Agenda Constructiilor
Joi, 21 Noiembrie 2019
PAGINA PERSONALIZATA


BILKA STEEL SRL

BILKA STEEL SRL

Adresa: Str. Henri Coanda nr. 17, Brasov, Judet Brasov
Telefon: 0268/548.117
Fax: 0268/548.116
Mobil: 0733-303.030
E-mail: office@bilka.ro
Web site: www.bilka.ro
Domenii: Sisteme de hale, panouri termoizolante si acoperisuri
Descriere activitate
Producator de invelitori metalice atat pentru constructii rezidentiale, cat si pentru constructii industriale, ce pune la dispozitia clientilor si o gama completa de jgheaburi, burlane metalice si accesorii pentru acoperis.
 
Prezentare companie/institutie
BILKA tinteste un business de 400 milioane de lei in 2017
 
 
 
 
 
 
Horatiu Tepes (37 de ani)
Functia/Firma: proprietar, Bilka Steel;
Experienta profesionala: 10 ani de cand a infiintat compania Bilka.
 
Afacerile companiei Bilka, lider al pietei locale de acoperisuri, au inregistrat o crestere de 44% in primele noua luni din 2017, pana la 292 milioane de lei. Pentru intregul an in curs, conducerea companiei estimeaza o cifra de afaceri de aproximativ 400 milioane de lei. Rezultatele favorabile se datoreaza, in principal, proiectului investitional de 10 milioane de euro demarat in 2014 si finalizat in 2016, in contextul in care Bilka detine utilaje de productie care abia in actualul exercitiu financiar au ajuns la un an de functionare si multe alte linii de productie care tot in 2017 au ajuns la maturitate. In plus, o contributie decisiva la cresterea afacerilor a fost reprezentata de infrastructura interna a companiei, respectiv de sistemul de management care a gestionat eficient resursele existente si a fructificat investitiile realizate. Bilka detine la Brasov o fabrica dezvoltata pe o suprafata de 45.000 mp si linii de productie complet automatizate, in cele doua decenii de activitate realizand investitii de 20 milioane de euro.
 
- Cum va continua planul de extindere a afacerilor companiei pe termen mediu si lung?
- Unul dintre cele mai importante proiecte pentru companie este, in prezent, planul investitional pe care l-am demarat anul acesta si care se va desfasura pana in 2020. Valoarea proiectului se ridica la 20 milioane de euro, suma ce va fi distribuita in cea mai mare parte catre dezvoltarea produselor cu desfacere in sectorul industrial. Prima etapa din strategia de dezvoltare industriala a fost realizata la inceputul lunii septembrie a acestui an, cand am incheiat procedurile si am semnat documentele pentru achizitia platformei Hidromecanica 2 - Brasov. Valoarea tranzactiei s-a ridicat la 5,5 milioane de euro. Platforma intrata in proprietatea Bilka se afla in vecinatatea halelor deja detinute de companie si se desfasoara pe o suprafata de 9,5 hectare. Prin adaugarea noii suprafete la cele 4,5 hectare pe care se afla in prezent halele de productie Bilka, se ajunge la o suprafata totala de 14 hectare. Cea de-a doua etapa a proiectului va fi reprezentata de renovarea platformei si achizitia utilajelor de productie necesare. Investitiile de 20 de milioane de euro sunt sustinute din profitul companiei si prin credit bancar. Acum, dupa achizitia platformei, urmeaza procesul de renovare, care va dura un an. In paralel, ne-am planificat achizitia utilajelor productive necesare, realizarea stocurilor de materie prima si cresterea echipei care va gestiona aceasta divizie. Investitia se va efectua in trei ani, putand fi definitivata in 2020, odata cu incheierea renovarii si dotarii cu echipamente a noii platforme. Primele efecte pe care le vor produce aceste investitii le vom simti la inceputul lui 2019, cand estimam ca vom demara productia de panouri termoizolante.
- Care este ponderea produselor industriale din vanzarile totale?
- In prezent, productia si livrarile de sortimente cu destinatie industriala reprezinta 10% din cifra de afaceri a companiei, diferenta de 90% fiind acoperita de cele pentru sectorul rezidential. Astfel, sectorul rezidential a avut cea mai mare pondere in totalul afacerilor companiei. La fel ca anul trecut, si in 2017 cea mai mare cerere s-a inregistrat pentru constructiile noi, solicitarile pentru renovari fiind in usoara scadere.
- Ce tendinte se observa, in acest moment, pe piata de sisteme pentru acoperisuri?
- Studiile oficiale din diferite domenii arata ca, in ultimii doi ani, beneficiarii din Romania s-au orientat mai mult catre produsele superioare din punct de vedere al pretului, ceea ce a determinat o crestere a consumului de produse premium. Acest aspect a fost constatat in cazul bunurilor de folosinta curenta, dar si in cazul produselor de utilizare indelungata, cum este cazul acoperisurilor. In primele noua luni din 2017, Bilka a vandut cu 25% mai multe produse premium fata de aceeasi perioada a anului trecut, evolutie ce se datoreaza in special majorarii ponderii acestora in portofoliul nostru. Am identificat aceasta nevoie pe piata in urma cu doi ani, cand am intalnit clienti care doreau produse cu grosimi superioare si finisaje speciale si nu aveau de unde sa le cumpere. Pe piata de acoperisuri nu era dezvoltat acest segment. In 2014 am inclus in portofoliul nostru un finisaj special, cu specificatii tehnice superioare celor existente la acel moment pe piata. De atunci, cererea a crescut constant, iar anul acesta am introdus un nou finisaj, GrandeMat, marca Bilka, pe care in prezent il comercializam in opt nuante. Ne bucuram sa vedem un interes tot mai mare pentru produsele de top si vom continua sa sustinem aceasta tendinta. In acelasi timp, sistemele de invelitoare metalice continua sa castige cote de piata si sa fie alese in detrimentul altor solutii pentru acoperisuri. Un alt aspect demn de mentionat este ca, in medie, noua din zece clienti opteaza pentru sistemul complet pentru acoperis, accesorii, sistem pluvial si tigla metalica. Tiglele metalice cu vopsea mata raman in topul preferintelor consumatorilor, depasind 50% din totalul vanzarilor. Aceste performante ne indica o maturizare a comportamentului de consum si o evolutie sanatoasa a pietei. Bilka va sustine si in anii urmatori aceasta tendinta si va veni constant cu noi produse si servicii necesare clientilor.
- Cum a evoluat piata sistemelor pentru acoperisuri in ultimii ani si ce estimari aveti pentru viitor?
- Piata de acoperisuri a crescut in ultimii ani cu 5% - 10% pe an si a ajuns, in 2016, sa depaseasca pentru prima data pragul de 32 milioane de metri patrati, inregistrat in 2008. Anul trecut, sectorul de profil s-a aflat la cel mai ridicat nivel cantitativ existent in Romania, respectiv la 35 de milioane de metri patrati, din care 70% a reprezentat cota acoperisurilor metalice. Aceasta majorare vine, pe de-o parte, din cresterea consumului, a nevoii de noi locuinte sau renovari si, pe de alta parte, se datoreaza investitiilor care s-au realizat in acest domeniu, in ultimii ani. Pe langa volumul si valoarea pietei, un indicator relevant al performantei pe piata este consumul de otel prevopsit, ce reprezinta materia prima utilizata in productie. Piata de otel prevopsit a ajuns, anul trecut, in Romania, la 256.000 de tone, de la 213.000 de tone cat a fost in 2015. De obicei, primul trimestru contureaza trendul anului respectiv, iar in urma evolutiei din primele trei luni a.c., estimam pentru sfarsitul lui 2017 o crestere de +10% a pietei totale de acoperisuri.

BILKA targets sales of 400 million RON in 2017
Bilka company, leader of the Romanian roofing market, recorded a 44% increase in the first nine months of 2017, to 292 million RON. For the whole year in progress, the company's management estimates a turnover of about 400 million RON. The favorable results are mainly due to the success of the recently implemented investment project of about 10 million euro, launched in 2014 and ended in 2016, in the context of Bilka's production facilities that have just reached a year of operation in 2017 and many other production lines that have matured also in 2017. In addition, a decisive contribution to business growth was the company's internal infrastructure and management system, which effectively managed the existing resources and capitalized the investments made. Bilka owns a 45,000 sqm factory in Brasov with fully automated production lines. In the two decades of activity, the total investments made by the company sums up to 20 million euro.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Noiembrie/Decembrie 2017)



BILKA incepe productia de panouri termoizolante, in 2017
Compania Bilka Steel, lider pe piata autohtona de acoperisuri, a incheiat anul 2014 cu o cifra de afaceri de 134 milioane de lei (peste 30 milioane de euro), in crestere cu 29% fata de nivelul din 2013. Conform datelor disponibile, peste 4 milioane mp de invelitori metalice au fost produse si comercializate anul trecut, Bilka devenind, astfel, cel mai mare consumator local de tabla prevopsita, cu peste 30.000 de tone achizitionate. Pentru 2015, conducerea companiei si-a propus majorarea cu 15% a vanzarilor, precum si continuarea planului investitional de 5 milioane de euro demarat in 2014, care vizeaza in special cresterea si diversificarea procesului de fabricatie. Totodata, Bilka si-a propus sa inceapa productia de panouri termoizolante cel mai tarziu in anul 2017, primul pas in aceasta directie fiind realizat in 2014, prin achizitia si renovarea halelor Romlag. Compania detine la Brasov un centru industrial ce se desfasoara pe o suprafata de 45.000 mp si realizeaza vanzari in intreaga tara, prin intermediul a 500 de distribuitori.

Horatiu Tepes, proprietarul grupului Bilka:
„Anul 2014 reprezentat o perioada dificila pentru mediul de afaceri, care a fost lipsit de predictibilitate si marcat de insolvente. Am stiut inca din primul an de activitate ca evolutia companiei trebuie sa fie influentata in cea mai mare masura de strategia interna de business. Astfel, timp de opt ani, am investit peste 9 milioane de euro in productie si dezvoltare si obiectivul principal a fost acela de a ajunge la o capacitate de productie optima, un sistem logistic performant, o gama variata de produse si o distributie la nivelul intregii tari. Un alt aspect important pentru evolutia companiei este reprezentat de eficienta intregii echipe si de faptul ca suntem constienti ca pentru a ne mentine pozitia de lider trebuie sa intrecem ziua de ieri. Fara investitii si fara multa munca nu am fi performat”.

”Cel mai probabil vom incepe productia de panouri termoizolante Bilka in urmatorii doi ani. In 2014, prin achizitia si renovarea halelor Romlag, am facut primul pas catre dezvoltarea diviziei industriale", a declarat Horatiu Tepes, proprietarul Bilka.
Din punct de vedere structural, in topul vanzarilor s-a mentinut tigla metalica, avand o pondere de 54% din totalul afacerilor, urmata de accesorii, tabla cutata si panouri termoizolante (31%) si de sistemul pluvial (jgheaburi si burlane), care reprezinta 15% din rulajul anual. In ceea ce priveste culorile preferate de clienti, anul trecut compania a inregistrat o crestere pentru nuantele inchise (maro, ciocolatiu sau negru), acestea reprezentand aproximativ 50% din volumul total de doua milioane de metri patrati de produse comercializate. "Consideram 2014 ca fiind cel mai bun an din istoria Bilka, inregistrand performante financiare cu mult peste media competitorilor de pe aceasta piata si in conformitate cu obiectivele stabilite la inceputul anului: investitii de 3 milioane de euro, achizitia noilor hale, desfasurate pe un teren cu o arie de 27.000 mp, doua noi linii de productie si aproximativ 26.000 de case acoperite cu tigla metalica Bilka”, a mai spus Horatiu Tepes.
Crestere a cotei pe piata de tigla metalica, la 24%
Conform estimarilor proprii, in 2014 Bilka a inregistrat o crestere a cotei pe piata de tigla metalica pana la 24%, de la 21% in 2013. "Anul 2014 a reprezentat o perioada dificila pentru mediul de afaceri, care a fost lipsit de predictibilitate si marcat de insolvente. Am stiut inca din primul an de activitate ca evolutia companiei trebuie sa fie influentata in cea mai mare masura de strategia interna de business. Astfel, timp de opt ani, am investit peste 9 milioane de euro in productie si dezvoltare, iar obiectivul principal a fost acela de a ajunge la o capacitate de productie optima, un sistem logistic performant, o gama variata de produse si o distributie la nivelul intregii tari. Alte aspecte importante pentru evolutia companiei sunt reprezentate de eficienta intregii echipe si de faptul ca suntem constienti ca, pentru a ne mentine pozitia de lider, trebuie sa intrecem ziua de ieri. Fara investitii si fara multa munca nu am fi consemnat performanta dorita", a precizat Horatiu Tepes.
Opt linii noi de productie, principalul obiectiv in 2015
O directie importanta in strategia de business din 2015 a companiei Bilka este reprezentata de continuarea planului investitional demarat anul trecut, in valoare de 5 milioane de euro. Acesta vizeaza in special cresterea si diversificarea productiei. "In 2015 continuam planurile de dezvoltare. Trebuie sa echipam cu utilaje de productie halele achizitionate in 2014 si ne-am propus sa investim in deschiderea a opt noi linii de fabricatie a tiglei metalice, sistemelor pluviale si accesoriilor pentru acoperis. Odata instalate aceste utilaje, vom lansa si produse noi. Strategia noastra de business este o premisa care ne permite sa consideram ca, in 2015, vom ramane in topul companiilor din domeniu si vom continua povestea de succes a celor sapte ani de crestere consecutiva", a mai spus proprietarul Bilka Steel.
Majorarea spatiilor de productie continua sa faca parte din strategia de dezvoltare a companiei pentru urmatorii ani. Pentru a ajunge la suprafata optima si necesara investitiilor planificate pe termen mediu, Bilka are in vedere achizitia unei noi suprafete de 15.000 mp de teren, aflate in apropierea fabricii din Brasov. De asemenea, preluarea unui competitor local continua sa fie unul din obiectivele Bilka pe termen mediu.
Stagnare pe piata de acoperisuri, in 2014
Potrivit proprietarului Bilka, in conditiile in care nu exista, inca, date oficiale referitoare la evolutia pietei de acoperisuri in 2014, cel mai probabil vanzarile totale din domeniu au stagnat la nivelul din 2013. "A existat o crestere estimata la 2%-3% a ponderii tiglei metalice in totalul pietei de acoperisuri. Dupa sase ani in care piata materialelor de constructii s-a prabusit, au fost observate trei tipuri de schimbari la nivelul companiilor din domeniu: cele care nu s-au adaptat si au intrat in insolventa, cele care s-au dezvoltat si au inregistrat rezultate pozitive si cele care au stagnat, insa au supravietuit crizei. Acestea din urma consider ca se afla, in prezent, intr-un proces de restructurare. Sunt firme care fie vor fi preluate de alte companii mai mari, fie isi reorganizeaza activitatea si se repozitioneaza. Evenimentele recente, preluarile si fuziunile din domeniu ne fac sa credem ca a inceput un proces de reasezare a pietei, de maturizare a acesteia. Daca anul trecut am asistat la o repozitionare a operatorilor de pe piata de bricolaj, nu este exclus ca 2015 sa fie marcat de evenimente si schimbari in randul producatorilor de acoperisuri si panouri termoizolante", este de parere Horatiu Tepes.
"Renovarile nu pot creste o piata, cel mult o pot mentine"
Pentru 2015, proprietarul Bilka Steel estimeaza ca, pe piata locala de profil, se vor inregistra cresteri de amploare redusa, dar constante. "Exista factori care pot influenta radical evolutia din domeniu, chiar daca este greu de crezut ca vor surveni schimbari semnificative. Peste 80% din acoperisurile caselor din Romania sunt vechi, ceea ce inseamna ca exista potential de crestere in domeniu nu numai pentru 2015, ci si pentru urmatorii ani. Mai mult, exista o nevoie presanta de spatiu locativ si constructii noi. O dezvoltare reala si semnificativa poate veni numai din constructii noi. Renovarile nu pot creste o piata, cel mult o pot mentine", a declarat managerul Bilka Steel. Sectorul de tigla metalica din Romania s-a majorat cu aproximativ 5% in primele noua luni din 2014, de cand sunt disponibile cele mai recente date, fata de aceeasi perioada din 2013, estimandu-se o mentinere a dinamicii respective pana la finele lui 2014. "Chiar daca avantul cu care au inceput anul unii constructori si dezvoltatori s-a ponderat in a doua parte din 2014, consumul si cererea de locuinte noi au crescut, concomitent cu economia, care, desi nu influenteaza piata imediat si direct, ii da un suflu nou", a mai spus Horatiu Tepes. Piata locala de acoperisuri s-a ridicat, in 2013, la 27 milioane mp, respectiv la circa 130 milioane de euro. Cota tiglei metalice din totalul pietei este de 62%, ponderea acesteia fiind in crestere cu 2%-3% in 2014.
Crestere a ponderii in totalul vanzarilor, pentru sistemul Retro Panel
Anul trecut, Bilka a produs si comercializat peste 4 milioane mp de invelitori metalice din gamele Clasic, Balcanic si Retro Panel. "Retro Panel este unul dintre produsele a carui pondere in totalul vanzarilor s-a inscris pe un trend de crestere in 2014, reprezentand un semnal potrivit caruia consumatorii s-au obisnuit cu acest sortiment, care se afla pe piata din Romania doar de cativa ani", a explicat Horatiu Tepes.
Panourile de acoperis din tabla faltuita cu imbinare de tip «click» - Retro Panel - reprezinta o solutie moderna in domeniul productiei de acoperisuri, dar si o alternativa simpla si rapida pentru invelitorile traditionale. Sistemul poate fi ales pentru a acoperi casele construite in stil rustic, cu acoperis clasic, ce necesita renovare, insa se utilizeaza si pentru cladirile noi sau moderne. Flexibilitatea invelitorii metalice Retro Panel permite acoperirea cladirilor cu inclinatie foarte mare, precum si a celor atipice, cum ar fi imobilele de patrimoniu, pastrand linia arhitecturala a obiectivului renovat. De asemenea, cladirile de birouri sau centrele comerciale pot fi acoperite cu Retro Panel fara a interveni negativ asupra aspectului estetic al cladirii. Caracteristicile tehnice, garantia si durata de utilizare sunt similare celor ale tiglei metalice.
***
Bilka este un grup de companii cu capital romanesc, care si-a inceput activitatea in anul 2005, sub numele de HG Construct. Compania produce invelitori metalice pentru constructii rezidentiale si industriale, portofoliul societatii incluzand o gama completa de jgheaburi, burlane metalice si accesorii pentru acoperisuri, la preturi competitive si realizate din materiale de calitate superioara. Ideea de la care s-a pornit in urma cu zece ani, a fost aceea ca produsul trebuie conceput, fabricat, ambalat si distribuit intr-un mod cat mai eficient in ceea ce priveste costul. "Pentru o reusita garantata, am inteles faptul ca personalul si sistemul automatizat trebuie sa lucreze in simbioza, pentru garantarea continua si omogena a unui produs de calitate", a precizat managerul Bilka Steel. Materia prima folosita este la cel mai inalt standard, tabla avand o grosime de 0,50 mm - 0,80 mm, acoperire de zinc Z225 - Z275 g/mp si invelis de vopsea poliesterica 25 µm - 200 µm. Principalii furnizori ai companiei Bilka sunt reprezentati de grupurile ArcelorMittal si SSAB Swedish Steel. Productia este orientata in functie de comenzi, motiv pentru care lungimea panourilor se traseaza in functie de solicitarile clientului, astfel incat pierderile de material sa fie minime. Bilka asigura gratuit realizarea planurilor de montaj, pe baza schitelor si proiectelor transmise de client, asistenta de la alegerea celui mai potrivit model de acoperis sau tabla cutata la selectarea elementelor de finisaj, rezolvarea detaliilor si a anumitor modificari necesare.
Intrucat calitatea produsului final depinde in principal de materialele folosite la realizarea sa, trebuie acordata atentie maxima alegerii materiei prime. La sistemele de acoperis si tabla cutata cu suprafata poliesterica, fabricate sub sigla Bilka, se acorda zece ani de garantie pentru caracteristicile de culoare si coroziune. Aceasta perioada este garantata suplimentar si de combinatele producatoare de materie prima. In functie si de conditiile atmosferice, durata minima de utilizare a acestor produse este de pana la 60 de ani. "Ca parte importanta a casei, un acoperis trebuie sa fie elegant, cu un aspect placut si compatibil cu constructia in ansamblul ei, indiferent ca este vorba despre o cladire veche, o locuinta moderna sau o casa de vacanta. Prin urmare, acoperisul trebuie sa se potriveasca «tinutei» cladirii, respectand atat culoarea, cat si stilul architectonic al acesteia", a explicat Horatiu Tepes.
Produsele Bilka sunt disponibile in culori clasice pentru acoperis sau in nuante moderne, cu doua variante de acoperire finala, cu strat lucios sau mat al suprafetei si intr-o gama diversa de elemente de finisaj.
-->
BILKA starts the production of sandwich panels in 2017
Bilka Steel company, the leader of the local roofing market, ended 2014 with a turnover of 134 million RON (over 30 million EUR), up 29% compared to 2013. According to the available data, more than 4 million square meters of roofing metal were produced and commercialized last year, the company becoming, thus, the largest consumer of local pre-painted sheet with over 30,000 tons purchased. For 2015, the company has proposed a 15% increase in sales and the continuation of the investment plan of 5 million EUR started in 2014, aiming in particular at the increase and diversification of the manufacturing process. However, Bilka aims at starting the production of sandwich panels at the latest in 2017. The first step in this direction was made in 2014 through the acquisition and renovation of the halls of Romlag. The company owns an industrial center in Brasov with an area of 45,000 square meters and made sales across the country, through 500 distributors. "Most likely we will start the production of Bilka sandwich panels during the next two years. In 2014, through the acquisition and renovation of the halls of Romlag, we took the first step towards the development of the industrial division", said Horatiu Tepes, the owner of Bilka. From the structural point of view, the metal tiles remained a top seller, accounting for 54% of all businesses, followed by accessories, cladding and insulation panels (31%) and rainwater systems (gutter, pipe), which represents 15 % of the annual turnover. In what concerns the favorite colors of clients, last year the company has experienced an increase of demand for dark shades (brown, chocolate or black), representing approximately 50% of the total of two million square meters of products sold. "We consider 2014 as the best year in the history of Bilka, given that the financial performance was well above the average one of the competitors in this market and in accordance with the objectives set at the beginning of the year: 3 million EUR investments, the purchase of new halls, carried out on a land with an area of 27,000 square meters, two new production lines and about 26,000 houses covered with Bilka metal roofing", said Horatiu Tepes.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Martie-Aprilie 2015)

Produse & tehnologii

Stiri & Comunicate

ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMACADghid_proiectare

Autentificare

Revista Agenda Constructiilor editia nr. 146 (Octombrie 2019)
ROCKWOOL 196
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
EURO-Constructii 2020
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023
Carpatcement 196
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere