Agenda Constructiilor
Marti, 19 Noiembrie 2019
Home - Stiri - Actualitatea interna - ANAP: Lansare ghid de bune practici pentru evaluarea achizitiilor de produse
ANAP: Lansare ghid de bune practici pentru evaluarea achizitiilor de produse
Actualitatea interna Publicat de Cosmin Dincu 07 Oct 2019 08:07
La data de 4 octombrie 2019, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) a lansat in consultare publica proiectul ghidului de bune practici pentru utilizarea factorilor de evaluare in achizitia de produse, informeaza un comunicat al institutiei.
Documentul elaborat ofera indrumari specialistilor din cadrul autoritatilor contractante in utilizarea si formularea adecvata a criteriului de atribuire cel mai bun raport calitate-pret, facilitand aplicarea normelor comunitare adoptate in favoarea mediului, integrarea cerintelor de natura ecologica si a celor cu impact in promovarea si/sau cresterea incluziunii sociale in cadrul procedurilor de achizitie publica.
Dupa cum se arata in preambulul ghidului, potrivit regulii generale prevazute la art. 187 alin. (1) din Legea nr. 98/2016 (sau la art. 209 din Legea nr. 99/2016) autoritatile contractante trebuie sa isi bazeze atribuirea contractului pe oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic.
Aplicarea acestui criteriu poate fi realizata utilizand trei abordari diferite, toate implicand un element economic:
- doar pretul;
- doar costul, utilizand o abordare cost-eficacitate precum costul pe ciclu de viata;
- cel mai bun raport calitate-pret.
Autoritatile contractante au libertatea de a alege una dintre aceste trei metode, exceptand cazul dialogului competitiv si al parteneriatului pentru inovare, unde trebuie utilizat numai criteriul celui mai bun raport calitate-pret. Criteriul pretului poate, de asemenea, sa ia forma unui pret fix pe baza caruia operatorii economici vor concura numai pe criterii de calitate.
Acest ghid a fost realizat in cadrul campaniei de profesionalizare a specialistilor in achizitii publice, in vederea dezvoltarii capacitatii autoritatilor contractante pe acest segment.
Eventualele propuneri si/sau observatii pot fi transmise pana la data de 21 octombrie 2019, la adresa de e-mail: Aceasta adresa de e-mail este protejata de spamboti; aveti nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza , iar pentru consultarea proiectului, click aici!
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 

PAGINA PERZONALIZATA

Licente bimACADghid_proiectare

Autentificare

Revista Agenda Constructiilor editia nr. 146 (Octombrie 2019)
ROCKWOOL 196
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
EURO-Constructii 2020
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023
Carpatcement 196
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere