Agenda Constructiilor
Vineri, 19 Decembrie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - Nou succes pentru STRABAG si ARL: deschidere de trafic pe Pasajul Italsofa, Baia Mare
Nou succes pentru STRABAG si ARL: deschidere de trafic pe Pasajul Italsofa, Baia Mare
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 19 Dec 2025 16:13
STRABAG si ARL Cluj au finalizat constructia Pasajului Italsofa din Baia Mare, circulatia pe noua structura fiind deschisa pe 18 decembrie 2025. Proiectul, cu o valoare totala de aproximativ 18 milioane de euro, este finantat din fonduri europene, prin Programul Operational Regional (POR), si face parte dintr-un plan mai amplu de fluidizare a traficului in sudul orasului.
"Pasajul suprateran, cu o lungime de 335 de metri, traverseaza intersectia giratorie Italsofa si face parte dintr-un ansamblu mai amplu de lucrari: relocarea retelelor de apa, canalizare si electricitate, modernizarea a aproximativ 500 de metri din Varianta de Ocolire Baia Mare, modernizarea DJ 182B pe 650 de metri, precum si executia retelelor de canalizare pluviala si a iluminatului public. Proiectele noastre nu au nevoie de discursuri mari. Isi spun povestea singure, din momentul in care incep sa fie folosite", au transmis reprezentantii STRABAG Romania. 
 
 
Sixense Romania a realizat incercarile statice si dinamice ale pasajului Italsofa, in cadrul testelor necesare inainte de deschidere a traficului. "Ma bucur sa vad proiecte in care evaluarea comportarii structurale se face riguros si transparent, conform cerintelor tehnice si normative. Felicitari tuturor echipelor implicate pentru colaborare!", a transmis Mariana Garstea, CEO Sixense Romania.
In timpul testelor, care au avut loc catre finalul lunii noiembrie 2025, podul pasajului a fost incarcat cu o sarcina de circa 250 tone si a rezistat fara probleme. Testele au avut doua componente. Incercarile statice au constat in incarcarea structurii podului cu sase camioane, fiecare avand o masa de aproximativ 41 de tone, timp in care, la nivelul inferior, s-au efectuat masuratori topografice pentru determinarea deplasarilor verticale ale podului sub sarcina. Greutatea maxima aplicata simultan pe o sectiune a fost de aproximativ 250 de tone.
 
 
Cea de-a doua etapa - incercarea dinamica - a presupus traversarea pasajului cu o viteza controlata, de pana la 50 km/h, in vederea masurarii raspunsului structural la vibratii.
Noul pasaj de la Italsofa a fost dezvoltat printr-un parteneriat intre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI), prin Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA si Consiliul Judetean Maramures.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
TotalEnergieshiltiBIMALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE/DECEMBRIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr.195 (Noiembrie-Decembrie 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
ELECTROGRUP
SIGM
strabag nivel 1
leviatan
CONCEPT STRUCTURE
DRS
TECNIC
Eco Garden Construct
AED
noark
BogArt
Daikin
EDIT-Structural
GEWISS
Acvatot 2019
EURO BUILD
quadratum
Daikin
MCA
Arduro
ERBASU CONSTRUCT
theda mar
Ubitech
KADRA
concelex
CDS
MAKITA

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
ahkawards
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor