Agenda Constructiilor
Joi, 27 Februarie 2020
 
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - ORADEA: Finalizare proiect de parcare subterana “park & ride” Piata Emanuil Gojdu
ORADEA: Finalizare proiect de parcare subterana “park & ride” Piata Emanuil Gojdu
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 18 Dec 2019 11:03
Primaria Oradea a finalizat etapa de proiectare la faza PT pentru proiectul de realizare a unei parcari subterane de tip Park and Ride in Piata Emanuil Gojdu, perimetral pe cele trei laturi ale Catedralei Ortodoxe Romane.
Viitoarea parcare va fi realizata in subteran, pe un singur nivel. Capacitatea totala a parcarii subterane este de 277 locuri, din care 268 locuri pentru autoturisme cu 6 locuri pentru persoane cu dizabilitati si 6 pentru masini electrice, respectiv 9 locuri pentru motociclete. Parcajul va dispune de afisaj electronic si va fi accesibil in exploatare numai pentru autoturisme de clasa mica, medie si mare, pana la lungimea de 5 m, exclusiv pentru cele cu motoare pe benzina, diesel si hibrid electrice sau electrice, cu stricta interdictie pentru GPL. Sunt prevazute 3 statii de reincarcare electrice care deservesc 6 autoturisme, automate de taxare si o cabina de tip ghiseu. Parcarea va avea 4 lifturi pentru persoane, toalete publice si dotari specifice de prevenire si stingere a incendiilor.
Suprafata construita a parcarii este de 6.354,55 mp. Prin proiect se prevede amenajarea platformelor existente din jurul Catedralei Ortodoxe, deasupra parcajului, cu dala urbana pietonala, prevazuta cu spatii dalate, spatii verzi, mobilier urban, zona de bike sharing si o portiune din traseul pistei de biciclete orasenesti. Dalajul urban se va extinde deasupra carosabilului pana la linia de tramvai din dreptul Casei de Cultura a Sindicatelor.
Accesul la parcaj si iesirea se vor asigura prin doua fluxuri de intrare, dinspre Calea Clujului si strada Grivitei, prin santul Cetatii.
Din punct de vedere constructiv, s-a optat pentru:
- sistemul de fundare este de fundatii izolate compuse din bloc de beton simplu si cuzinet sub stalpi si fundatii continui sub diafragme si elevatiile de inchidere a demisolului;
- tronsonul sudic si cel nordic au cate 7 travei de 7,60 m cu cate doua deschideri de 11,60 m si o deschidere de 4,35 m, tronsonul estic are 5 travei de 7,60 m si o deschidere de 11,60 m;
- structura de rezistenta a parcajului se compune din cadre de beton armat monolit;
- stalpii se vor executa de 45x70 dezvoltati pe directia deschiderilor;
- planseul se va executa din beton armat monolit in grosime de 20cm.
Indicatorii tehnico-economici la faza PT urmeaza sa fie supusi spre aprobare in sedinta ordinara a Consiliului Local de joi, 19 decembrie. Dupa aprobarea indicatorilor se va demara procedura de licitatie pentru realizarea lucrarilor de executie. Proiectantul estimeaza durata de executie a lucrarilor la 18 luni.
Valoarea estimata a lucrarilor C+M la faza actuala este de 26.504.699,86 lei fara TVA, iar cea a investitiei se ridica la 32.817.175,07 lei fara TVA, aici fiind incluse dotari, echipamente si utilaje cu montaj.
Documentatia tehnica a fost elaborata de SC Pro-Arh SRL Oradea, arhitect Pafka Ernest.
Proiectul Construire parcare tip Park and Ride in Piata Emanuil Gojdu face parte din programul de construire de parcari supraterane si subterane in municipiul Oradea, urmarindu-se imbunatatirea conditiilor de parcare a autoturismelor in zonele aglomerate si a celor care fac naveta inspre Oradea. Conceptul de parcare Park and Ride este des intalnit in marile orase europene, asemenea parcari fiind amplasate in vecinatatea mijloacelor de transport in comun, incurajandu-se astfel folosirea transportului public si mersul cu bicicleta, scopul fiind acela de a evita congestionarea traficului.
„Am gandit ca aceasta parcare sa se realizeze in apropiere de Calea Clujului si de zona Cetatii Oradea, deoarece cel mai important flux de circulatie este dinspre Cluj-Napoca, peste 20.000 de masini pe zi, si se afla totodata in vecinatatea celui mai apropiat traseu al liniei de tramvai, care pleaca de acolo in trei directii din oras. Va fi destinata celor care locuiesc in zona metropolitana si turistilor, care vor putea sa-si lase masina si sa foloseasca de aici transportul in comun. De asemenea, locuitorii din zona si cei care vin la Catedrala Ortodoxa vor putea s-o utilizeze. Ea va fi operata in colaborare cu operatorul OTL, tariful de parcare va fi mai mic decat in alte zone iar cei care vor parca aici vor putea calatori gratuit pe mijloacele de transport in comun in ziua respectiva, pe baza tichetului de parcare", a declarat primarul Ilie Bolojan.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ACADghid_proiectareallbimTeraSteel

Autentificare

 
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 148 (Ianuarie-Februarie 2020)
ROCKWOOL 196
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
EURO-Constructii 2020
Carpatcement 196

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere