL (lider) - Groma Hold-Intertranscom Impex, valoarea contractului de proiectare si executie fiind de 821 milioane de lei (fara TVA). Din asocierea castigatoare fac parte si companiile Damiena, Mithras Build si Consitrans (terti si subcontractanti), dar si Complexul Muzeal National Neamt si companiile Vertatel International, Eckon Cei, Terra Silva, Build Instal Electric, Alcro Trade, Danavi, Roads Design, Groma Hold Ltd., Intertranscom Impex si Via Design, ca subcontractori.
Structuri, noduri rutiere si facilitati moderne
Pe traseul lotului 1D Joseni - Ditrau vor mai fi construite 21 structuri (poduri si pasaje) din care trei ecoducte pentru permeabilitatea animalelor si un nod rutier la Joseni, un punct de descarcare provizorie in zona de conexiune cu lotul urmator, 2A Ditrau-Grinties, pentru a se asigura functionarea independenta, precum si un spatiu de servicii (stanga/ dreapta) care include zona comerciala, benzinarii, 12 spatii de incarcare pentru masini electrice si grupuri sanitare.
![]() Loturile 1D si 2A fac parte din Sectiunea II - Miercurea Nirajului - Leghin, portiunea montana a Autostrazii A8, considerata cea mai complexa din intregul traseu. Pentru acest proiect, studiul de fezabilitate a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), Geo Proiect Consulting (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie).
|