Agenda Constructiilor
Sambata, 20 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - Arhitectura & Proiectare - NEO PLAN acceseaza fonduri europene pentru diversificarea activitatii
NEO PLAN acceseaza fonduri europene pentru diversificarea activitatii
Arhitectura & Proiectare Publicat de Elena Icleanu 18 Apr 2023 06:25
Neo Plan SRL, companie specializata in proiectare si consultanta tehnica pentru infrastructura in constructii cu sediul in Sibiu, estimeaza o crestere a activitatii in 2023, datorita unei evolutii optime prognozate in domeniul proiectarii de drumuri si poduri. In cei 18 ani de la infiintare, businessul Neo Plan a crescut anual, ajungand la aproape 4 milioane de lei in 2022, in timp ce activitatea companiei s-a diversificat permanent. Anul trecut, compania a finalizat dezvoltarea unui atelier propriu de debitare si prelucrare PAL, realizat cu fonduri europene, iar conducerea Neo Plan intentioneaza sa acceseze si alte linii de finantare pentru extinderea domeniului de activitate. Tot in 2022, la aniversarea "majoratului", compania s-a mutat intr-un sediu nou, amenajat cu gust si inspiratie de directorul economic al societatii, Melania Mariana.
Interviu cu ing. dipl. Maria Cuzic (46 de ani), inginer CFDP la Neo Plan, specialist cu o experienta profesionala de 20 de ani in domeniul proiectarii de cai ferate, drumuri si poduri.
 
- Cum a evoluat activitatea companiei in 2022 si ce estimari aveti pentru 2023 si in perspectiva?
- Compania a evoluat pozitiv in 2022, cum de altfel o face de la infiintare si preconizam ca, in 2023, cresterea pe domeniul principal de activitate, proiectarea de drumuri si poduri, sa fie tot pozitiva. Ne-am diversificat activitatea prin accesarea de fonduri europene pentru infiintarea unui atelier de debitare si prelucrare PAL, proiect implementat cu succes. In perspectiva, ne dorim sa ne putem dezvolta in continuare, atat organic, cat si prin accesarea altor linii de finantare de fonduri nerambursabile.
In plus, necesitatea administratiilor publice de a se accesa fonduri europene pentru amenajarea infrastructurii consider ca va aduce un volum foarte mare de lucru in perioada urmatoare pe partea de proiectare, urmat, evident, de un volum de munca proportional in anii ce vin, pentru urmarirea lucrarilor efective.
 
 
- Ce planuri si obiective de dezvoltare aveti, la nivel de companie, pe termen scurt, mediu si lung?
- Avand in vedere ca, in decembrie 2022, am implinit 18 ani de activitate, am decis sa ne mutam intr-un sediu nou, amenajat cu gust si inspiratie de directorul economic al societatii, Melania Mariana. Aceasta mutare consider ca ne face mai deschisi si mai dispusi sa diversificam activitatea, motiv pentru care am luat decizia de a incepe sa intocmim si alte tipuri de documentatii decat cele cu care eram deja obisnuiti, inrudite ca domeniu, dar noi pentru echipa.
Tot in decembrie 2022 am facut si angajari noi - tineri de 16 ani si persoane recrutate din alte domenii, pe care le pregatim pentru a ne fi de ajutor pe viitor. Totodata, ne dorim sa colaboram cu firme de proiectare mai mici, cu care sa ne putem ajuta atunci cand volumul de munca depaseste resursele noastre umane.
Nu in ultimul rand, reglementarile cu munca de acasa ne-au facilitat destul de mult relatiile cu angajatii care aveau domiciliul in alte localitati sau tari, ceea ce ne-a deschis perspectiva de a nu mai refuza un angajat doar pentru ca nu poate sa vina la sediu, ci, dimpotriva, il incurajam daca doreste sa lucreze doar pe perioada de pregatire la sediul fizic, ca apoi sa poata sa lucreze de acasa, dupa un program flexibil.
 
 
In directia digitalizarii, intelegem foarte bine ca orice beneficiar asteapta solutii perfect echilibrate din punct de vedere economic si al functionalitatilor cerute, conforme cu normele actuale de proiectare si investim constant in cele mai noi solutii software de proiectare asistata de calculator, sustinute de sisteme puternice de calcul. Folosind metode moderne de proiectare, cu solutii software CAD performante, putem proiecta in cel mai scurt timp posibil si cu flexibilitate maxima, stiind din experienta ca uneori sunt necesare modificari rapide de solutii in functie de necesitatile ce pot interveni in faza de executie efectiva.
 
- Ce proiecte aveti in lucru, in acest moment?
- Avem in diferite faze de proiectare (DALI, PT si PAC) mai multe proiecte de infrastructura, ce vizeaza reamenajarea de strazi cu sau fara retele hidroedilitare, iluminat public si metropolitan, constructia unor statii de pompare, prelungirea de retele hidroedilitare, reamenajarea intersectiilor si adaptarea lor la necesitatile din prezent si cele preconizate, pasarele pietonale, reabilitari de poduri, piste de biciclete, precum si alte proiecte de amenajari publice.
Fiecare proiect este tratat de noi cu maxima seriozitate si este realizat cu respectarea normelor si STAS-urilor in vigoare. Noi chiar am auzit de Legea nr. 50/1991 si HG nr. 907/2016, dovada ca toate proiectele realizate pentru proiecte pe fonduri europene au fost conforme si eligibile.
 
 
- Ce evolutie inregistreaza costurile de proiectare, in aceasta perioada marcata de inflatie?
- Desi preturile materialelor si ale energiei au crescut foarte mult in ultima perioada, ofertele de proiectare in infrastructura nu pot sa urmeze aceeasi evolutie, nefiind acceptate de beneficiari, majoritatea administratii publice. Totusi, datorita volumului mai mare de munca, per total profitul nu scade. Cresterea cerintei de proiecte si lipsa specialistilor din domeniu ne obliga sa angajam tineri care doresc sa invete si sa-i calificam la locul de munca.
Echipa noastra este formata din ingineri proiectanti experimentati, atat pentru specialitatea drumuri si poduri, cat si pentru retele hidroedilitare (instalatii de apa-canal). Cu o experienta de peste 18 ani in domeniu, proiectantii nostri sunt in continua formare pentru a fi la zi atat cu normele legale in vigoare, dar si cu ultimele noutati din domeniul proiectarii in infrastructura.
 
- Cum credeti ca se va dezvolta piata de proiectare si constructii in 2023, ca directie si cerere de proiecte?
- Constructiile de locuinte si cladiri, chiar si cele administrative, consider ca nu vor fi la nivelul anului 2022. Din punctul meu de vedere, acestea au sanse foarte mari chiar sa scada in volum.
Piata de infrastructura de transport va fi, in schimb, in crestere, aceste constructii fiind, de obicei, solutia aleasa pentru a dezvolta economia, prin imbunatatirea patrimoniului administratiilor publice cu bani europeni, inca disponibili. Inclusiv situatia geopolitica din regiune impulsioneaza dezvoltarea infrastructurii de transport rutier si, pe viitor, si feroviar, si suntem obligati de conjunctura actuala sa devenim capabili sa ne putem misca rapid in toata tara.
 
ABONARE REVISTERAWLPLUGSISECAMALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Ubitech
theda mar
CDS
concelex
siniat
Acvatot 2019
noark
CONCEPT STRUCTURE
EDIT-Structural
MAKITA
ERBASU CONSTRUCT
viarom
rigips
leviatan
ness project
strabag nivel 1
quadratum

Parteneri

HABITAT
top 500
AHK 2022
FPSC_2019
ROGBC 2016
top 500
ef-de-n
econet
top 500
AICPS_30

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander