Agenda Constructiilor
Marti, 16 Iulie 2019
 
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - BOSCH: Vanzarile si rezultatul au atins din nou un nivel record in 2018
BOSCH: Vanzarile si rezultatul au atins din nou un nivel record in 2018
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 08 Feb 2019 06:27
Grupul Bosch isi continua parcursul de succes: in ciuda conditiilor economice dificile si a pietelor slabe, vanzarile si rezultatul au atins in 2018, inca o data, nivelul record din anul anterior, ce a reprezentat un maxim istoric. Conform cifrelor preliminare, furnizorul de tehnologie si servicii a generat un volum de vanzari de 77,9 miliarde de euro anul trecut. Rezultatele vanzarilor au fost afectate serios de fluctuatiile cursului de schimb valutar pana la o valoare de 2,1 miliarde de euro. Luand in considerare ajustarea la efectele cursului de schimb valutar, rezulta o crestere a veniturilor cu 4,3 procente. „In ciuda situatiei economice dificile, Bosch s-a descurcat bine in 2018. Vanzarile si rezultatul sunt inca o data la un nivel record”, a declarat Dr. Volkmar Denner, presedintele consiliului de administratie al Robert Bosch GmbH, in cadrul informarii de presa referitoare la cifrele preliminare. „In calitate de lider in materie de inovatie, dorim sa modelam schimbarea pe pietele pe care activam, atat din punct de vedere tehnologic, cat si al afacerii. Concentrarea noastra strategica pe conectivitate da rezultate”, a adaugat Denner. Bosch a vandut in total 52 de milioane de produse conectate la internet in 2018, cu 37 de procente mai mult decat anul precedent. In 2018, profitul avut inainte de plata dobanzilor si impozitelor (EBIT) a ajuns la aproape 5,3 miliarde de euro. Acesta este posibil sa genereze o marja EBIT din operatiuni de 6,9 procente. „Bosch urmareste sa se dezvolte mai bine decat pietele sale si sa-si asigure nivelul ridicat al veniturilor, in ciuda conditiilor economice dificile la care ne asteptam”, a afirmat Prof. Stefan Asenkerschbaumer, vicepresedintele consiliului de administratie si CFO. „Avem in plan sa crestem competitivitatea tuturor sectoarelor noastre de activitate pentru a ne putea finanta expansiunea leadership-ului in tehnologie si, odata cu aceasta, viitorul companiei noastre.”
Automatizare I: investitii initiale in valoare de 4 miliarde de euro
Unul dintre punctele centrale ale activitatii de cercetare si dezvoltare (R&D) ale companiei este conducerea automatizata. Ca parte a drumului catre o mobilitate fara accidente, Bosch urmareste doua cai de dezvoltare. Prima dintre acestea se refera la sistemele de asistenta la condus, care va permite conducerea partial automatizata a autovehiculelor private (nivelurile de automatizare 2 si 3). Bosch este lider tehnologic si de piata in acest domeniu. Compania estimeaza anul acesta venituri de 2 miliarde de euro din vanzarea de sisteme de asistenta la condus. A doua cale de dezvoltare va duce la conducerea fara sofer incepand cu prima parte a urmatorului deceniu (nivelurile de automatizare 4 si 5). „Conducerea fara sofer va schimba regulile jocului in ceea ce priveste mobilitatea individuala. Aceasta va deschide calea catre modele de afaceri inovatoare, precum taxiuri robot si mobilitate bazata pe shuttle,” a declarat Denner. Datorita complexitatii tehnice a automatizarii, Denner o considera ca fiind un punct central de investitie in viitor: „Pana in 2022, estimam ca investitiile noastre initiale vor ajunge la aproximativ 4 miliarde de euro”. Aproape 4.000 de ingineri de la Bosch lucreaza in domeniul conducerii automatizate.
Automatizare II: ecosistem cuprinzator pentru serviciile de mobilitate
Potentialul de piata al conducerii automatizate este urias: intre 2015 si 2030, mobilitatea individuala va creste cu 50 de procente (sursa: ITF). Prin urmare, in urmatorii zece ani, analistii estimeaza o valoare a pietei de echipamente hardware si software pentru conducerea automatizata de circa 60 de miliarde de dolari (sursa: Roland Berger). Pana in 2025, cele mai multe din cele 2,5 milioane de autobuze la cerere de tip shuttle din intreaga lume, vor fi fara sofer (sursa: Roland Berger). Expertii estimeaza ca, pana in 2035, vanzarile referitoare la mobilitatea partajata vor ajunge la aproape 160 de miliarde de dolari (sursa: BCG). Bosch va oferi atat tehnologie, cat si servicii pentru aceasta forma de mobilitate. Ecosistemul Bosch pentru serviciile de mobilitate combina deja solutii si servicii pentru rezervari, plata, parcare, reincarcare, administrare, intretinere si infotainment. Unul dintre aceste servicii este Incarcare confortabila, o solutie conectata de navigatie si incarcare pentru autovehicule electrice. Primul client fidel al Bosch este producatorul german de autovehicule electrice Sono Motors. „ Prin solutiile noastre conectate, inseamna ca putem face electromobilitatea ideala pentru utilizarea zilnica”, a spus Denner.
Electrificare I: leadership-ul pe piata de larg consum
In 2018, Bosch a obtinut 30 de proiecte de electromobilitate, in valoare de cateva miliarde de euro. Pana in 2025, compania urmareste sa creasca vanzarile in acest domeniu de zece ori, pana la un total de 5 miliarde de euro. „Dorim sa conducem piata de consum pentru electromobilitate,” a spus Denner. In domeniul electromobilitatii, nicio companie nu are o gama atat de diversificata precum Bosch. Bosch electrifica toate tipurile de sisteme de propulsie, de la biciclete la camioane. Azi, de exemplu, peste un milion de autovehicule din intreaga lume sunt echipate cu componente electrice sau hibride Bosch. Denner a continuat: „In viitor, oamenii vor spune ca nu exista niciun autovehicul electric pe planeta fara componente de la Bosch.” Acest lucru este valabil mai ales in cazul Chinei, cea mai mare piata de electromobilitate la nivel global, acolo unde Bosch domina deja segmentul vehiculelor destinate transportului de pasageri. Compania a incheiat recent un parteneriat strategic privind conducerea automatizata si electrica impreuna cu producatorul de autovehicule electrice din China, NIO. In China, in 2019, Bosch va incepe productia e-axle, o solutie deosebit de compacta pentru sistemele de propulsie ale autovehiculelor electrice. Un acumulator de 48 V nou dezvoltat a intrat in productie in urma cu cateva saptamani. Inca din 2030, 20 de procente din autovehiculele noi la nivel global vor fi partial electrificate folosind sisteme de 48 V. In plus, odata cu achizitionarea completa a EM-motive GmbH, Bosch isi consolideaza pozitia pe piata electromobilitatii, care se dezvolta rapid pe plan mondial.
Electrificare II: electrificarea transportului de marfuri
Pana in 2030, traficul global de marfuri va fi aproape dublu (sursa: ITF). „Ne dorim un trafic greu care sa nu fie o povara pentru clima sau pentru calitatea aerului. Din nou, cheia in acest caz este electrificarea,” a spus Denner. Inca din 2030, unul din patru autovehicule comerciale pe plan global - aproape unul din trei in China - va fi cel putin partial electrificat. Bosch poate profita de acest aspect: portofoliul de produse ale companiei pentru transportul marfurilor fara emisii include sisteme electrice de 36 V pentru bicicletele electrice pentru marfa, motoare electrice pentru autovehicule comerciale usoare, cum ar fi cele fabricate de StreetScooters si folosite de Posta din Germania, punti electrice pentru camionete si vehicule grele, punti electrificate (e-axle) pentru semiremorci si, in viitor, sisteme de propulsie cu celule de combustibil pentru camioanele de 40 de tone. „Fie ca este vorba despre electrificare partiala, electrificare integrala, sisteme cu acumulator si baterii electrice sau cu celule de combustibil, suntem pregatiti pentru piata,” a sustinut Denner.
Inteligenta artificiala I: domeniul cheie de expertiza Bosch
In viitor, Denner crede ca un domeniu cheie de expertiza va fi aplicarea industriala a inteligentei artificiale (IA). „Pana la mijlocul urmatorului deceniu, ne dorim ca toate produsele noastre sa fie echipate cu IA sau ca IA sa fi jucat un rol in dezvoltarea si fabricarea produselor respective. Adevarat, companiile din SUA si China domina industria de consum IA,” a spus Denner, „insa fara expertiza in domenii precum traficul, productia sau cladirile, potentialul lor va ramane in urma IA industriale.” Denner a afirmat ca Bosch si-a stabilit obiective ambitioase: „Ca lider in inovatiei, dorim sa devenim experti in IA si sa ne alaturam elitei globale.” In acest scop, Bosch a planuit sa creasca de patru ori numarul de experti in IA din cadrul companiei de la 1000 la 4000 de angajati pana in 2021.
Inteligenta artificiala II: succes in spatiul cosmic si pe sosea
Angajatii Centrului Bosch pentru Inteligenta Artificiala lucreaza la aproximativ 150 de proiecte. Unul dintre acestea este sistemul de senzori SoundSee. „Algoritmul SoundSee aplica machine learning pentru a asculta daca exista ceva defect,” a explicat Denner. Acest lucru ii permite sa anticipeze defectarea echipamentelor, reducand astfel costurile de intretinere si sporind productivitatea. Solutia SoundSee va fi livrata Statiei Spatiale Internationale (SSI) in mai, anul acesta. Bosch considera ca sistemul poate avea aplicatii comerciale in domenii precum productia, constructiile si ingineria auto. Un alt exemplu al progresului IA este camera video multifunctionala pentru conducere automatizata, care combina algoritmii de procesare a imaginilor cu metodele IA. Rezultatul este o camera video inteligenta pentru autovehicule care poate, de exemplu, sa identifice pietonii si apoi sa recunoasca si sa prezica imediat comportamentul acestora.
Instruirea: Learning Company si „Bosch Tube”
In fiecare an, Bosch investeste aproximativ 250 de milioane de euro in instruirea profesionala a angajatilor sai. Acestia pot alege din aproximativ 19.000 de programe diferite. Obiectivul este de a facilita dezvoltarea de abilitati, pentru a se asigura ca angajatii sunt pregatiti si dornici sa patrunda in noi domenii de afaceri. In plus, initiativa Bosch Learning Company integreaza invatarea in activitatea zilnica a angajatilor. Optiunile noi, cum ar fi cursurile in format video sau aplicatii pentru a invata in timpul deplasarii, care completeaza cursurile traditionale tinute in sali de curs. „Initiativa Bosch Learning Company incurajeaza angajatii sa isi asume raspunderea pentru ceea ce invata si sa parcurga materialele in ritmul lor,” a afirmat Denner. O noua oportunitate in acest sens este „Bosch Tube,” un fel de YouTube pentru angajatii Bosch. Acestia isi pot crea propriile tutoriale video si le pot incarca pe Bosch Tube, care contine, de asemenea, intreaga librarie de cursuri in format video.
Agilitate: sediu central corporativ cu un singur scop
La inceputul anului, Bosch a regandit modul in care sediul central lucreaza cu unitatile operationale. „Ideea este ca sediul central sa asigure cel mai bun sprijin posibil pentru transformarea solutiilor de mobilitate si a afacerii noastre legate de conectivitate IoT” a afirmat Denner. In acest scop, Bosch a simplificat structurile in domeniile de servicii corporative, cum ar fi achizitii si resurse umane, si a concentrat 40 de departamente corporative in 20. De acum inainte, patru membri ai consiliului de administratie vor fi responsabili pentru aceste departamente, in loc de opt. Ceilalti membri ai consiliului de administratie vor fi responsabili pentru unitatile operationale. Un numar total de aproximativ 20.000 de angajati Bosch lucreaza in pozitii corporative, cum ar fi achizitii, finante, resurse umane si IT.
Performantele companiei in 2018 pe sectoare de afaceri
Unitatile operationale Bosch s-au bucurat de performante bune in 2018. Vanzarile diviziei Solutii de mobilitate au depasit din nou productia auto globala. Conform cifrelor preliminare, vanzarile au crescut cu 2,3 procente pana la 47 de miliarde de euro. Luand in considerare ajustarile in functie de cursul de schimb valutar, aceasta este o crestere de 4,7 procente. Sectorul de afaceri Bunuri de larg consum a inregistrat vanzari de 17,8 miliarde de euro, o scadere de 3,2 procente. Efectele adverse ale cursului de schimb valutar si presiunea puternica a preturilor din pietele cheie a avut un impact negativ asupra dezvoltarii afacerii pentru BSH Hausgeräte GmbH si Bosch Scule Electrice. Ajustate in functie de cursul de schimb valutar, vanzarile au crescut cu 0,9 procente. In ceea ce priveste sectorul Tehnologie Industriala, vanzarile au atins 7,4 miliarde de euro. Acest sector a inregistrat si cea mai mare crestere, de 8,9 procente. Luand in considerare ajustarile in functie de cursul de schimb valutar, cresterea a fost de 11 procente. In special, divizia Tehnologie de actionare si control si-a continuat evolutia. Bosch planifica, in prezent, vanzarea afacerii cu echipamente de ambalare, din cadrul diviziei Tehnologie Industriala. Divizia Tehnologie pentru constructii si energie a generat vanzari de 5,5 miliarde de euro. Aceasta este o crestere de 2,3 procente sau de 4,7 procente dupa ajustarea in functie de cursul de schimb valutar.
Dezvoltarea afacerii in 2018 in functie de regiune
In Europa, afacerea Bosch s-a dezvoltat pozitiv, vanzarile ajungand la 41 de miliarde de euro. Aceasta cifra este egala cu o crestere de 2,1 procente sau de 3,7 procente, dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar. Cea mai mare parte a acestei cresteri vine din Germania si Austria. In America de Nord, vanzarile au crescut la 12,3 miliarde de euro. Luand in considerare ajustarile in functie de cursul de schimb valutar, aceasta este o crestere de 7,9 procente. Cresterea nominala este de 2,8 procente. Factorul principal de crestere a vanzarilor a fost afacerea in industria auto. In America de Sud, vanzarile au ramas sub nivelul anului precedent. Factorul principal a fost reprezentat de efectele extrem de negative ale cursului de schimb valutar in pietele cheie din Brazilia si Argentina. In termeni nominali, vanzarile au scazut cu 7,8 procente pana la 1,4 miliarde de euro. Luand in considerare ajustarile in functie de cursul de schimb valutar, vanzarile au crescut cu 8,9 procente. Vanzarile in Asia Pacific si Africa au crescut cu 0,4 procente pana la 23,2 miliarde de euro. Luand in considerare ajustarile in functie de cursul de schimb valutar, cresterea a fost de 3,1 procente. In prezent, regiunea reprezinta putin sub 30 de procente din totalul vanzarilor.
Numarul de angajati creste cu 7.800
La nivel mondial, numarul de angajati ai grupului Bosch a ajuns la aproximativ 410.000, la data de 31 decembrie 2018, data raportarii. Aceasta reprezinta o crestere a numarului de angajati cu peste 7.800 fata de anul precedent. Cele mai mari cresteri ale numarului de angajati au fost inregistrate in Europa si Asia Pacific. Numarul de angajati din Germania a crescut cu 1.700. Cererea companiei de experti in IT si software ramane ridicata.
Perspective pentru 2019: asigurarea unui nivel ridicat al veniturilor
Pentru 2019, Bosch estimeaza ca economia globala va creste cu 2,3 procente. „Previziunea noastra precauta se bazeaza pe numeroasele evenimente geopolitice in desfasurare, cum ar fi problema nerezolvata a Brexitului si diferite conflicte comerciale. In plus, politicile economice protectioniste si agresive sub forma tarifelor punitive sau retragerea din acordurile de liber schimb duc la reducerea sumelor cheltuite de catre consumatori, precum si la reducerea investitiilor,” a afirmat Asenkerschbaumer, CFO Bosch. Cu toate acestea, Bosch spera sa aiba o evolutie mai buna decat cea a pietelor sale in anul curent si, in ciuda investitiilor initiale substantiale, sa continue sa asigure un nivel ridicat al veniturilor.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ACAD

Autentificare

Revista Agenda Constructiilor editia nr. 143 (Iunie-Iulie 2019)
ROCKWOOL 196
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
EURO-Constructii 2020
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023
Carpatcement 196
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023