Agenda Constructiilor
Duminica, 21 Iulie 2019
 
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - BOSCH: Mobilitatea si protectia mediului genereaza performante record pentru grup
BOSCH: Mobilitatea si protectia mediului genereaza performante record pentru grup
Oportunitati & Comunicate Publicat de AG&F 27 Apr 2018 07:10
Un an de afaceri profitabil in 2017: veniturile din vanzari au crescut la 78,1 miliarde de euro, in timp ce veniturile au consemnat un record in 2017: EBIT din operatiuni atinge 5,3 miliarde de euro - aceasta este, pe scurt, performanta grupului Bosch, pe care dr. Volkmar Denner, CEO al Bosch, o reitereaza prin sintagma: „Dorim sa asiguram mobilitatea oamenilor si sa imbunatatim calitatea aerului”, dupa cum se arata intr-un comunicat al corporatiei. Ca inovatie revolutionara, oficialii grupului german mentioneaza emisiile de oxizi de azot pentru motoare diesel mult sub limitele legale impuse, iar ca strategie se vor impune ecosistemele IoT integrate.
Bosch doreste o continuare a cresterii in 2018, in ciuda dificultatilor din mediul economic. Dupa obtinerea unor rezultate record in 2017 si tinand cont si de riscurile economice si geopolitice, grupul Bosch se asteapta ca, in 2018, veniturile din vanzari sa creasca cu doua pana la trei procente. In primul trimestru, veniturile din vanzari generate de companie au fost la acelasi nivel cu cele obtinute in anul anterior, fiind chiar cu cinci procente mai mari dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar. „Compania noastra este de neegalat atunci cand vine vorba despre imbinarea intr-un mod unic a expertizei vaste in domeniul conectivitatii cu industria si cunostintele ample despre produse. Aceasta este oferta unica de vanzari a grupului Bosch”, a declarat dr. Volkmar Denner, CEO Bosch, la conferinta de presa anuala din Renningen - Germania. Dr. Volkmar Denner considera ca imbunatatirea calitatii vietii si contributia la reducerea impactului asupra mediului si climei reprezinta puncte prioritare pe agenda Bosch: „Filosofia noastra «Tehnica pentru o viata» constituie motivatia pentru dezvoltarea celor mai bune tehnologii pentru protejarea mediului. Dorim sa asiguram mobilitatea oamenilor si sa imbunatatim calitatea aerului”. Pentru a transforma in realitate viziunea unui trafic cu zero emisii, compania realizeaza investitii uriase atat pentru a obtine succes pe piata electromobilitatii, cat si pentru imbunatatirea motoarelor cu combustie interna.
Tehnologie diesel inovatoare: un nivel fara precedent al emisiilor de oxizi de azot
Bosch a revolutionat tehnologia motoarelor diesel: cu ajutorul noii tehnologii, inginerii Bosch au reusit sa reduca emisiile de NOx la o zecime din limita admisa de lege. In medie, autovehiculele de test echipate cu aceasta tehnologie imbunatatita au emisii mai mici de 13 mg de NOx pe kilometru, mult sub limita de 120 mg prevazuta incepand cu 2020. „Motoarele diesel au un viitor. Vor ramane in continuare solutii viabile de propulsie pentru autovehicule”, a declarat CEO-ul Bosch.
Analiza anului 2017: venituri din vanzari si profit record
Anul 2017 a fost unul extrem de bun pentru Bosch. Compania a generat vanzari de 78,1 miliarde de euro. Aceasta inseamna o crestere de 6,8 procente (sau 8,4 procente dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar), ajungand la aproximativ 1,2 miliarde euro. Toate sectoarele de activitate au contribuit la aceste rezultate pozitive. Indicele EBIT (care cuprinde veniturile inainte de dobanzi si taxe) din operatiuni a ajuns la 5,3 miliarde de euro in 2017, ceea ce reprezinta o crestere de aproape 17 procente fata de 2016. „Sunt cele mai mari venituri din vanzari si cel mai mare profit din istoria companiei noastre. Mai mult, EBIT din operatiuni a crescut cu o rata mai mare decat veniturile din vanzari”, a declarat prof. Stefan Asenkerschbaumer, CFO si vicepresedintele consiliului de administratie al Bosch. Marja EBIT a fost de 6,8 procente, cu 0,6 procente mai mare fata de anul anterior. De asemenea, investitiile pentru cercetare si dezvoltate au ramas la un nivel ridicat. Anul trecut, acestea au insumat 7,3 miliarde euro, adica peste 9 procente din vanzari.
Disciplina suprema in IoT: ecosisteme integrate
Nicio alta companie nu ofera atat de multe solutii de conectivitate ca Bosch: dincolo de mobilitatea inteligenta, acestea includ domenii precum productia conectata (Industria 4.0), orasul inteligent si, nu in cele din urma, casa inteligenta. Pana in prezent, Bosch a transpus in realitate nu mai putin de 170 de proiecte IoT, concentrandu-se asupra provocarilor fundamentale cum sunt cresterea populatiei, urbanizarea si schimbarile climatice. In 2017, compania a vandut aproximativ 38 de milioane de produse inteligente, cu circa 40 de procente mai mult decat in 2016. In prezent, Bosch dispune de peste 25.000 de ingineri de software, din care 4.000 sunt implicati in dezvoltarea de solutii pentru internetul lucrurilor (IoT). In viitor, compania vede tot mai multe oportunitati rezultate din digitalizarea unor ecosisteme intregi. Home Connect, cel mai mare ecosistem IoT pentru aparate electrocasnice, a fost adoptat deja de 28 de parteneri industriali. Aplicatia Home Connect poate fi utilizata pentru a controla toate aparatele electrocasnice, de la filtrele de cafea pana la masinile de spalat.
Bosch a identificat un potential major in ecosistemele integrate care conecteaza diferite domenii de activitate, cum este „Logistics 4.0”. Astfel de ecosisteme reunesc solutii pentru procesele de productie, constructii, securitate si mobilitate, toate domeniile in care Bosch joaca un rol activ. Asa cum a declarat Volkmar Denner: „Ecosistemele integrate reprezinta disciplina IoT suprema. Nicio alta companie nu este mai bine pregatita pentru realizarea acestora decat Bosch. Avantajul competitiv al diversificarii propuse de noi nu a fost niciodata mai mare.”
Electromobilitate: concurand pentru pozitia de lider de piata
Bosch depune eforturi permanente pentru a imbunatati electromobilitatea. In 2017, compania a obtinut 20 de contracte pentru producerea de sisteme de propulsie electrice, cu o valoare totala de 4 miliarde de euro. Bosch se asteapta ca piata globala a autovehiculelor electrice sa explodeze din 2020 si doreste sa fie unul dintre operatorii principali in acest domeniu. Acest lucru se intampla deja in China, unde Bosch colaboreaza cu startup-ul american Nikola Motor Company si cu firma chineza Weichai Power, cel mai mare producator de motoare pentru autovehicule comerciale din lume, pentru a promova utilizarea celulelor de carburant pentru autovehiculele produse in serie. Pe langa afacerea cu componente auto, Bosch vede un viitor promitator si pentru serviciile bazate pe internet, precum solutia recent lansata system!e, pentru a imbunatati viabilitatea electromobilitatii.
Conducerea autonoma: de la vanzarea de componente la solutii de sistem
Bosch inregistreaza, de asemenea, progrese semnificative in trecerea la conducerea autonoma. Incepand din 2019, compania estimeaza venituri de doua miliarde euro din vanzarea de sisteme de asistenta pentru soferi. Bosch se dezvolta mai repede decat piata, unde se estimeaza o crestere de 20 procente anul acesta. De exemplu, este preconizata o crestere cu 40 procente a vanzarilor de senzori radar si video. „Un grad mai mare de automatizare inseamna tehnologie mai complexa. In viitor, clientii nostri vor avea nevoie de solutii complete, nu doar de componente separate. Acesta este un alt domeniu in care experienta noastra constituie un avantaj”, a declarat dr. Volkmar Denner. Aproximativ 4.000 de ingineri lucreaza pentru dezvoltarea solutiilor de conducere autonoma in cadrul Bosch, cu 1.000 mai mult decat in urma cu un an.
Conducere conectata: intrarea in domeniul ridesharing
Mobilitatea conectata este o alta piata pe care Bosch se asteapta sa genereze venituri semnificative. Se estimeaza ca valoarea acestei piete va ajunge la 140 miliarde euro la nivel mondial pana in 2022. Pana in 2025 vor fi peste 450 de milioane de autovehicule conectate pe drumurile din intreaga lume. Bosch a intrat in domeniul ridesharing prin achizitionarea companiei americane Splitting Fares (SPLT). Bosch a adus laolalta SPLT si peste 20 de alti furnizori de servicii de mobilitate in cadrul noii sale divizii Solutii de mobilitate conectata. Acestea includ serviciul COUP de e-scooter sharing, care isi va extinde in curand activitatea in Madrid, Spania.
Rezultatele anului 2017 pe sectoare de activitate
Toate sectoarele de activitate au raportat cresterea veniturilor din vanzari in 2017: Solutii de mobilitate a raportat venituri din vanzari mai mari cu 7,8 procente (9,4 procente dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar), ajungand la 47,4 miliarde euro. Aceasta reprezinta o crestere de trei ori mai mare decat cea a industriei auto la nivel mondial. Veniturile din vanzari includ, pentru ultima data, contributiile diviziei Bosch de demaroare si generatoare, care a fost vanduta la finalul anului 2017. Marja de profit operational a fost de 7,3 procente, cu un procent mai mare decat cea inregistrata anul anterior. In sectorul Bunuri de larg consum, veniturile din vanzari au insumat 18,4 miliarde de euro. Aceasta reprezinta o crestere de 4,5 procente, sau 6,7 procente dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar. Marja de profit operational a fost de 8,1 procente. Sectorul Tehnologie industriala a inregistrat venituri din vanzari mai mari cu 7,8 procente, de 6,8 miliarde de euro, sau cu 9,2 procente dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar. Marja de profit operational a fost de 3,3 procente, cu 2,1 procente mai mare fata de anul precedent. In sectorul Tehnologie pentru constructii si energie au fost inregistrate vanzari de 5,4 miliarde de euro, echivalentul unei cresteri de 4,1 procente, sau 5,8 procente dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar. Marja de profit operational a fost de 4,4 procente.
Rezultatele anului 2017 pe regiuni
Grupul Bosch a generat venituri din vanzari de 40,8 miliarde euro in Europa, in 2017. Aceasta reprezinta o crestere de 5,6 procente, sau 6,6 procente dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar. Compania a beneficiat de pe urma revenirii pietelor importante din vestul Europei si a dezvoltarii economice din Germania. Si veniturile din vanzari obtinute in tarile est-europene, precum Rusia, Romania si Turcia, au crescut semnificativ. O crestere puternica a fost raportata, de asemenea, in zona Asia-Pacific, inclusiv in Africa. Veniturile din vanzari au crescut cu 13,5 procente (16,5 procente ajustarile in functie de cursul de schimb valutar), ajungand la 23,6 miliarde euro. Dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar, veniturile din vanzari realizate de grup in America de Nord au ramas la nivelul anului anterior. Datorita rezultatelor scazute din sectorul auto si efectului negativ al cursului de schimb valutar, veniturile din vanzari au scazut cu doua procente, pana la 12,1 miliarde de euro. In schimb, in America de Sud veniturile din vanzari au crescut substantial, cu 16,4 procente (13,2 procente dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar), ajungand la 1,6 miliarde de euro.
Numarul de angajati in crestere: cerere continua de experti software si IT
Conform raportarii de la 31 decembrie 2017, grupul Bosch avea aproximativ 402.000 de angajati la nivel mondial, cu 12.900 mai multi fata de anul anterior. Angajarile au avut loc cu precadere in zona Asia-Pacific si in Europa Centrala si de Est. In Germania, forta de munca a crescut cu aproximativ 3.700 de persoane, ajungand la 137.700 de angajati. In 2018, Bosch va continua sa angajeze specialisti instruiti si manageri, in special ingineri IT si experti software.
***
Grupul Bosch este prezent pe piata din Romania de 24 de ani si are aproximativ 6.500 de angajati in patru entitati. In anul 2016, Bosch a inregistrat un volum de vanzari de 332 milioane de euro pe piata din Romania. Pe langa centrul de cercetare-dezvoltare din Cluj si unitatile sale de productie pentru Solutii de mobilitate din Cluj si din Blaj, Bosch mai opereaza si o unitate de productie de tehnica liniara, localizata de asemenea in Blaj, precum si un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) in Timisoara. In Bucuresti, Bosch opereaza un birou de vanzari pentru produsele diviziilor Solutii de mobilitate, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. In plus, o filiala a BSH Hausgeräte GmbH, activa pe piata electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, in Capitala tarii.
Grupul Bosch este un lider global in furnizarea de tehnologii si servicii. Acesta are aproximativ 400.500 de angajati in intreaga lume (status la 31 decembrie 2017). Compania a generat vanzari de peste 78 miliarde de euro in 2017. Operatiunile sale sunt structurate in patru sectoare de activitate: Solutii de mobilitate, Tehnologie industriala, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. Lider in IoT, Bosch ofera solutii inovatoare pentru case inteligente, orase inteligente, mobilitate conectata si industrie conectata. Compania isi foloseste expertiza in tehnologia de senzori, software si servicii, precum si propriul cloud IoT, pentru a oferi clientilor solutii conectate integrate dintr-o singura sursa. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovatii pentru o viata conectata. Bosch sporeste calitatea vietii la nivel mondial prin produse si servicii inovatoare si care starnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creeaza „Tehnica pentru o viata.”
Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 440 de filiale si companii regionale din aproximativ 60 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, reteaua globala de productie si vanzari Bosch acopera aproape toate tarile din lume. Baza pentru viitoarea crestere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 62.500 de angajati in cercetare si dezvoltare, in cele aproximativ 125 de centre din intreaga lume.
Compania a fost infiintata in 1886 la Stuttgart de catre Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanica fina si inginerie electrica”. Structura speciala a actionariatului Robert Bosch GmbH asigura libertatea antreprenoriala a grupului Bosch, permitand companiei sa planifice pe termen lung si sa faca investitii semnificative pentru asigurarea viitorului sau. 92 de procente din actiunile Robert Bosch GmbH sunt detinute de fundatia caritabila Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt detinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Functiile de conducere antreprenoriala ale grupului sunt indeplinite de acest trust. Restul de actiuni sunt detinute de familia Bosch si de Robert Bosch GmbH.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ACAD

Autentificare

Revista Agenda Constructiilor editia nr. 143 (Iunie-Iulie 2019)
ROCKWOOL 196
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
EURO-Constructii 2020
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023
Carpatcement 196
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023