Agenda Constructiilor
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - ARISTON: Utilizarea inadecvata, cauza principala a defectiunii centralelor termice
ARISTON: Utilizarea inadecvata, cauza principala a defectiunii centralelor termice
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 19 Mar 2019 14:05
Potrivit reprezentantilor Ariston Thermo Romania, liderul pietei locale de centrale termice si boilere electrice, majoritatea impedimentelor intampinate de utilizatorii unei centrale termice se datoreaza unei utilizari inadecvate a echipamentului de incalzire, nu unor defectiuni tehnice. Asadar, pentru a veni in ajutorul clientilor, specialistii Ariston prezinta principalele situatii ce pot cauza functionarea defectuoasa a instalatiei de incalzire, oferind, totodata, recomandari si indicatii practice ce pot fi puse in aplicare chiar de catre utilizator.
In primul rand, utilizatorul trebuie sa se asigure daca instalatiile conectate la centrala - de gaz, de electricitate, apa, radiatoarele si evacuarea - functioneaza corect si sunt bine reglate si intretinute. Astfel, cele mai intalnite probleme ale instalatiei de incalzire, care se pot rezolva fara ajutorul unui specialist autorizat, sunt, potrivit companiei, lipsa apei din instalatie si oprirea gazului de catre senzorii de protectie.
In cazul lipsei apei din instalatie se recomanda refacerea presiunii din centrala, de la robinetul de umplere. Prin verificarea indicatiei manometrului centralei, presiunea corecta a apei trebuie sa fie intre 1-2 bari, asa cum este specificat si in manualul de utilizare.
Oprirea gazului de catre senzorii de protectie poate aparea si in urma folosirii excesive a solventilor (substante chimice volatile) sau a scurgerilor de gaz (aragaz) in apropierea detectorului de gaz. Pentru a solutiona aceasta situatie, este necesara rearmarea electrovanei din afara locuintei, conform instructajului primit de la firma de gaz care a instalat dispozitivul.
De asemenea, inainte de a chema firma de service, utilizatorul trebuie sa aiba in vedere si urmatoarele cauze:
- Kitul de evacuare gaze este acoperit de gheata;
- Presiunea gazului nu este suficienta. Acesta verificare se poate face simplu, prin aprinderea aragazului;
- Alimentarea electrica a centralei nu functioneaza.
Potrivit reprezentantului companiei, cele mai multe astfel de situatii pot fi evitate inca de la instalarea centralei si punerea sa in functiune in mod corect de catre un centru service autorizat, dar mai ales prin intretinerea anuala e echipamentului de incalzire.
„Sunt cazuri in care prezenta unui centru service nu este necesara. In aceste situatii, utilizatorii sunt indemnati sa urmeze instructiunile recomandate in manualul de utilizare al centralei. Toate centralele de generatie noua Ariston beneficiaza de un sistem de afisaj care indica, in limba romana, tipul de eroare detectat, solutionarea acesteia fiind explicata in detaliu in manualul de utilizare”, a declarat Catalin Draguleanu, Country Manager Ariston Thermo Romania.
De altfel, pentru protectia echipamentului de incalzire, dar si eficientizarea costurilor, indeosebi in sezonul rece, se recomanda folosirea functiei „auto” a centralei si utilizarea senzorilor de interior si/sau exterior (termostat, sonda de temperatura), destinate mentinerii unei temperaturi ambientale constante, indiferent de oscilatiile sale externe.
Importanta verificarilor si reviziilor tehnice periodice in sezonul cald
Verificarea Tehnica Periodica (VTP), este o operatiune obligatorie, conform prescriptiilor tehnice ISCIR (PT-A1), pentru utilizarea in siguranta a echipamentelor de incalzire. Aceasta activitate, realizata de un specialist autorizat ISCIR, consta in verificarea instalatiei si a centralei cu scopul de a testa randamentul sistemului de incalzire si de a regla arderile. Pe langa siguranta oferita de aceasta operatiune, lipsa VTP-ului o data la doi ani, poate duce la sistarea furnizarii cu gaz a locuintei.
Totodata, pentru a pastra eficienta si buna functionare a echipamentului de incalzire este obligatoriu ca centralele termice sa beneficieze de serviciile anuale de revizie tehnica si intretinere, efectuate de catre un centru service autorizat de producator.
„Pentru a ne bucura pe termen lung de conditiile de siguranta, confort termic si economiile realizate la facturile de energie, este important ca echipamentul de incalzire sa fie pregatit din timp pentru sezonul rece. De aceea, pentru buna functionare a centralei in lunile de toamna-iarna, recomandarea noastra este ca efectuarea anuala a reviziilor sa aiba loc in perioada aprilie – august”, a adaugat Catalin Draguleanu.
In cazul centralelor in condensare, operatiunile de intretinere care asigura buna functionare trebuie sa includa obligatoriu o serie de verificari, precum cea a calitatii agentului termic, a dispozitivelor de siguranta din centrala, a cailor de evacuare a gazelor arse si a condensului. De asemenea, este obligatorie si curatarea schimbatorului de caldura principal pentru a pastra perfomantele si functionarea corecta a centralei.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMhiltiRAWLPLUGABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
strabag nivel 1
leviatan
quadratum
Ubitech
viarom
FRONTALE
ERBASU CONSTRUCT
MAKITA
CDS
ness project
CONCEPT STRUCTURE
Acvatot 2019
rigips
noark
concelex
theda mar

Parteneri

HABITAT
AHK 2022
top 500
FPSC_2019
ROGBC 2016
top 500
top 500
ef-de-n
AICPS_30
econet

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander