Agenda Constructiilor
Joi, 28 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Actualitatea interna - ANAP: Lansare ghid de bune practici pentru evaluarea achizitiilor de produse
ANAP: Lansare ghid de bune practici pentru evaluarea achizitiilor de produse
Actualitatea interna Publicat de Cosmin Dincu 07 Oct 2019 08:07
La data de 4 octombrie 2019, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) a lansat in consultare publica proiectul ghidului de bune practici pentru utilizarea factorilor de evaluare in achizitia de produse, informeaza un comunicat al institutiei.
Documentul elaborat ofera indrumari specialistilor din cadrul autoritatilor contractante in utilizarea si formularea adecvata a criteriului de atribuire cel mai bun raport calitate-pret, facilitand aplicarea normelor comunitare adoptate in favoarea mediului, integrarea cerintelor de natura ecologica si a celor cu impact in promovarea si/sau cresterea incluziunii sociale in cadrul procedurilor de achizitie publica.
Dupa cum se arata in preambulul ghidului, potrivit regulii generale prevazute la art. 187 alin. (1) din Legea nr. 98/2016 (sau la art. 209 din Legea nr. 99/2016) autoritatile contractante trebuie sa isi bazeze atribuirea contractului pe oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic.
Aplicarea acestui criteriu poate fi realizata utilizand trei abordari diferite, toate implicand un element economic:
- doar pretul;
- doar costul, utilizand o abordare cost-eficacitate precum costul pe ciclu de viata;
- cel mai bun raport calitate-pret.
Autoritatile contractante au libertatea de a alege una dintre aceste trei metode, exceptand cazul dialogului competitiv si al parteneriatului pentru inovare, unde trebuie utilizat numai criteriul celui mai bun raport calitate-pret. Criteriul pretului poate, de asemenea, sa ia forma unui pret fix pe baza caruia operatorii economici vor concura numai pe criterii de calitate.
Acest ghid a fost realizat in cadrul campaniei de profesionalizare a specialistilor in achizitii publice, in vederea dezvoltarii capacitatii autoritatilor contractante pe acest segment.
Eventualele propuneri si/sau observatii pot fi transmise pana la data de 21 octombrie 2019, la adresa de e-mail: Aceasta adresa de e-mail este protejata de spamboti; aveti nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza , iar pentru consultarea proiectului, click aici!
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
hiltiABONARE REVISTEALLBIMRAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
concelex
rigips
ERBASU CONSTRUCT
FRONTALE
theda mar
quadratum
CDS
noark
CONCEPT STRUCTURE
Acvatot 2019
ness project
strabag nivel 1
Ubitech
MAKITA
leviatan
viarom

Parteneri

HABITAT
AHK 2022
top 500
FPSC_2019
top 500
ef-de-n
econet
top 500
ROGBC 2016
AICPS_30

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander