Utilaje & Echipamente
Publicat de Ovidiu Stefanescu
25 Feb 2020 06:41
|
Intr-o conjunctura economica dificila, concernul german ThyssenKrupp a reusit totusi sa-si stabilizeze vanzarile din primul trimestru al anului fiscal 2020 la nivelul consemnat in perioada corespunzatoare din exercitiul financiar precedent. In mod concret, vanzarile au cumulat 9,7 miliarde euro, dar evolutia a fost extrem de eterogena la nivelul diviziilor grupului. Astfel, daca afacerile cu bunuri de capital au inregistrat pe alocuri cresteri care au ajuns chiar sa depaseasca 10%, pe segmentul de materiale afacerile au fost puternic afectate negativ atat in planul volumelor comercializate, cat si al preturilor. Situatia respectiva s-a reflectat si in valoarea comenzilor, care au suferit o contractie de 4%, ajungand la 9,7 miliarde euro. In conditiile date, veniturile operationale au scazut de la 217 milioane de euro (cat se consemna in intervalul de referinta), la numai 50 milioane de euro, cauza majora fiind reprezentata de situatia dificila la nivelul diviziei europene de otel si a slabiciunii inregistrate pe piata auto. Conducerea ThyssenKrupp admite ca rezultatele raportate nu sunt bune, insa isi declara convingerea ca parcursul actual este cel corect. Optimismul este alimentat inclusiv de faptul ca decizia in privinta cesiunii diviziei de ascensoare este iminenta, iar negocierile ce vizeaza strategia in domeniul otelului inregistreaza progrese. Pe segmentul de lifturi, comenzile din perioada analizata au insumat 2,2 miliarde euro (un nou record), venind in principal din cererile de modernizari si instalarii de echipamente noi in SUA. Vanzarile au crescut la randul lor cu 6%, cele mai dinamice regiuni fiind America de Nord, America de Sud si Asia/Pacific. De asemenea, valoare ajustata a veniturilor operationale a inregistrat o corectie pozitiva de 12% atingand 228 milioane de euro (aferenta unei marje de 11,1%, cu 0,5% mai mare fata de nivelul de referinta). Pe piata nationala, Thyssenkrupp Elevator Romania a anuntat pentru 2018 o cifra de afaceri de 14,78 milioane lei. Dintre obiectivele cele mai importante pentru care firma a livrat echipamente pot fi amintite Aeroportul International Henri Coanda, pasajul Basarab, complexul comercial Sun Plaza etc.
|