GRUPUL BOSCH: Crestere de peste 26% a vanzarilor din Romania in 2017 |
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 22 Mai 2018 14:53 |
Bosch, lider global in furnizarea de tehnologii si servicii, a incheiat anul fiscal 2017 cu vanzari consolidate in valoare de 1,9 miliarde de lei (416 milioane de euro) in Romania, ceea ce reprezinta o crestere puternica de 26 de procente fata de anul anterior. Vanzarile totale nete de 4,2 miliarde de lei (931 milioane de euro), incluzand vanzarile companiilor neconsolidate si livrarile interne catre companiile afiliate, au inregistrat o crestere anuala de aproximativ 57 de procente.
„Romania a devenit o piata din ce in ce mai importanta pentru Bosch in ultimii ani”, a declarat Mihai Boldijar, director general Robert Bosch SRL si reprezentant al Grupului Bosch in Romania, la conferinta anuala de presa a companiei din Bucuresti. „Bosch si-a mentinut pozitia solida in Romania, avand o crestere puternica in 2017, in ciuda climatului economic si politic dificil din tara”, a adaugat Boldijar. Compania se asteapta sa continue dezvoltarea tuturor sectoarelor de activitate in anul 2018. „In primele trei luni, Bosch a reusit sa obtina, din nou, o crestere semnificativa, cu doua cifre, a vanzarilor”, a declarat Boldijar.
Numarul angajatilor Bosch din Romania a ajuns la aproximativ 6.500, la 31 decembrie 2017, reprezentand o crestere anuala de 36 de procente. Este de asteptat ca acest numar sa creasca in 2018, mai ales in locatiile din Cluj, Blaj si Timisoara.
Bosch isi extinde activitatile de productie in Romania
Bosch a investit in Romania aproximativ 453 milioane de lei (aproximativ 100 milioane de euro) in 2017, in special in dezvoltarea unitatilor de productie pentru Solutii de mobilitate din Cluj si Blaj. Fabrica de componente auto electronice din Cluj si-a marit capacitatea de productie si portofoliul de produse pentru a satisface cererea clientilor. In aceasta unitate de productie, Bosch fabrica, din 2014, printre altele, unitati de control electronice pentru airbag, pentru sisteme de camere multiple si asistenta la condus, dar si sisteme electronice pentru siguranta, care sporesc siguranta rutiera si confortul soferilor. In octombrie 2017, Bosch a inaugurat un Centru de Training in cadrul fabricii, dedicat pregatirii elevilor in sistemul de invatamant dual, dar si dezvoltarii profesionale continue a angajatilor sai. Investitia in noua cladire, cu o suprafata de 4.400 de metri patrati si cu sali de instruire moderne, se ridica la aproximativ sase milioane de euro.
Mai mult, unitatea de productie din Blaj a inregistrat o dezvoltare semnificativa a productiei pe parcursul anului 2017, mai ales in sectorul de activitate Solutii de mobilitate. Datorita cererii mari, compania si-a marit capacitatea de productie pentru componente auto de inalta calitate, precum senzori de oxigen si componente pentru controlul transmisiei si se pregateste sa adauge noi produse in portofoliul sau in 2018, cum ar fi senzori pentru emisiile de oxizi de azot. Din 2007, fabrica produce, de asemenea, componente pentru sectorul Tehnologie industriala si va continua sa isi consolideze pozitia prin obtinerea de noi proiecte in acest domeniu. Bosch a inceput anul acesta constructia unei noi cladiri de birouri in cadrul fabricii, aceasta urmand sa fie inaugurata in 2019.
In plus, ca parte a angajamentului sau fata de Romania, Bosch a decis sa isi extinda activitatile de productie si pentru sectorul Bunuri de larg consum. BSH Electrocasnice a achizitionat recent un teren de 40 de hectare pentru construirea unei fabrici de masini de spalat in Simeria. In urmatorii ani, compania va investi aproximativ 110 milioane de euro in acest proiect. BSH va demara anul acesta constructia unei hale de productie, precum si a unui centru logistic si a unei cladiri de birouri. BSH Electrocasnice planuieste sa inceapa productia de masini de spalat in Simeria in 2020. Din 2022, noua fabrica va avea o capacitate anuala de productie de peste un milion de masini de spalat destinate pietei europene.
Dezvoltare puternica a activitatilor de cercetare si dezvoltare in Romania
Bosch si-a extins permanent activitatile de cercetare si dezvoltare in Romania incepand cu 2013 si a demarat constructia propriului Centru de Inginerie la Cluj-Napoca anul acesta. Compania va investi aproximativ 25 milioane de euro in acest proiect. Noua cladire, care va avea o suprafata de aproximativ 17.000 de metri patrati, va concentra, din 2019, activitatile desfasurate anterior in mai multe locatii din Cluj. In prezent, aproximativ 400 de angajati isi desfasoara activitatea in sediile Centrului de Inginerie din Cluj-Napoca. Centrul de R&D din Cluj dezvolta produse de ultima generatie in ariile software, hardware si mecanica, precum si ingineria calitatii si a fiabilitatii. Inginerii talentati din cadrul Bosch lucreaza la solutii si tehnologii pentru viitor, cum ar fi conducerea conectata, electrificata si autonoma, care sporesc siguranta si confortul la volan si pot salva vieti, prevenind accidentele.
Crestere pentru divizia de servicii externalizate
2017 a fost un an cu o crestere importanta pentru Bosch Service Solutions din Timisoara, care ofera servicii de externalizare a proceselor de afaceri in 20 de limbi. Compania isi consolideaza pozitia pe piata locala prin relocarea operatiunilor intr-o cladire noua de birouri in iulie 2018, unde Bosch a inchiriat patru etaje cu o suprafata totala de 7.300 de metri patrati si planuieste extinderea suprafetei inchiriate in urmatorii ani. In plus, ca parte a angajamentului sau pentru educatie, Bosch a lansat anul acesta programul Junior Accounting in Timisoara, care isi propune sa pregateasca pana anul viitor peste 100 de cursanti pentru o cariera in domeniul financiar-contabil.
Dezvoltare pozitiva a sectoarelor de activitate Bosch
In cadrul sectorului Solutii de mobilitate, divizia Automotive Aftermarket s-a aliniat cresterii pietei in 2017. Avand noi parteneri, Bosch a crescut reteaua din Romania la peste 350 de service-uri auto. De asemenea, sectorul Tehnologie pentru constructii si energie a inregistrat o crestere pe parcursul ultimului an. Divizia Termotehnica din cadrul Bosch a continuat cresterea vanzarilor in 2017, inregistrand un succes deosebit mai ales cu centralele termice in condensare. In plus, sectorul Bunuri de larg consum a avut performante foarte bune in 2017. BSH Electrocasnice a continuat tendinta ultimilor ani, inregistrand o crestere de doua cifre si a depasit piata locala de electrocasnice mari si mici. In cei 18 ani de prezenta pe piata din Romania, compania a vandut peste patru milioane de aparate electrocasnice. Si divizia Scule electrice a obtinut o crestere puternica cu doua cifre in 2017, mai ales pe piata sculelor profesionale, de bricolaj si de gradinarit, unde vanzarile au crescut cu peste 30 de procente. Unul dintre factorii de crestere este conectivitatea sculelor electrice inteligente Bosch, de exemplu, telemetrele inteligente cu laser.
Bosch investeste in educatie
Bosch continua investitiile in dezvoltarea profesionala a angajatilor sai si in oferirea unui mediu optim de lucru conectat la tehnologia de ultima ora. In 2017, compania a oferit personalului sau peste 2.500 de zile de instruire in tara, iar 800 de angajati si-au dezvoltat competentele in sediile Bosch din afara tarii. La Centrul de Training din Cluj, o echipa de specialisti dedicati va sustine in 2018 peste 300 de sesiuni de instruire pentru dezvoltarea personala si profesionala a angajatilor Bosch. De asemenea, Grupul Bosch dezvolta permanent in Romania programe care sprijina relatia dintre educatie si mediul economic. De exemplu, peste 400 de studenti si-au inceput carierele in cadrul unor programe specifice, la sediile Bosch din Romania. Mai mult, Bosch a lansat in 2017 un program de masterat in domeniul ingineriei electrice si un curs de conducere autonoma, derulate in colaborare cu Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca. Bosch este, de asemenea, un partener de incredere al scolilor locale in proiectele de invatamant dual, incepand din 2013. In prezent, peste 130 de elevi se pregatesc pentru carierele lor ca tehnicieni in electromecanica si electronica, in fabricile Bosch din Blaj si Cluj. In plus, Bosch ofera sprijin financiar si mentorat tinerilor talentati prin proiecte educationale ca „MindCoding”, o competitie de programare si algoritmica, sau „Kids in Tech”, care ofera acces la tehnologia digitala copiilor din 250 de cluburi IT din regiuni mai putin dezvoltate ale tarii.
Bosch continua activitatile de CSR in Romania
Bosch isi extinde in permanenta activitatile de responsabilitate sociala din Romania prin sustinerea mai multor organizatii caritabile si institutii sociale. Compania s-a implicat in peste 40 de actiuni sociale in 2017 si si-a incurajat angajatii sa participe activ ca voluntari.
Grupul Bosch: strategie globala si perspectiva de afaceri in 2018
Bosch doreste sa continue cresterea pe parcursul anului 2018, in ciuda climatului economic dificil. Dupa obtinerea unor rezultate record in 2017, tinand cont si de riscurile economice si geopolitice, Grupul Bosch se asteapta ca veniturile din vanzari sa creasca anul acesta cu 2 pana la 3 procente. In primul trimestru, veniturile din vanzari generate de companie au fost la acelasi nivel inalt cu cele obtinute in anul anterior, fiind chiar cu 5 procente mai mari dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar. „Compania noastra este de neegalat atunci cand vine vorba despre imbinarea intr-un mod unic a expertizei vaste in domeniul conectivitatii cu industria si cunostintele ample despre produse. Aceasta este oferta unica de vanzari a Grupului Bosch”, a declarat dr. Volkmar Denner, CEO Bosch, la conferinta de presa anuala din Renningen, Germania. Denner considera ca imbunatatirea calitatii vietii si contributia la reducerea impactului asupra mediului si climei reprezinta puncte esentiale pe agenda Bosch: „Filosofia noastra «Tehnica pentru o viata» constituie motivatia pentru dezvoltarea celor mai bune tehnologii pentru protejarea mediului. Dorim sa asiguram mobilitatea oamenilor si sa imbunatatim calitatea aerului”. Pentru a transforma in realitate viziunea unui trafic cu zero emisii, compania realizeaza investitii uriase atat pentru a obtine succes pe piata electromobilitatii, cat si pentru imbunatatirea motoarelor cu combustie interna. Bosch a revolutionat tehnologia motoarelor diesel: cu ajutorul noii tehnologii, inginerii Bosch au reusit sa reduca emisiile de oxizi de azot la o zecime din limita admisa de lege. In medie, autovehiculele de test echipate cu aceasta tehnologie imbunatatita au emisii mai mici de 13 mg de NOx pe kilometru, mult sub limita de 120 mg prevazuta incepand cu 2020. „Motoarele diesel au un viitor. Vor ramane in continuare solutii viabile de propulsie pentru autovehicule”, a declarat CEO-ul Bosch.
|