| Nou succes pentru STRABAG si ARL: deschidere de trafic pe Pasajul Italsofa, Baia Mare |
| Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 19 Dec 2025 16:13 |
STRABAG si ARL Cluj au finalizat constructia Pasajului Italsofa din Baia Mare, circulatia pe noua structura fiind deschisa pe 18 decembrie 2025. Proiectul, cu o valoare totala de aproximativ 18 milioane de euro, este finantat din fonduri europene, prin Programul Operational Regional (POR), si face parte dintr-un plan mai amplu de fluidizare a traficului in sudul orasului."Pasajul suprateran, cu o lungime de 335 de metri, traverseaza intersectia giratorie Italsofa si face parte dintr-un ansamblu mai amplu de lucrari: relocarea retelelor de apa, canalizare si electricitate, modernizarea a aproximativ 500 de metri din Varianta de Ocolire Baia Mare, modernizarea DJ 182B pe 650 de metri, precum si executia retelelor de canalizare pluviala si a iluminatului public. Proiectele noastre nu au nevoie de discursuri mari. Isi spun povestea singure, din momentul in care incep sa fie folosite", au transmis reprezentantii STRABAG Romania.
![]() Sixense Romania a realizat incercarile statice si dinamice ale pasajului Italsofa, in cadrul testelor necesare inainte de deschidere a traficului. "Ma bucur sa vad proiecte in care evaluarea comportarii structurale se face riguros si transparent, conform cerintelor tehnice si normative. Felicitari tuturor echipelor implicate pentru colaborare!", a transmis Mariana Garstea, CEO Sixense Romania.
In timpul testelor, care au avut loc catre finalul lunii noiembrie 2025, podul pasajului a fost incarcat cu o sarcina de circa 250 tone si a rezistat fara probleme. Testele au avut doua componente. Incercarile statice au constat in incarcarea structurii podului cu sase camioane, fiecare avand o masa de aproximativ 41 de tone, timp in care, la nivelul inferior, s-au efectuat masuratori topografice pentru determinarea deplasarilor verticale ale podului sub sarcina. Greutatea maxima aplicata simultan pe o sectiune a fost de aproximativ 250 de tone.
![]() Cea de-a doua etapa - incercarea dinamica - a presupus traversarea pasajului cu o viteza controlata, de pana la 50 km/h, in vederea masurarii raspunsului structural la vibratii.
Noul pasaj de la Italsofa a fost dezvoltat printr-un parteneriat intre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI), prin Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA si Consiliul Judetean Maramures.
|